Schysst film! Klart roligare med flera olika vinklar. Instämmer med Pelle att den måste vara kortare för att man ska orka se hela och skaket förtar lite av upplevelsen. Antar att det var lite test av monteringar samtidigt?Min senaste film, är faktiskt nöjd
Tar gärna emot kritik och tips!
Snett bakifrån
Nu har jag ett fäste som ger denna vy Jag hoppas kunna komma ut och testa det så snart som möjligt. Roligt med små barn men inte kompatibelt med hojåkning
Hemmagjort av några tält-stag som låg och skräpadeÄr det ett sånt X-Shot stativ eller hemmasnickrat?
Hemmagjort av några tält-stag som låg och skräpade
Schysst film! Klart roligare med flera olika vinklar. Instämmer med Pelle att den måste vara kortare för att man ska orka se hela och skaket förtar lite av upplevelsen. Antar att det var lite test av monteringar samtidigt?
Framhjulsvyn visar hur viktigt det är att montera kameran horisontellt om man inte bara tar med en enda kurva och får det att se ut som ett jättenedlägg
Personligen tycker jag att en stor blandning av övergångseffekter känns lite amatörmässigt. Ta inte illa upp, det är bara min åsikt, men man ser sällan såna i proffsproduktioner. Sen handlar det givetvis om vilket intryck man vill ge.
Men som sagt, en av de bättre filmerna i tråden. Fortsätt att experimentera!
Jag fortsätter också...
Sugkopp på frontkåpan - bakåt
Jag tyckte att det där funkade bra. Visst, om man vill se mer detaljerat vad som händer så kanske det behövs fler bilder men annars var det klart funkis. Hur sätter du ihop det till film?Provade att exprimentera med Timelaps grejen i GoPro´n igår.
Mer bilder oftare lärde jag mig.
nu körde jag en bild var 10:e sekund
De här rören är nog 12-13 mm i diameter. Inte tältpinnar utan snarare centrumstag. De böjer sig inte. Ingen risk. Däremot får vi se om det kommer att krävas ett tredje stag.:ur verkar det på vibrationsfronten då och inget illa om tältpinnar men är dom starka nog att klara farter så att dom inte böjer sig bakåt?
Ut och lek nu så vi får lite results!
Jag tycker att en snabb crossfade är bra. Då kan jag fokusera mer på innehållet i filmen, inte störas av att hela bilden snurrar Men återigen, det är bara vad jag tycker. Vi är alla olika.Blir det bättre om jag har samma övergångar hela tiden, tex bara tona in nästa klipp? Nu har jag ju som sagt blandat hej vilt!
Jag tyckte att det där funkade bra. Visst, om man vill se mer detaljerat vad som händer så kanske det behövs fler bilder men annars var det klart funkis. Hur sätter du ihop det till film?
Det där med Timelapse är inget jag funderat på alls. Nu har du väckt min nyfikenhet för ännu en grej!
Tillagt under 'Samlade tips' i första posten i trådenJag är lat å kör med quicktime, man väljer arkiv, öppna bildsekvens väljer bilderna och antal bilder per sekund. sen väntar man på att datamaskinen ska tänka lite. sen har man en film.
Tillagt under 'Samlade tips' i första posten i tråden
Provade både Sugkopp på frontkåpan och Snett bakifrån-stagen på födelsedagsrundan idag men båda är gränsfall för skakiga. På riktigt jämna och fina vägar funkar det och stillbilderna blir ju lite annorlunda iaf
Kommer nog ett smakprov snart. Motorljudet är rätt gött när GoPron sitter rakt ovanför Yoshi-pipan och bakdelen av huset fyllts med skumplast
Tillagt under 'Samlade tips' i första posten i tråden
Tack Hehe, ja, jag var lite orolig att mitt skulle se gigantiskt ut med vidvinkel och allt men det blev rätt okFyfan vad sjysst vinkel/vy med tältpinnsfästet!
Och grattis på födelsedagen.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |