Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Ja, du är felinformerad.

som vanligt går jag på allt dumt som skrivs :huvet

var först själv inne på att modda om min genom att fixa ett uttag där micken sitter så jag kunde koppla en extern, men så var det nån tomte på sh som svamla helt ur det blå att det behövdes inte.

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM
Går det att ha huset på med den kontakten i, eller måste man modda bakstycket?

Nej det blir nog till att modda, iallafall med den kontakt jag provat (sticker ut 2-3mm iallafall). Alternativet är en av de fyra djupa bakstyckena som man får med till LCD BacPacen som ger gott om utrymme för både sladdar och mönsterkort om man vill bygga något mer avancerat.

Last edited:

creare

Guest
Andra klippet man klipper ihop.
Funkar kameravinkeln som nästan är den enda vinkeln i filmen? (på tanken dvs.). Åsikter om vinkeln uppskattas.

Det enda material med mig körandes för i år innan jag bröt foten.
Inga wiiiliiiiiiez eller så... det kommer :)

http://www.youtube.com/watch?v=75kyjydlfO8

jenordfoto

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2011
Hoj
2010, Suzuki RMX
Andra klippet man klipper ihop.
Funkar kameravinkeln som nästan är den enda vinkeln i filmen? (på tanken dvs.). Åsikter om vinkeln uppskattas.

Det enda material med mig körandes för i år innan jag bröt foten.
Inga wiiiliiiiiiez eller så... det kommer :)

http://www.youtube.com/watch?v=75kyjydlfO8

Riktigt snyggt, redigeringen, musiken och där kameran sitter..allt är perfekt. :tummenupp

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Premiere Pro CS5 hänger sig om jag försöker spela upp ett klipp. Jag hör ljudet i 3 sekunder sen blir allt grått och jag får ett meddelande att det slutat fungera. Provat massvis med gånger, startat om datorn osv. Vad göra??

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Premiere Pro CS5 hänger sig om jag försöker spela upp ett klipp. Jag hör ljudet i 3 sekunder sen blir allt grått och jag får ett meddelande att det slutat fungera. Provat massvis med gånger, startat om datorn osv. Vad göra??

Jag hade ett liknande problem med sony vegas :mad: För mig så räckte det med att ta bort ALLA codecs och sedan ominstallera K-Lite codec pack

Länkar: http://www.free-codecs.com/k_lite_codec_pack_download.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Codec

Helander

Lagom!
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
CBR900RR - KTM 690 SM *såld* - ZZR-600 *såld*
Slänger upp det första vettiga jag filmat och fixat till med liiiiite redigering. Är helt novis på redigeringsbiten och har inte hårdvara nog i min burk för att det ska gå snabbt och smidigt, men tränar på det i alla fall :)

Kamera: GoPro HD
Modifikationer: Öppet bakstycke med disksvamp som täcker hela bakstycket samt svamp över mikrofonen, har även satt en tejp över miken (vanlig kontorstejp)
Fäste: Klisterfäste och ledad arm, ingen vibrationsdämpare i fästet.

Redigerat med Windows moviemaker (som alla andra amatörer :mad: )

[YOUTUBE-ID]SxZXVi8MruE[/YOUTUBE-ID]

Detta var inspelat mest för att testa hur ljudet blev efter svamptricket och för att kolla så fästet hamnade någorlunda rätt.

//Danne

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
En till film från flygfältet i söderhamn. Den här gången med rätt inställningar från början, bättre väder, andra vinklar och en piruett.

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
En till film från flygfältet i söderhamn. Den här gången med rätt inställningar från början, bättre väder, andra vinklar och en piruett.

:tummenupp skönt klippt.
hur gick de med kroppen!?

Hur fungerar det för att köra på flygfältet?!
Bokas de någonstans?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Rätt många GoProfilmer med fiiina vyer från min Alpernaresa i reseberättelsen:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=244360

bland annat den väg som Top Gear kallade 'The greatest driving road in the world', väg 28 mellan Stelvio och Davos:
[YOUTUBE-ID]1EvrNLFeU70[/YOUTUBE-ID]
Nån sa att videon inte syntes pga upphovsrättstjafs (musiken) men för mig funkar den. Nån som inte ser den?

Hahaha, perfekt låtval :tummenupp
"Shiiiit jag klarar inte kurvan. Jag kommer utanför asfalten. fuuuuck" typ?

Tipsa om att hänga av överkroppen mer (mycket mer), framförallt i en sån situation när man vill svänga snävare men inte lägga ner hojen mer, och inte släppa gasen (men det gjorde han nog inte heller lät det som)

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Får upp följande text på din video K-man:

"This video contains content från SME, who has blocked it in your country on copyright grounds.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Hahaha, perfekt låtval :tummenupp
"Shiiiit jag klarar inte kurvan. Jag kommer utanför asfalten. fuuuuck" typ?

Tipsa om att hänga av överkroppen mer (mycket mer), framförallt i en sån situation när man vill svänga snävare men inte lägga ner hojen mer, och inte släppa gasen (men det gjorde han nog inte heller lät det som)

Jag tror det var mer "vafan hände??" Blicken på utgången och missade hur nära kanten han var. Han lär sig så jäkla fort så han ska inte ha nå tips för då blir jag ifrånåkt snart.

Ponka

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2005
Hoj
Kawasaki KX250 -91
Jag har ett problem när jag filmar med min GoPro och det är att linsskyddet immar igen :( Kör med den stängda baksidan, kanske borde prova att köra med öppna och trycka in en tvättsvamp? För det brusar nåt jävligt med stängda luckan också!

Eller om någon har nåt bra tips är det välkommet! :)

Mvh Per

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...