SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Du kan väl vara patriot oavsett religion, men det är fortfarande dina landsmän du strider för, inte en religion eller specifik politisk åsikt.
Samtidigt är patriotism (vår önskan att tillhöra en grupp kopplat till ett högre ideal) det farligaste mänskliga draget och det som utnyttjas för att få snälla människor till att begå onda handlingar.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Samtidigt är patriotism (vår önskan att tillhöra en grupp kopplat till ett högre ideal) det farligaste mänskliga draget och det som utnyttjas för att få snälla människor till att begå onda handlingar.

Jag skulle vilja omformulera det du skrev lite, hoppas det är OK.

Samtidigt är vår önskan att tillhöra en grupp kopplat till ett högre ideal (patriotism, religion, osv) det farligaste mänskliga draget och det som utnyttjas för att få snälla människor till att begå onda handlingar.

Bättre?

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Jag skulle vilja omformulera det du skrev lite, hoppas det är OK.

Samtidigt är vår önskan att tillhöra en grupp kopplat till ett högre ideal (patriotism, religion, osv) det farligaste mänskliga draget och det som utnyttjas för att få snälla människor till att begå onda handlingar.

Bättre?
Helt ok!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Viljan att vara patriotisk är inte jämställd med att vara patriotisk, Ty det är ju inte individen själv som kan sätter titeln.

Men det farligaste mänskliga draget blir väl i sådana fall oförstånd, alt. förmågan att utnyttja andra människor för att driva sin egen sak?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jo, precis. Det är syftet bakom som avgör. För att vara opatriotisk krävs ett mått av illvillighet eller illojalitet. Men man kan av omsorg om svenskarna vilja att vi alla lever efter Sharia.

Absolut, man kan även med omsorg av svenskarna vilja att mp får makten, hela makten....

Men det är tiden och resterande befolkning som avgör om dina handlingar var patriotiska.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Liksom en fjortis inser du inte själv skillnaden mellan vad du läser och vad du inbillar dig.
Till dig och dina polare i det öppet rasistiska partiet sverigedemokraterna kan jag bara säga att jag väntar fortfarande på när det där "övertagandet" ska ske och exakt vad som skall tas över :lol
BYf-9hfCQAAWMYX.jpg

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Till dig och dina polare i det öppet rasistiska partiet sverigedemokraterna kan jag bara säga att jag väntar fortfarande på när det där "övertagandet" ska ske och exakt vad som skall tas över :lol
View attachment 409231

Eftersom du uppenbarligen inte vet vad ett "öppet rasistiskt parti" är så antar jag att du inte vet vad ett muslimskt övertagande är heller.
Medans du väntar rekommenderar jag att du läser på lite, så kanske du märker när du väntat klart.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Eftersom du uppenbarligen inte vet vad ett "öppet rasistiskt parti" är så antar jag att du inte vet vad ett muslimskt övertagande är heller.
Medans du väntar rekommenderar jag att du läser på lite, så kanske du märker när du väntat klart.

Muslimskt övertagande. Floskler precis som allt annat SD dagligen häver ur sig. Landsförrädare, sverigevänner och insinuerat. Listan är oändlig .. Så nisse! alla undrar ju, när kommer det där "övertagandet" som din polare björn redan 2010 hävde ur sig kommer gå fort :lol

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Muslimskt övertagande. Floskler precis som allt annat SD dagligen häver ur sig. Landsförrädare, sverigevänner och insinuerat. Listan är oändlig .. Så nisse! alla undrar ju, när kommer det där "övertagandet" som din polare björn redan 2010 hävde ur sig kommer gå fort :lol

Det är ganska långt gånget på sina ställen.
Märker du inte det?
Förklara nu vad ett "öppet rasistiskt parti" är och hur du kommit fram till att SD är ett sådant.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Okej okej .. Jag ger mig, jag ÄR besegrad. Du vinner sandlådetävlingen, Du ÄR barnsligast jag lovar :lol

Seså, förklara nu vad ett "öppet rasistiskt parti" är.
Det är inte fråga om någon tävling eller barnslighet.
En vacker dag kommer du att inse att det inte är acceptabelt att sprida sina sinnessjuka fantasier om andra individer.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Seså, förklara nu vad ett "öppet rasistiskt parti" är.
Det är inte fråga om någon tävling eller barnslighet.
En vacker dag kommer du att inse att det inte är acceptabelt att sprida sina sinnessjuka fantasier om andra individer.

:hihi

Du anklagar alltså mig för att sprida "sinnessjuka fantasier".

Ni SD svansen förnekar er inte.

Robert Quiding som fysisk person finns på riktigt.

Robert Quiding är en känd SD person.

Robert Quiding har offentligt uttryckt sina rasistiska idéer.

Robert Quiding har pga sina rasistiska uttalanden om vad han vill göra med muslimer blivit avstängd från sitt jobb som nämndeman i Göteborgs tingsrätt.

Så vad är det Du inte har förstånd till att förstå?

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Gäller det även fantasier om hur muslimer håller på att ta över Sverige?

Fakta är att svenskarnas nativitet minskar, medan befolkningen från MENA ökar (invandring + ökade födslar).

Låt oss fantisera att denna "solidaritet" fortgår i 50 eller 100 år till. Hur tror du populationen kommer se ut då? Sverige är svenskarnas land. Om svenskar är i minoritet i denna geografiska ytan kommer det inte att vara eller kallas Sverige längre.

Så vem är det som fantiserar?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
:hihi

Du anklagar alltså mig för att sprida "sinnessjuka fantasier".

Ni SD svansen förnekar er inte.

Robert Quiding som fysisk person finns på riktigt.

Robert Quiding är en känd SD person.

Robert Quiding har offentligt uttryckt sina rasistiska idéer.

Robert Quiding har pga sina rasistiska uttalanden om vad han vill göra med muslimer blivit avstängd från sitt jobb som nämndeman i Göteborgs tingsrätt.

Så vad är det Du inte har förstånd till att förstå?

Så att en person uttalar sig om en religion innebär att ett parti är "öppet rasistiskt"?

- - - Updated - - -

Gäller det även fantasier om hur muslimer håller på att ta över Sverige?

Det gäller även fantasier om hur muslimer inte påverkar Sverige.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Så att en person uttalar sig om en religion innebär att ett parti är "öppet rasistiskt"?

- - - Updated - - -

Det gäller även fantasier om hur muslimer inte påverkar Sverige.

Jag är inte ett dugg förvånad att Du i SD svansens tjänst inte drar öronen åt dig då Robert Quiding (SD:s) företrädare i kommunfullmäktige i Göteborg och nämndeman i Göteborgs tingsrätt, i sitt ämbete vill förbjuda islam och medvetet diskriminera muslimer. Bra att andra verkar ta till sig av hans öppet rasistiska läggning, och att han förhoppningsvis inte får behålla sina uppdrag.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten