Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
det där kommer å bli super :tummenupp

Provade att exprimentera med Timelaps grejen i GoPro´n igår.

Mer bilder oftare lärde jag mig.
nu körde jag en bild var 10:e sekund.
tror 1 var 2:an sekund blir kalas å öka antalet blilder per sekund när man gör filmen för lite mer flyt.

Jag tycker det blev bra jag :confused:

Riktigt KTM låt det där tydligen.

markimark

Underlagskontrollant #17
Gick med
27 Feb 2011
Hoj
Nyskild.
Rigge Schysst! Kul att du varierar med olika låtar men jag hoppas inte att du har snö fortfarande :D
+1 på det du sa om frefeh:s bidrag, gillar timelapse och det såg ball ut med bilkörat!

Nu har jag just klippt ut tre minuter film och packat upp det med 100% kvalitet med MPEG Streamclip. Det blev sju gig stort! :D

Låter mustigt, vad använder du för program?

Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Jag tycker det blev bra jag :confused:

Riktigt KTM låt det där tydligen.

riktigt najs film, och ljudval. :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

vad e det för kamera du filmat med i början med tanke på att du ändrar fokus sådär, vilket inte går med en gopro eller annan sportscam. det känns lite som en systemare.

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Snyggt.Som du sa.få upp den mer så får man se lite som"passagerare ".
Den sista va sådär,hoppas du inte tar illa upp men jag blev nästan åksjuk.
Skum vinkel. :va

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
riktigt najs film, och ljudval. :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

vad e det för kamera du filmat med i början med tanke på att du ändrar fokus sådär, vilket inte går med en gopro eller annan sportscam. det känns lite som en systemare.

Ja det är någon skaplig systemkamera på det klippet sen innifrån bilen i vänstersvängen. Inte jag som klippt filmen heller, fick bara vara ute och frysa på hojen.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Ja det är någon skaplig systemkamera på det klippet sen innifrån bilen i vänstersvängen. Inte jag som klippt filmen heller, fick bara vara ute och frysa på hojen.

jag hade lätt frusit om jag också fick leka sådär :D kan du inte slänga ut en rulle på din bil (avataren, om det nu är din), godzilla... gotta love it.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
jag hade lätt frusit om jag också fick leka sådär :D kan du inte slänga ut en rulle på din bil (avataren, om det nu är din), godzilla... gotta love it.

Jo det är min bil, stått still nu i 2 år, efter semestern ska hojen säljas så ska jag få fart på liket. Har en ganska seriös motor som ska i.

Det där är väl ungefär det som finns i filmväg. Det var efter mappning när som lyckades ställa tändningen helt åt skogen så den eldade som en galning.

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Jag läste någon stans om en uppdatering av programvaran till som ska gå bättre bild / ljus. Någon som testat?

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM
Jag läste någon stans om en uppdatering av programvaran till som ska gå bättre bild / ljus. Någon som testat?

Jag uppdaterade till senaste programvaran för att få igång lcd skärmen, inte direkt märkt någon skillnad i bild/ljus väg förutom att man nu ser vad man siktar på. Man kan även välja 1 sekunds intervall för timelapse.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Går det inte att uppa filmer här direkt?
Måste man gå via tub eller likn.?
Måste laddas till YT eller Vimeo

Snyggt.Som du sa.få upp den mer så får man se lite som"passagerare ".
Den sista va sådär,hoppas du inte tar illa upp men jag blev nästan åksjuk.
Skum vinkel. :va
:hihi Jag tror att på bana med mer nedlägg och kameran framför gas/bromshandtaget ist så blir det en fin vinkel för kortare scener/enstaka kurvor. I det här fallet packade jag upp just det klippet till 80% kvalle och det gjorde nåt skumt med bilden samtidigt som det går baklänges så jag klandrar dig inte ;)

Låter mustigt, vad använder du för program?
MPEG Streamclip sen Sony Vegas 10. Detaljerna står i trådens första inlägg :tummenupp

Last edited:

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Mitt bidrag.
Händer inget spec förens 1 min in i filmen.
Seeg dator så det tar tråkmycket tid att klippa.
Men.2 olika placeringar.
Inspirerad av Luca & mr K. + Alla andra personer här.
Kul det här.
OBS! Det är inte jag som kör,skulle aldrig köra utan hjälm.
En granne som är lite eljest som jag lånat.

http://www.youtube.com/watch?v=3cRwkcJBR9c

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Provade att exprimentera med Timelaps grejen i GoPro´n igår.

Mer bilder oftare lärde jag mig.
nu körde jag en bild var 10:e sekund.
tror 1 var 2:an sekund blir kalas å öka antalet blilder per sekund när man gör filmen för lite mer flyt.
Du som har testat lite... kan inte du berätta dina erfarenheter? Vilket Quicktime du använde, hur många fps du hade i filmen osv.

Inspirerad av din film Timelapsade jag besiktningsmecket idag (montering av bakskärm, fotpinne, bromsljuskontakt och orginalljuddämpare) Jag satte GoPron på P5, 1 bild / 5 sek och renderade till 15 fps med Ett gratisprogram som heter PhotoLapse3

edit: Filmen går inte att spela upp, Sannolikt nåt codec-problem :huvet

Körde QT Pro, då funkade det. Vilken affe-speedad mekaniker jag är i filmen :D Allt fixat på 30 sekunder.

P5 och film med 15 fps blev så här. Väldigt nedskalat i kvalle
[YOUTUBE-ID]owDhC89MbWQ[/YOUTUBE-ID]
Mellanröret satt ordentligt fast. Tog en stunds juckande att få loss :näsblod

Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Hur gör ni för att redigera era filmer på datorn utan att allt däckar?! Jag har en laptop med 3år på nacken, och det är bara att glömma redigering av 720p... iaf i Windows Moviemaker...

Här kommer en fruktansvärt nerskalad version på ett onödigt, men roligt sätt att använda GoPro'n :)

[YOUTUBE-ID]Ln0VeJbNuXA[/YOUTUBE-ID]

Sen gjorde vi en annan metod :)

[YOUTUBE-ID]wIdtV1EWYAg[/YOUTUBE-ID]

Men hjälp med redigeringsmetod tar jag gärna emot...

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Hur gör ni för att redigera era filmer på datorn utan att allt däckar?! Jag har en laptop med 3år på nacken, och det är bara att glömma redigering av 720p... iaf i Windows Moviemaker...

Filmerna är hårt komprimerade i kameran. Konvertera dom till ett redigeringsformat innan så kommer det gå lättare. Programmet MPEG Streamclip kan du kika på, och använda även för klippningen.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras