Samsung Galaxy S2 / S3

sportbike

Guest
En väldigt irriterand egenskap hos Samsung Galaxy S2 är att den har mycket bättre mottagning än iPhone så det ringer tamefaan hela tiden fast jag jobbar under jord :mad:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag hittar bara synkronisera av/på, inget schema :va

Beror på vad man har för konto ser jag nu, kollade på min hotmail nu (förut kollade jag på mitt exchange server konto).

Om farbror går till sin inkorg, sedan klickar på menyknappen längst ner till vänster på telefonen sen väljer mer och sedan kontoinställningar och sedan frekvens för kontroll av epost. Lirar det då? :fyllisar

sportbike

Guest
Beror på vad man har för konto ser jag nu, kollade på min hotmail nu (förut kollade jag på mitt exchange server konto).

Om farbror går till sin inkorg, sedan klickar på menyknappen längst ner till vänster på telefonen sen väljer mer och sedan kontoinställningar och sedan frekvens för kontroll av epost. Lirar det då? :fyllisar
Näe..

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
För epost kör jag med "K-9" och slipper därmed använda den vanliga klienten (vilken lagrar uppgifter hos Google - jo, jag är nojig för sånt). Fungerar kalas att synka mot egen mail-server (Linux med postfix, dovecot m.m.) hemma och både skicka och ta emot både över mobilnät och wifi. :tummenupp

Håller på att debugga batteritid på ICS - det dyker upp en del märkliga låsningar beroende på bugg i OS:et eller appar som inte är helt anpassade. Rätt vad det är kan en process låsa kvar cpu:erna på hög hastighet och systemet somnar inte in som det ska. Drar lätt ur batteriet på en timme om det händer och mobilen drar mer än vad laddaren orkar mata in. Känt problem dock om man följer diskussionerna på xda och swedroid. Jag tror jag har fått till det hyfsat nu, men måste testa några dagar innan man vågar ropa hej. Det fanns några appar som man ska låta bli.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
såg en projektor man kopplar till telefonen idag fast till iphone..
ska ge 50tums bild och undrar då om de finns såna för "vanliga" smartphones med?
va en väldigt smäcker o smidig liten grej iaf. kan de verkligen funka bra?

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
såg en projektor man kopplar till telefonen idag fast till iphone..
ska ge 50tums bild och undrar då om de finns såna för "vanliga" smartphones med?
va en väldigt smäcker o smidig liten grej iaf. kan de verkligen funka bra?

Små projektorer har ja sett, hurvida dom går å koppla te luren eller inte samt hur bra bild de blir vet ja inte... Samsung ska iaf lansera en lur me inbyggd projektor, googla galaxy beam...

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=LujZz8C9Nj8&feature=player_embedded#!

Last edited:

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Små projektorer har ja sett, hurvida dom går å koppla te luren eller inte samt hur bra bild de blir vet ja inte... Samsung ska iaf lansera en lur me inbyggd projektor, googla galaxy beam...

Edit:]!

iPhone-projector-case.jpg

när kommer samsungluren? jag vill ha den =)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Allvarligt, hur ofta tror ni att ni kommer att använda projektorfunktionen?

Det lär ju inte gå att göra utan att laddaren är ansluten, och det lär ju inte vara bildkvalitet/ljusstyrka som från en riktig projje.

Är det inte bättre att satsa på en lur med HDMI ut och en separat projje?

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
kommer nog inte jämt ha användning för den men tillfällen kommer finnas.
skulle vilja ha hdmi oså. skulle va fint om denna lur kommer med de med.

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Har skaffat mig programmet 3G Battery Saver Pro som jag kan tipsa om, har det inställt så att 3G och WiFi är enablat endast när jag använder telefonen samt att den med 2h mellanrum kopplar upp sig för att synka mail. Jag har gått från att behöva ladda telefonen varje natt till att endast ladda den var tredje! :tummenupp

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Har skaffat mig programmet 3G Battery Saver Pro som jag kan tipsa om, har det inställt så att 3G och WiFi är enablat endast när jag använder telefonen samt att den med 2h mellanrum kopplar upp sig för att synka mail. Jag har gått från att behöva ladda telefonen varje natt till att endast ladda den var tredje! :tummenupp

Jag har precis börjat använda ett liknande program (tror de gör i stort sett samma saker) - "Juice Defender Ultimate". Kan stoppa wifi, BT, 3G m.m. när det inte behövs av olika program eller ställa in så synkning av epost, facebook osv bara sker när programmet tillåter. Ska se hur bra besparingen blir efter lite finjusteringar. Fanns massor med smarta inställningar - sånt som egentligen borde finnas i Android från början.

Det gör nog susen för batteritiden när den inte används, som t.ex. på natten. Jag har kollat upp exak vad som drar ström och när den går i idle-läge, är det egentligen bara de program som vill synka över nätet, som drar mycket ström. Ett annat bra sätt att spara in ström, är om man kan stänga av datatrafik när annons-finansierade program (t.ex. spel) används. Det var någon som hade räknat ut att t.ex. Angry Birds strömåtgång till ganska stor del berodde på annonstrafiken (näst efter cpu och skärm gissar jag).

Däremot ska man akta sig för andra batteri-widgets och optimeringsprogram - de kan leda till att det går åt mer ström. Stänger man t.ex. av vissa processer, så kan andra delar av systemet ligga och vänta på att få prata med dessa och hamnar i ett låst läge där de väntar på svar och inte släpper av cpu- och minnesresurser (enkelt uttryckt). Mobilen går då inte ner i sömnläge igen som den normalt sett ska göra när den inte aktivt används. Extra knepigt om man kör ICS iom att många appar fortfarande inte är fullt optimerade för det nya systemet.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag skulle vilja ha nåt som hindrar alla appar från att ringa hem och hämta annonser och annan skit. Helst en ren adblock. Kanske inte så mycket för att jag vill slippa annonserna som för att jag vill spara på batteri.

Nån som vet nåt bra?

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Jag skulle vilja ha nåt som hindrar alla appar från att ringa hem och hämta annonser och annan skit. Helst en ren adblock. Kanske inte så mycket för att jag vill slippa annonserna som för att jag vill spara på batteri.

Nån som vet nåt bra?

testa Privacy Protector om du har en icke-rootad telefon
Tycker den appen fungerar hyffsat iaf

Till rootade telefoner finns det mycket bättre appar.

Föresten nån som vet om nån "Call Recording" app som inte kräver root för att spela in dubbelriktat från "line"
De jag har hittat spelar bara in dubbelriktat från mic ... dvs man måste ha på "speaker" för att mic:en ska kunna spela in den andra parten

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping