dn-L
Office Linebacker
Spela inte dum, politiken är full av pajasar men SDs lineup är nåt i hästväg.Till skillnad från? M? S? V? Mp? ...
Spela inte dum, politiken är full av pajasar men SDs lineup är nåt i hästväg.Till skillnad från? M? S? V? Mp? ...
Till skillnad från? M? S? V? Mp? ...
Så bara för att det finns knäppgökar i samhället så är du helt tillfreds med att ha knäppgökar som politiker? Jag har lite större krav än så.Speglar det samhälle vi lever i..inte mer, inte mindre.
Kanske för att det är SDs väljakår som speglas, inte samhället.Att det skulle spegla samhället förklarar inte varför de andra partierna utesluter en bråkdel så många.
Där har du förvisso en poäng..Undrar vad som är mest illavarslande, att SD rensar ut så många eller att övriga hittat så få ruttna ägg. (lätt släng avppolitikerförakt, jag vet..)
Spela inte dum, politiken är full av pajasar men SDs lineup är nåt i hästväg.
Jag skulle vilja dränka hela miljöpartiet folkpartiet center mm. Där kan man snacka om rensning
Så kom inte å snacka om rensning
SD är ett väldigt litet parti.
Inte konstigt om det är svårt att hitta kompetent folk som är beredda att arbeta politiskt.
Men de har åtminstone hittat en duktig partiledare.
S är Sveriges största parti...
Sen är ju SD lite speciellt då dom utesluter medlemmar som öppet ventilerar rasistiska åsikter som partiet stod bakom officiellt bara något år tidigare. Lite som om moderaterna skulle utesluta medlemmar som vill avskaffa värnskatten, centerpartister som vill öka jordbruksstödet eller sossar som vill återinföra löntagarfonder.
Så nej, di bruna har det ingen lätt balansgång framför sig, vilket är en följd av desperata försök att bli rumsrena...
Är det inte det alla partier gör nämligen att putsar lite på sin fasad för att se rumsrena ut på framsidan men djupt där inne är det same shit! Ta Moderaterna t ex, sveriges nya arbetarparti, va vilket skämt ha ha men å andra sidan har dom lyckats lurat en uppsjö av väljare att rösta på dem med en fasadputsning och en smart slogan!
Nu när det går trögt gör dom samma sak igen fast den här gången nöjer dom sig med att piffa till loggan, sen om det räcker att lura tillräckligt många får vi reda på i september nästa år, agendan är dock densamma, göra de rika rikare på bekostnad av de svaga i samhället, inget jag är speciellt förtjust i när andra grupper kommer till sverige och kan leva gott och kravlöst på bidrag livet ut medans svenskar ska jagas ut i jobb och bidra,(Nej jag röstar inte på SD)! Jag har absolut inga problem med att hjälpa människor i nöd men då skall verkligen de som behöver hjälp också få hjälp inte som nu när miggor och andra statsanställda åker ner till olika läger och väljer ut de som ska få komma till sverige och leva ett kravlöst liv som knegarna i det här landet skall bekosta, inte ok!
Inte heller ett fan av moderaterna, så när det gäller deras arbetarvänliga fernsissa så håller jag med.
Men jag förstår inte varför du inte röstar på SD, du verkar ju ha svalt deras propaganda med hull och hår (se fetade floskler).
Vad är förresten "miggor" för något? Myggor? Migrationsarbetare?
Tja, det finns ju ett antal hundra miljoner som svälter i världen. Var tänker du att vi ska placera dem och hur väl tror du de kommer att ta till sig svenska kulturen och det svenska språket??Det är ingen SD-propaganda, det är dagens sanning! Men som sagt, jag är absolut för att hjälpa människor i nöd men då ska det verkligen vara de som behöver hjälp som mest som skall få det!
Som småbarnsförälder själv vänder det sig i magen på mig när jag ser sådana här bilder, varför får inte de stackars barnen/familjerna chansen att komma till sverige?
View attachment 393031
...med första bästa fyllepajas de hittar på gatan, jo det har ju funkat bra innan.
Verkar ju fungera hur bra som helst, de har ju faktiskt dubblat sin väljarbas trots idoga försök att sabotera för dem.
Det "ni" inte riktigt verkar ta in är: de skulle kunna ha hur många fåntrattar som helst - de är fortfarande det enda parti som står nära majoritesbefolkningens uppfattning i vissa frågor. Ju viktigare de frågorna blir, desto större blir SD. Man kan tycka precis vad man vill om det, men att förstå mekanismen borde vara i allas intresse, näthatande patrask eller inte.
Fyllepajas, det är väl bara en riksdagsledamot som dömts för att vara förresten?
erbillmoderat
SD har 10%, till skillnad mot knattepartier som ligger och darrar på på gränsen att åka ut ur riksdagen, så lilleputtursäkten funkar inte längre. Med tanke på hur pigga på att gnälla om hur illa behandlade de är så borde det finnas bra grogrund för politiskt engagemang bland SD-sympatisörerna.SD är ett väldigt litet parti.
Inte konstigt om det är svårt att hitta kompetent folk som är beredda att arbeta politiskt.
Nu blandar du äpplen och päron. Det var SDs oförmåga att hitta kompetent folk som var frågan, att folk vill rösta på ett enfrågeparti trots att det består av fåntrattar är en annan. Mekanismen är inte direkt rocket science.Verkar ju fungera hur bra som helst, de har ju faktiskt dubblat sin väljarbas trots idoga försök att sabotera för dem.
Du har missförstått! Det är 10% som röstar på dem, 90% som INTE gör det.majoritesbefolkningen
Tja, det finns ju ett antal hundra miljoner som svälter i världen. Var tänker du att vi ska placera dem och hur väl tror du de kommer att ta till sig svenska kulturen och det svenska språket??
Det är det där irriterande löjliga "empatiargumentet", gäran bilder på svältande barn för att visa att man minsann inte är en inskränkt egoist. Det finns gott om svältande barn i t.ex. Somalia, dessutom riskerar de att dö av våldshandlingar. Det finns barn som lider av krigshandlingar i Afghanistan, Irak, Syrien och en hel del andra länder som vi inte uppmärksammar. Ställ du dig gärna på barrikaden och slåss för deras rättigheter så ska jag ta dig och din empati på allvar!
Jag ser fram till att dina inlägg sak börja dofta lite av din omsorg för de som har det tufft i världen (vilket är enormt många!) och lite mindre av SD-retorik om bidragsliv! Propagera gärna mer och oftare för att barn som svälter ska få komma hit och ta del av överflödet!
Kom inte och snacka en massa skit om min empati, jag skänker förmodligen mer pengar till behövande under ett år än vad du gjort under din livstid så behåll ditt empatisnack för dig själv! Du tror på din sak jag tror på min så jag tror inte att vi kommer så mkt längre!
Det kallas att köpa sig bättre samvete.....
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |