SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
För dom som försöker skylle ett "black on black crime" på (vita) SD-väljare är det nog det..

Du utgår ifrån att man avser vithudade när man skriver SD-anhängare.

Du skall istället tänka trångsynta människor som söker någon att skylla sin situation på.

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Du utgår ifrån att man avser vithudade när man skriver SD-anhängare.

Du skall istället tänka trångsynta människor som söker någon att skylla sin situation på.

Dra upp huvudet ur sanden och kom med i matchen.

En hel del SD-väljare är precis som det beskrivs i artikeln, muslimkritiska invandrare.

Sant, SD har stort stöd bland vissa invandrargrupper. Hur stödet ser ut bland (muslimska)kurder (som var inblandade här) vet jag inte. Däremot var det knappast detta som åsyftades, verken av Orecic eller media.

Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Tidningskoncernen Hallpressen brukar varje år ha ett provval på Adelövs marknad.
Så även i år, som genomfördes förra veckan. Det är då besökare på marknaden som får provrösta på de politiska partierna.
För året fick Sverigedemokraterna 12 procent – i år egen majoritet – 51 procent.
Folkpartiet och Vänsterpartiet fick endast ett par procent var, och Reinfeldts Moderaterna kom inte ens till tio procent.
Miljöpartiet kom knappt med på papperet, de nådde inte ens en procent. Centern fick som i opinionsundersökningarna drygt 4 procent. Socialdemokraterna kom upp till 20,5 procent, och KD noterade höga 8,8 procent.

Enligt Smt deltog cirka 200 personer i provvalet.
Adelövs marknad brukar ha kring 40 000 besökare.
Huruvida provvalet verkligen säger något om den riktiga valutgången är högst osäkert, skriver hoglandsnytt.

Read more: http://www.exponerat.info/sverigedemokraterna-fick-51-procent-i-provval/#ixzz2eVKif7HM

Den undersökningen säger absolut ingenting och är knappast representantivt för landet i övrigt.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Dra upp huvudet ur sanden och kom med i matchen.

Sant, SD har stort stöd bland vissa invandrargrupper. Hur stödet ser ut bland kurder (som var inblandade här) vet jag inte. Däremot var det knappast detta som åsyftades, verken av Orecic eller media.

Du menar att du på något plan deltager i matchen?:rofl

Lustigt att så fort det skrivs om ett gäng så utgås det ifrån att det är kulturberikare, men nu plötsligt hävdar du att så inte är fallet i just detta avseende? För att mottagaren av brottet var kulturberikare?

Man kan int både ha kakan och äta den vet du väl.:7peta

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Du menar att du på något plan deltager i matchen?:rofl

Lustigt att så fort det skrivs om ett gäng så utgås det ifrån att det är kulturberikare, men nu plötsligt hävdar du att så inte är fallet i just detta avseende? För att mottagaren av brottet var kulturberikare?

Man kan int både ha kakan och äta den vet du väl.:7peta

Har du överhuvudtaget följt det här fallet eller pratar du bara ur arslet? Men visst jag ska försöka ta det långsamt så att du kan hänga med....

Skillnaden i det här fallet är att polisen gick snabbt ut med att dom misstänkte hatbrott. Media skrev också att det var ett hatbrott, att BO var mörkhyad, att han hade blivit attackerad pga. av sin hudfärg "hela sällskapet ger sig på pappans hudfärg och etnicitet" (citat ur Aftonbladet). Däremot "glömmer" de att berätta om förövarnas etnicitet utan insinuerar istället mer eller mindre kraftigt att det är vita rasister som ligger bakom. Just aftonbladet publicerade dessutom en (nu borttagen) krönika som direkt anklagar "nazistiska" SD.

Frågor på det?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Har du överhuvudtaget följt det här fallet eller pratar du bara ur arslet? Men visst jag ska försöka ta det långsamt så att du kan hänga med....

Skillnaden i det här fallet är att polisen gick snabbt ut med att dom misstänkte hatbrott. Media skrev också att det var ett hatbrott, att BO var mörkhyad, att han hade blivit attackerad pga. av sin hudfärg "hela sällskapet ger sig på pappans hudfärg och etnicitet" (citat ur Aftonbladet). Däremot "glömmer" de att berätta om förövarnas etnicitet utan insinuerar istället mer eller mindre kraftigt att det är vita rasister som ligger bakom. Just aftonbladet publicerade dessutom en (nu borttagen) krönika som direkt anklagar "nazistiska" SD.

Frågor på det?

Ja, alltid när angriparens etnicitet undanhålls utgår det ifrån att det är kulturberikare.

Menar du att det inte var så i detta fallet?

Att sen vissa spån tar facklan och springer i fel riktning är knappast något nytt, oavsett läger.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
röster på s.d. reinfeldt får inte min röst. reinfeldt tycker ex invandringen er bra för sverige... reinfeltd har snaggat korthår dvs dolt skinskalle. skinskallar har mer hår än hjärna :fakta

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag undrar hur de som önskar dessa siffror blev verklighet tror att SD skulle kunna utföra det som krävs.
Har de inte problem att utföra det de borde utföra som det är?

Hur upplever du att de gamla etablerade partierna lyckats utföra det de borde utföra?
Säg de senaste 10åren?

Jag är aabsolut för att någonting annat ska ta över stafettpinne inte just SD, men något som inte blivit pösmunkifierat och tuggar samma gamla mantra i hopp om att det magiskt ska inträffa...

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Hur upplever du att de gamla etablerade partierna lyckats utföra det de borde utföra?
Säg de senaste 10åren?

Jag är aabsolut för att någonting annat ska ta över stafettpinne inte just SD, men något som inte blivit pösmunkifierat och tuggar samma gamla mantra i hopp om att det magiskt ska inträffa...

Om jag inte missförstått fyller de inte sina platser idag. Hur ska de kunna fylla sina platser om de får högre antal röster i nästa val?

Det är väl ändå en förutsättning för att kunna fungera i politiken?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om jag inte missförstått fyller de inte sina platser idag. Hur ska de kunna fylla sina platser om de får högre antal röster i nästa val?

Det är väl ändå en förutsättning för att kunna fungera i politiken?

De fyller sina riksdagsplatser, det är prio1

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...