Samsung Galaxy S2 / S3

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Hittar ingen inställning i native appen för att inaktivera den heller :'(

Nej, hoppet får väl ställas till att uppgradering till ICS fixar eventuell bugg, att tredjeparts sms-apparna uppdateras för att fungera med ICS (vilket det blir, hänger på vad orsaken är) eller om man kanske kan tillfälligt fixa problemet genom att stänga av ICS-sms på systemnivå. Det senare kräver root och ett program för att avaktivera funktioner som är inbakade i systemet eller knåpande direkt i Linux-systemets konfigurationsfiler, men det är inte säkert att det fungerar så - tjänsten kan vara konstruerad så att allt sms:ande stannar av då... någon Android-utvecklare får nog besvara den frågan.

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Hittar ingen inställning i native appen för att inaktivera den heller :'(

Många som drabbats av det. Gäller även andra tredjepartsprogram för att skicka meddelande. Hoppas dom löser det snart för det kan bli dyrt om det fortsätter. Får använda den inbyggda så länge för att undvika det.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Många som drabbats av det. Gäller även andra tredjepartsprogram för att skicka meddelande. Hoppas dom löser det snart för det kan bli dyrt om det fortsätter. Får använda den inbyggda så länge för att undvika det.

Jag hittade på Swedroid att det hade funkat för nån att köra Inställningar->Program->Alla->Meddelandehantering->Inaktivera
Gjorde så, fortfarande dubbla SMS. Aktiverade det igen för att köra native appen istället men nu är min Meddelande ikon borta även efter omstart :crash:näsblod:va

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Jag hittade på Swedroid att det hade funkat för nån att köra Inställningar->Program->Alla->Meddelandehantering->Inaktivera
Gjorde så, fortfarande dubbla SMS. Aktiverade det igen för att köra native appen istället men nu är min Meddelande ikon borta även efter omstart :crash:näsblod:va

Ja testade detta på min å de funkade inte för mej, även min nativeapp försvann från dom 4 nedersta... Den ligger bland apparna å trycker du fram menyn så kan du välja redigera å sedan flytta tebax den igen...

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
De som stör mej e att de verkar va samsung som fibblat till de me sin utgåva av ICS, läst att folk me HTC inte fått samma sms-strul efter uppdatering...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
S2:an är lätt tack vare plast och viktoptimering, det gör att den orsakar mindre G-krafter om den åker i golvet t.ex. Den låga vikten gör att det känns som sämre kvalitet. Hur är skärmen då? Ingen amoled, men är den bra nog?

Det är inte för inte, som Samsung tillverkar en stor del av marknadens elektronik. Apple handlar ju t.ex. Samsungdelar för miljardbelopp för att få ihop sina i-grejer :)

Skärmen är äckligt grym och bildkvalitén är snäppet vassare än på Samsungen när man jämför dem sida mot sida, sen märker inte jag av någon skillnad på tekniken bakom skärmen.
Dottern sitter och kollar på Alfons Åberg på den just nu, skönt att ha tv'n i fred så det var ett bra köp helt klart :D

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Ja testade detta på min å de funkade inte för mej, även min nativeapp försvann från dom 4 nedersta... Den ligger bland apparna å trycker du fram menyn så kan du välja redigera å sedan flytta tebax den igen...

Hur hittar jag redigering av de fyra nedersta?

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Kan bero på många saker. Dålig täckning pga inomhus eller......"

Nope. Inte dålig täckning eller något liknande, utan helt enkelt tvärstopp. Ingen åtkomst whatsoever. Däremot har det löst sig själv genom att jag struntat i att stänga av wifi som jag alltid gjorde på iphonen och alltid lämnat den på oavsett. Idag har den uppfört sig..

sportbike

Guest
Kan man ta bort de stora blafforna med bilder på skärm två och tre?

sportbike

Guest
Kan jag ställa in hur ofta jag vill att den kollar om jag fått mail?

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping