SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
1) Kopplingar till Muslimska Brödraskapet (en samling människor som har som yttersta mål att införa ett världsomspännande muslimskt kalifat)

2) Kopplingar till dömda(?) terrorister (se Munir Awad).

2 i sig behöver inte nödvändigtvis vara "sverigefientligt", men att inte ta avstånd och nästan försvara beteendet hos Munir likställer jag med att förakta svenska värderingar = en form av fientlighet.

Okej. Personligen har jag aldrig hört talas om Helena B. Men efter att ha läst din wiki länk och ditt svar kan jag bara instämma i det Du själv är lite inne på,just svårigheten att se några glasklara kopplingar om att just Helena B genom handling / uttalade skulle vara speciellt ovänligt Sverige sinnad.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Sverigesinnad. Ett ord. En sär skrivning.

Det där med att vara patriot (eller vänligt inställd till Sverige/samhället man bor i) är knepigt. Jag kan tänka mig att de flesta kommunister ansåg sig vänligt sinnade till Sverige även på den tiden man tog mutor från Kreml och lät Stalin avgöra hur man röstade i Sveriges Riksdag. Det är inte så länge sedan.

Det är subjektivt. Möjligen man kan räkna samhällsomstörtande terrorister som opatriotiska, det borde man kunna göra, men det är ett knepigt begrepp. Man måste visa på en illvillighet liksom.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Okej. Personligen har jag aldrig hört talas om Helena B. Men efter att ha läst din wiki länk och ditt svar kan jag bara instämma i det Du själv är lite inne på,just svårigheten att se några glasklara kopplingar om att just Helena B genom handling / uttalade skulle vara speciellt ovänligt Sverige sinnad.

Du är oerhört tapper måste jag säga, du kämpar på tålmodigt, tar inte ett nej etc! Jobbar du månne som säljare? Du är helt klart värd en stor applåd, fortsätt kämpa, även om det känns tungt, hang in there buddy, hang in there, låt inte en asfalterad sandlåda och uppförsbacke stoppa dig även om det ser hopplöst ut:hihi

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Sverigesinnad. Ett ord. En sär skrivning.

Det där med att vara patriot (eller vänligt inställd till Sverige/samhället man bor i) är knepigt. Jag kan tänka mig att de flesta kommunister ansåg sig vänligt sinnade till Sverige även på den tiden man tog mutor från Kreml och lät Stalin avgöra hur man röstade i Sveriges Riksdag. Det är inte så länge sedan.

Det är subjektivt. Möjligen man kan räkna samhällsomstörtande terrorister som opatriotiska, det borde man kunna göra, men det är ett knepigt begrepp. Man måste visa på en illvillighet liksom.
Det är inte så svårt, nationen består av ens vänner, grannar, arbetskollegor och löst folk i kön på ica.

Antingen ansluter man sig till dom, eller så går man på sin egen kant.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nu är ju han politiker och har som jobb att överdriva.

Vi kan väl ta gänget som eldade bilar i Stockholm, en dylik aktion kan väl knappast ses som vänlig mot nationen som förser dem och deras familj med inkomst och trygghet?
Bara de i Stockholm?
Kan vi inte räkna in de som kastar sten på ambulanspersonal, brandmän, brevbärare och bussar också?

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Det är inte så svårt, nationen består av ens vänner, grannar, arbetskollegor och löst folk i kön på ica.

Antingen ansluter man sig till dom, eller så går man på sin egen kant.

Men alla tycker inte likadant, och det finns många olika lösningar på vad som är bra för Sverige. Kommunism och islam är några exempel. Det går att vara patriotisk islamist liksom.

Sedan kan väl jag tycka stenkastande svennehatare kan kallas opatriotiska, men de är ju inte politiskt väsentliga. Som opinionsbildare då menar jag.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Men alla tycker inte likadant, och det finns många olika lösningar på vad som är bra för Sverige. Kommunism och islam är några exempel. Det går att vara patriotisk islamist liksom.

Sedan kan väl jag tycka stenkastande svennehatare kan kallas opatriotiska, men de är ju inte politiskt väsentliga. Som opinionsbildare då menar jag.
Fast om du anser att något är bra så kan du ju ställa dig på ica och höra dig för huruvida människor håller med. Gör de inre det är dina åsikter mest sannolikt inte direkt patriotiska.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Fast om du anser att något är bra så kan du ju ställa dig på ica och höra dig för huruvida människor håller med. Gör de inre det är dina åsikter mest sannolikt inte direkt patriotiska.

Jo, det är vad jag menar. Det är subjektivt, den enes förrädare är den andres hjälte med den definitionen på patriotism. Men det är ju inte rimligt att en impopulär eller obekväm åsikt är opatriotisk. Hur står det då till med demokratin?

Jag tycker att VPK var landsförrädare under lång tid på ett närmast kriminellt sätt. Men det är ju jag.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jo, det är vad jag menar. Det är subjektivt, den enes förrädare är den andres hjälte med den definitionen på patriotism. Men det är ju inte rimligt att en impopulär eller obekväm åsikt är opatriotisk. Hur står det då till med demokratin?

Jag tycker att VPK var landsförrädare under lång tid på ett närmast kriminellt sätt. Men det är ju jag.
Fast det är inte så subjektivt, det enda som krävs är att du slåss för dina landsmäns möjlighet att leva det livet dom vill.

Inte slåss för det du tror är sättet dom skall leva det på.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Fast det är inte så subjektivt, det enda som krävs är att du slåss för dina landsmäns möjlighet att leva det livet dom vill.

Inte slåss för det du tror är sättet dom skall leva det på.

Du röstar alltid på majoriteten då? Varit sosse halva livet?

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Nu är inte patriotism samma sak som politik, eller?

Nej, kanske inte. Men varför kan man inte vara patriotisk islamist? Islamism är politik. Det är en totalitär och fascistoid lära, men samma kan ju sägas om t ex den kommunism som SKP står för. Är inte Pia Sundhage patriot?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nej, kanske inte. Men varför kan man inte vara patriotisk islamist? Islamism är politik. Det är en totalitär och fascistoid lära, men samma kan ju sägas om t ex den kommunism som SKP står för. Är inte Pia Sundhage patriot?
Du kan väl vara patriot oavsett religion, men det är fortfarande dina landsmän du strider för, inte en religion eller specifik politisk åsikt.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
I det öppet rasistiska partiet sverigedemokraterna vill flöjten Robert Quiding,77 göra det till sin uppgift i rättssalar och i kommunfullmäktige att diskriminera muslimer. Människan är nämndeman i Göteborgs tingsrätt och sitter som ersättare i kommunfullmäktige för SD i Göteborg. Han är tydlig med sin agenda "jag VILL diskriminera muslimer" och att han tycker att "vi borde förbjuda den religionen"

secondColumn50.jpg

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Du kan väl vara patriot oavsett religion, men det är fortfarande dina landsmän du strider för, inte en religion eller specifik politisk åsikt.

Jo, precis. Det är syftet bakom som avgör. För att vara opatriotisk krävs ett mått av illvillighet eller illojalitet. Men man kan av omsorg om svenskarna vilja att vi alla lever efter Sharia.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
I det öppet rasistiska partiet sverigedemokraterna vill flöjten Robert Quiding,77 göra det till sin uppgift i rättssalar och i kommunfullmäktige att diskriminera muslimer. Människan är nämndeman i Göteborgs tingsrätt och sitter som ersättare i kommunfullmäktige för SD i Göteborg. Han är tydlig med sin agenda "jag VILL diskriminera muslimer" och att han tycker att "vi borde förbjuda den religionen"

View attachment 409211

Fantastiskt så fel du har.
Liksom obstinata tonåringar utgår du från felaktiga antaganden utan att kolla faktainnehållet.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten