Samsung Galaxy S2 / S3

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Föresten nån som vet om nån "Call Recording" app som inte kräver root för att spela in dubbelriktat från "line"
De jag har hittat spelar bara in dubbelriktat från mic ... dvs man måste ha på "speaker" för att mic:en ska kunna spela in den andra parten

Detta undrar ja oxå...

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Sen uppdateringen till ICS har luren trilskats med att suga ut allt batteri på mindre än en dag. Oavsett om jag inte använder den och har all datatrafik etc. avslaget. Det verkar vara Android OS som suger ut allt :huvet Nån som upplevt samma sak eller vet om en lösning? Jag är fan nära att slänga ut den genom fönstret snart...

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Jag har inte märkt något liknande, men prova att fabriksåterställa telefonen.

Du kan backa upp dina appar, kontakter och sms med någon app från market om du inte vill börja om helt på ny kula.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Sen uppdateringen till ICS har luren trilskats med att suga ut allt batteri på mindre än en dag. Oavsett om jag inte använder den och har all datatrafik etc. avslaget. Det verkar vara Android OS som suger ut allt :huvet Nån som upplevt samma sak eller vet om en lösning? Jag är fan nära att slänga ut den genom fönstret snart...

Japp, samma här. Och det har inte gått att sätta fingret på exakt vad som drar ström. Oavsett batterispar-funktion eller inte och genom att kolla i batteristatus vad som dragit och mängd cpu m.m. som gått åt, så är det som om vissa systemdelar drar en del ändå. Tror vissa processer ligger och smygdrar cpu och inte tillåter mobilen att somna helt.

Jag har provat total återställning med allt vad det innebär av att rådda in program på nytt och dokument m.m. Ingen förbättring där, men jag blev av med vissa hängningar som blev efter att ha testat optimeringsprogram i rootat läge (var inte anpassade för ICS tydligen).

Min telefon håller nånstans 12-16 timmar med sparsam användning och skärm och cpu aktivt under kanske en timme av den tiden. Jag ska prova att stänga av datasynkning helt och kolla, men tror inte det är det som är boven.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Jag tycker faktiskt att min fick bättre batteritid, men det kanske bara är inbillning?

sportbike

Guest
Några intryck efter en vecka med en Galaxy S2:
Oavsett drag n´drop eller via Kies, så blir musikfilerna Hacke Hackspett till och från, bara att starta om den.
Kopplar inte upp samtal eller skickar sms, står bara och tuggar, bara att starta om.
Alamfunktionen funkar varannan dag, bara att starta om, och komma försent till jobbet.
Ibland bytte den ringsignal + en massa andra konstiga ideér.

Nämnde jag att den fick sparken?

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Några intryck efter en vecka med en Galaxy S2:
Oavsett drag n´drop eller via Kies, så blir musikfilerna Hacke Hackspett till och från, bara att starta om den.
Kopplar inte upp samtal eller skickar sms, står bara och tuggar, bara att starta om.
Alamfunktionen funkar varannan dag, bara att starta om, och komma försent till jobbet.
Ibland bytte den ringsignal + en massa andra konstiga ideér.

Nämnde jag att den fick sparken?

Låter som du fick ett måndagsex... Innan ICS har ja bara haft ett problem me min, stängdes av lite då å då... Visade sej va att vid vissa rörelser så glappade batteriet till så ja stoppade dit en pappersbit under luckan (ska man givetvis inte behöva göra på en ny pryl men en lätt sak som löste problemet)... Efter uppgradering te ICS stör ja mej bara på dubbla sms från 3e parts app, men de e ju inte telefonens fel...

sportbike

Guest
Låter som du fick ett måndagsex... Innan ICS har ja bara haft ett problem me min, stängdes av lite då å då... Visade sej va att vid vissa rörelser så glappade batteriet till så ja stoppade dit en pappersbit under luckan (ska man givetvis inte behöva göra på en ny pryl men en lätt sak som löste problemet)... Efter uppgradering te ICS stör ja mej bara på dubbla sms från 3e parts app, men de e ju inte telefonens fel...
Förmodligen skulle jag inte ha uppdaterat den till ICS som den frågade om.
Skärmen är dock fantastisk och jag saknar redan storleken på den.
(ja den blev en ajfån igen)

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Förmodligen skulle jag inte ha uppdaterat den till ICS som den frågade om.
Skärmen är dock fantastisk och jag saknar redan storleken på den.
(ja den blev en ajfån igen)

Nä de känns som de blev lite utstressat, men för mej som kört GB sen juni så märks små skillnader väl... Typ som uppdateringen av SH :D... Mest vanesaker alltså...

För mej som aldrig ägt en ajjfåån, hur upplevede du Android i jämförelse? Själv e ja lite anti Apple, inte pga hårdvaran utan att ja fått uppfattningen att man e mycket mer låst... Sen finns de ju givetvis lösningar för de oxå, men outofthebox...

sportbike

Guest
Nä de känns som de blev lite utstressat, men för mej som kört GB sen juni så märks små skillnader väl... Typ som uppdateringen av SH :D... Mest vanesaker alltså...

För mej som aldrig ägt en ajjfåån, hur upplevede du Android i jämförelse? Själv e ja lite anti Apple, inte pga hårdvaran utan att ja fått uppfattningen att man e mycket mer låst... Sen finns de ju givetvis lösningar för de oxå, men outofthebox...
Well iOS känns lite stelt jämfört med Android, men oj vilken ordning det är i App Store jämfört med Android Market, iaf om man är van vid det som jag är.
Sen har Samsungen en massa smarta funktioner och det är lätt att skapa sin egen design på t.ex hemskärmen med widgets osv.
Lätt som en plätt att lägga in musik och bilder.
iPhonen är ju lite stelare i upplevelsen men jag kommer inte att gå tillbaka till Android på länge.
Ska dock bli kul att se vad Galaxy 3 och iPhone 5 har att erbjuda.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Well iOS känns lite stelt jämfört med Android, men oj vilken ordning det är i App Store jämfört med Android Market, iaf om man är van vid det som jag är.
Sen har Samsungen en massa smarta funktioner och det är lätt att skapa sin egen design på t.ex hemskärmen med widgets osv.
Lätt som en plätt att lägga in musik och bilder.
iPhonen är ju lite stelare i upplevelsen men jag kommer inte att gå tillbaka till Android på länge.
Ska dock bli kul att se vad Galaxy 3 och iPhone 5 har att erbjuda.

Jo Galaxy 3 väntar ja på me spänning... Inte för ja egentligen behöver en ny lur men har lyckats komma in i en ond cirkel där ja byter efter nåt år, säljer gör ja dock inte så pajjar en lur har ja på lager :D...

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Jag plockade bort Vlingo (röststyrningen) och rengjorde usb-porten samtidigt. Men jag tror att det var avinstallationen som gjorde susen, använde den ändå aldrig ändå utan irriterade mig bara på den när den gick igång (speciellt när den gjorde det hela tiden:huvet).

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag plockade bort Vlingo (röststyrningen) och rengjorde usb-porten samtidigt. Men jag tror att det var avinstallationen som gjorde susen, använde den ändå aldrig ändå utan irriterade mig bara på den när den gick igång (speciellt när den gjorde det hela tiden:huvet).

Hmm, man kanske skulle ge porten en genomgång och se om det läcker ström. Inget annat verkar påverkas, men ström går åt - i synnerhet efter uppgradering till ICS. Vlingo försvann ganska kvickt tillsammans med en del annat, redan vid första rootningen :) Jag har svårt att hålla mobilen igång längre än 12-14 timmar på en laddning och då används den ganska sparsamt.

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Jag rootade och la på CyanogenMod 9, funkar över förväntan.
Ångrar att jag inte gjort det tidigare. Enda problemet än så länge är att aftonbladets app "Force Close" när man går ur den.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
köpt en ny nu och den håller i ca 3 dagar iaf. är ju fortfarande oförstörd av massa blaj kanske.

min första "smartphone"
fråga.. om jag har flera nummer på en kontakt, bror mobil, bror hem, bror jobb som jag har nu.
kan jag få in dom på samma val i kontakter istället för att ha flera "ute" i boken?

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
köpt en ny nu och den håller i ca 3 dagar iaf. är ju fortfarande oförstörd av massa blaj kanske.

min första "smartphone"
fråga.. om jag har flera nummer på en kontakt, bror mobil, bror hem, bror jobb som jag har nu.
kan jag få in dom på samma val i kontakter istället för att ha flera "ute" i boken?

Har du ett gmail konto synkar du enkelt kontakterna till detta och kan sedan editera kontakterna på en dator. Tror inte det finns nått automagiskt sätt.

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping