Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Du menar att dom är väldigt lite komprimerade va? Typ som RAW i en vanlig systemkamera

Ska kika på det!
Nej, de är hårt komprimerade. När du packar upp klippen till .avi eller nåt så blir de gigantiska men redigeringsbara. Funkar inte instruktionerna i första inlägget för dig Tegheim? Vad krånglar isf?

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Du som har testat lite... kan inte du berätta dina erfarenheter? Vilket Quicktime du använde, hur många fps du hade i filmen osv.

Inspirerad av din film Timelapsade jag besiktningsmecket idag (montering av bakskärm, fotpinne, bromsljuskontakt och orginalljuddämpare) Jag satte GoPron på P5, 1 bild / 5 sek och renderade till 15 fps med Ett gratisprogram som heter PhotoLapse3

edit: Filmen går inte att spela upp, Sannolikt nåt codec-problem :huvet

Körde QT Pro, då funkade det. Vilken affe-speedad mekaniker jag är i filmen :D Allt fixat på 30 sekunder.

P5 och film med 15 fps blev så här. Väldigt nedskalat i kvalle
Mellanröret satt ordentligt fast. Tog en stunds juckande att få loss :näsblod

Ahh najs :)
Kul med moln som rulla in.

Jag körde i Quicktime Pro minns inte exakt FPS men provade lite fram å tillbaka.
Ska testa lite mer någon kväll.. imorgon ska jag mecka bil kanske är ett bra tillfälle..:näsblod

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09

Har meckat ihop en film i helgen. Dum som jag är startade jag projektet med fel inställningar så jag fick exportera det och dra ut bilden för att passa skärmen. Sen har jag ändrat ljus och kontrast i ett försök att inte få det att se ut som en mulen dag i Murmansk.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen

Har meckat ihop en film i helgen. Dum som jag är startade jag projektet med fel inställningar så jag fick exportera det och dra ut bilden för att passa skärmen. Sen har jag ändrat ljus och kontrast i ett försök att inte få det att se ut som en mulen dag i Murmansk.

Skysst åkning, blev riktigt sugen på sporthoj igen. Vad heter låten i början?

wille T

Ny medlem
Gick med
8 May 2011
Hoj
Triumph Street Triple R // KTM 150 XC
Hahahahahh helt klockrent med en GoPro på en radiostyrd bil!:D Hitta på nåt mer roligt... Fånga en fågel o sett den på huvudet ?:arsele

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Råkade nyss beställa en Motorsport HD, ett 16gb minneskort och en chestharness. Har jag tur hinner jag testa den nästa helg ;)

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Kan någon snälla göra en breakdown mellan dom olika GoPro modellerna som florerar, en del kostar runt 1000:- medan andra ligger uppåt 4000:- blir ej klok på de stora skillnaderna, dom ser ju fan likadana ut dessutom! :mad:

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Kan någon snälla göra en breakdown mellan dom olika GoPro modellerna som florerar, en del kostar runt 1000:- medan andra ligger uppåt 4000:- blir ej klok på de stora skillnaderna, dom ser ju fan likadana ut dessutom! :mad:

Det finns ju i princip bara 2 olika kameror, GoPro HD och HD Hero 960 (som inte går ända upp till Full HD, högst 1280x960 vilket då blir "gamla vanliga" 4:3). Sen klarar den inte 60 FPS i 720p vilket fullstora HD:n gör.

Sen har du ju i princip bara olika paket med fästen för ditt användningsområde. :)

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Tack Storfot!

Jag vill tacka min kompis för tipset i helgen, & ansvarig på Touringbutiken som satt ut deras GoPro 960 för 1095:- :tummenupp
Dom justerade priset imorse...:D

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag testade touring-kittet i 100 mil den gångna helgen. Ska till Alperna med GoPron den 16e juni så det var dags att testa väskor, GPS mm. Gick att köra lite aktivt ändå även om det inte går att hänga av lika långt med tankväska.

Nån som känner igen vägen?

[YOUTUBE-ID]vc_-1JYa3Uw[/YOUTUBE-ID]

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Nu har min kamera kommit, se om man hinner testa den ikväll efter man klippt gräset. Kommer dock inte kunna lägga upp något då åskan åt upp mitt modem i förrgår och nytt är på väg.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha