Samsung Galaxy S2 / S3

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Har en S2a som ligger å skräpar nu. Svart, olåst, kvitto, garanti och alla pryttlar som medföljer vid nyköp. Displayfilm på och en extra.
Fint skick.
Kan bytas mot två lusentappar :)

Över1

Bannad
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
Din fru
Ni som har haft S2 ett tag...vilka appar är "livsviktiga"? Tycker temat är lite tråkigt och så finns det säkert en hel drös med appar som underlättar vardagen?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ni som har haft S2 ett tag...vilka appar är "livsviktiga"? Tycker temat är lite tråkigt och så finns det säkert en hel drös med appar som underlättar vardagen?

Finns en tråd (någon månad tillbaka senast) om lite appar. Men jag kan ju räkna upp vad jag ser som nödvändigheter :)

Adaffix + Eniro (slår upp nummer)
Call Block (bra spärr för tel och sms)
DuckDuckGo (sökmotor, så jag slipper spåras av Google)
Bank-app och Bank-ID (för att sköta bankärenden)
K-9 (epost som synkar mot egen server)
Waze (navigering och hålla koll på t.ex. fartkontroller)
Orbot (ToR-nätverk för att kunna köra anonymt över nätet - för fulhack och annat sattyg :) )
MX Player (bra video-spelare)
Veetle (streamat film och tv-program, finns en del kul där)
VLC S&C (video-streaming, kan köras tunnlat från hemmanät)
Tintin HD (fint spel, efter filmen)

BetterBatteryStats (använder jag nu för att debugga batteridränage) och en del andra verktyg:
DarkyOTA, Cifsmanager, AndSMB, ROM Manager, Root Uninstaller, SSHDroid, Terminal Emulator

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Hur fungerar era S2´or med bluetooth headset?

Införskaffat Scala Rider G9, med S2´an blir ljudet hos den man pratar med väldigt lågt. G9´an har då en massa funktioner för att ljudupplevelsen ska bli bra men här är det något som inte lirar, den kan sänka volymen i högtalarna/micen som sitter i hjälmen men den gör det för länge eller nåt åt det hållet.

Har nu testat att växla med en Iphone 4S istället, då fungerar det mycket bättre. Volymen har varit på max på båda teleonerna och G9 enheterna. Har testat att ringa upp "lös" mobiltelefon och mobiltelefon kopplat till en annan G9 enhet, ljudet blir lågt i båda fallen hos mottagaren.

Med Iphonen som det fungerar bättre med kan det bli så att första ordet man säger i en mening är tystare men sedan höjs volymen till det man ställt in.

Med S2´an är ljudet antingen lägre i 3-5 sekunder, eller konstant lägre.

Har 2.3.5 på S2´an och inte sugen på att uppdatera förän folk säger att det fungerar med den/de nya uppdateringarna, nuvarande senaste verkar ju vara en katastrof. Min lur är problemfri i övrigt enligt mig, även ljudet med telefonen "löst".

Är detta något känt problem för S2´an med bluetooth headset?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Låter som att det är vox som spökar. Kolla inställningarna i din g9a.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur fungerar era S2´or med bluetooth headset?

Införskaffat Scala Rider G9, med S2´an blir ljudet hos den man pratar med väldigt lågt. G9´an har då en massa funktioner för att ljudupplevelsen ska bli bra men här är det något som inte lirar, den kan sänka volymen i högtalarna/micen som sitter i hjälmen men den gör det för länge eller nåt åt det hållet.

Har nu testat att växla med en Iphone 4S istället, då fungerar det mycket bättre. Volymen har varit på max på båda teleonerna och G9 enheterna. Har testat att ringa upp "lös" mobiltelefon och mobiltelefon kopplat till en annan G9 enhet, ljudet blir lågt i båda fallen hos mottagaren.

Med Iphonen som det fungerar bättre med kan det bli så att första ordet man säger i en mening är tystare men sedan höjs volymen till det man ställt in.

Med S2´an är ljudet antingen lägre i 3-5 sekunder, eller konstant lägre.

Har 2.3.5 på S2´an och inte sugen på att uppdatera förän folk säger att det fungerar med den/de nya uppdateringarna, nuvarande senaste verkar ju vara en katastrof. Min lur är problemfri i övrigt enligt mig, även ljudet med telefonen "löst".

Är detta något känt problem för S2´an med bluetooth headset?

För mig låter det som att problemet ligger i Scala'n, den har någon VOX med automatisk nivåreglering eller nåt.

Prova med ett annat blåtandsheadset.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Absolut men undrar ju då lite varför det fungerar bättre med Iphonen... Skulle testa ett annat handsfree om jag hittade dem, än mindre laddarna just nu =0) Därav hör jag efter om det är något känt strul.

Är inte helt med på vad VOX och AGC gör i sin helhet, det går exempelvis att stänga av VOX vilket jag ännu inte testat i frågans ämne men det jag kan utläsa verkar inte påverka just detta. Det som står är att VOX är det som gör det möjligt att röstaktivera olika funktioner.

AGC (Automatic Gain Control) ska enligt instruktionsboken justera ljudet beroende på omgivningen ljudnivå, den känns ju något mera aktuell. Kan dock inte förstå varför den ska sänka ljudet i början alls, när det har provats nu så har det iofs varit varit tyst runt omkring men det känns inte helt logiskt till trots.

Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Är det bara jag som tappar mitt mobila nätverk hela tiden? Känns som jag måste starta om det eller sätta mobilen i flygplansläge och sen vanligt igen för att det ska fungera igen.

Antagligen strul med tele2 men då det alltid är 40min kötid till deras kundtjänst kollar jag här :)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Är det bara jag som tappar mitt mobila nätverk hela tiden? Känns som jag måste starta om det eller sätta mobilen i flygplansläge och sen vanligt igen för att det ska fungera igen.

Antagligen strul med tele2 men då det alltid är 40min kötid till deras kundtjänst kollar jag här :)

Hade också det problemet men det löstes när ICS kom.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Tja.
Den nya romen? Har hört att en del har buggar med det? Pallar inte att mobilen blir mongo om jag uppgraderar....

Men det är alltså värt d?

Du kan ju alltid ta en spegling av hela ditt OS innan du uppdaterar så kan man smidigt göra en rollback om den börjar fippla.

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tja.
Den nya romen? Har hört att en del har buggar med det? Pallar inte att mobilen blir mongo om jag uppgraderar....

Men det är alltså värt d?

Nja, det är en del strul fortfarande - oavsett vad man väljer för variant. En del har inga problem, medans många får tex en massa wakelocks och problem med batteritiden (även efter att man stängt av det mesta i systemet). Gillar man inte strul så är det inte fel att ligga kvar ett tag på 2.3.5 eller vad nu den senaste äldre varianten heter...

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vilken ROM kör ni med ICS?

Cyanogenmod 9, nightly. Inga buggar än som jag märkt. Fortfarande konstigheter med batteritiden. Har lyckats spåra alla batteritjuvar så här långt [1], men något ligger och drar ström ändå. Cyanogenmod funkar lite bättre än rootad original-ROM tycker jag, med mindre bloatware...

[1] K-9 epostklient som är svår att få ordning på, wlan om det sitter Win7-system på samma nät (IPv6-relaterat), det mesta av Googles skit som försöker synka trots att det ska vara avstängt, 3G som krånglar om signalen är svag osv. Är nere på ca 3% dränage per timme nu i idle (deep sleep 98% av tiden, men ändå...).

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Låter som att det är vox som spökar. Kolla inställningarna i din g9a.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

För mig låter det som att problemet ligger i Scala'n, den har någon VOX med automatisk nivåreglering eller nåt.

Prova med ett annat blåtandsheadset.

Ni hade så rätt så, ändrade till max på VOX och då fungera det, problemet är bara att då fick vi inte röststryningen att fungera alls...? Har ännu inte provat att ändra tillbaka till medium (default) för att se om röststyrningen fungerar då, igen. Röststyrningen vi saknar är alltså den som är när man säger något högt i micken = ska starta igång samtal eller åtminstone låta en säga "Call intercom" och då koppla upp sig till den andra förprogrammerade enheten iom powerset. Fungerade innan ändringen till max på VOX, testat att stänga av/starta VOX manuellt med knapparna utan resultat.

Skulle kunna vara en bugg då jag fatta det som att de bara har kommit en mjukvara hittills till G9´an = 1.0. Ska labba lite imorrn, funkar det inte ska jag rapportera till supporten som jag hört ska vara bra.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Fan vad den suger batteri helt plötsligt, klarar sig knappt en dag nu. Har uppdaterat till Ics för ett tag sedan men problemet fanns ej direkt efter uppgraderingen. Det är Android os som suger ur batteriet när telefonen varit i vila en hel dag i princip. Finns det nån fix eller kan man se på nåt sätt om det är en viss app som suger ur batteriet?

Har ställt in mail osv på att ej synka så ofta, brukar stänga av gps,wifi,bluetooth när det ej behövs men tycker ändå den drar batteri. Efter en omstart så löser sig problemet ibland för att sedan återkomma efter en dag typ.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping