SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Helt korrekt uppfattat.
Det är det vi sysslar med i Sverige för att vi ska känna oss som goda världsförbättrare.
Vi öser otroliga mängder pengar över en i sammanhanget minimal mängd"flyktingar"
som lyckats köpa sig till Sverige.

Samtidigt plockar vi av biståndspengar till bla ministerlöner.:va

Nu kommer jag att bli beskylld för att vara sverigedemokrat, nazist, främlingsfientlig, brunskjorta och möjligtvis empatilös men är det då inte bättre att göra direktinsatser där pengarna verkligen skulle göra nytta och framförallt hjälpa fler än att ösa oerhört mkt pengar över de som som du säger lyckas köpa sig hit, eller vad tycker du Bonny?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Är det bra eller dåligt?

Nu kommer jag att bli beskylld för att vara sverigedemokrat, nazist, främlingsfientlig, brunskjorta och möjligtvis empatilös men är det då inte bättre att göra direktinsatser där pengarna verkligen skulle göra nytta och framförallt hjälpa fler än att ösa oerhört mkt pengar över de som som du säger lyckas köpa sig hit, eller vad tycker du Bonny?

Nu finns det också tämligen hållbara argument mot bistånd som fenomen över huvudtaget. Bistånd, gåvor etc är måhända hjärtligt och "fint", men det påverkar inte situationen längre än ett par timmar. När maten är slut och hungern återkommer så krävs en ny insats.

De här argumenten har förts i 15 år, men slås ner av sk. "humanister", men vad som enligt sakkunniga krävs är kunskap och redskap. Ska man ge en fattig fisk eller ett fiskespö osv..

2013 innebär det att vi (som kineserna, inte med humanistisk grund kanske) behöver förlägga produktion där fattigdomen är som värst för att skapa arbeten och lära dem ett annat liv. Då dem inte är kapabla att förse sig själva med vad de behöver så behöver de en byteshandel, idag är den bistandbaserad och klart negativ. Regeringar roffar åt sig 99% och folket lider, varför? Kunskap, kunskap och kunskap..

Med högre krav på personal för att prestera i en modernare struktur kommer också annan förståelse för övriga problem i samhället.

Ingen resa så lång kan stressas fram, men idag görs knappt försök att ta det första steget och därmed ingen ljusning. Men det är klart, det är lättare att få klappa sig på axeln för att man minsann ger bidrag än att skapa ytterligare en konkurrent på en redan hård marknad.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tja, för dig är det ju bra om det funkar.

Var månadsgivare till rädda barnen men efter att jag fått reda på hur mkt rädda barnens direktör plockar ut i lön sa jag upp mitt givande öbönhörligen, ingen ska bli rik på andras olyckor då tycker jag man är gansk snett på det!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Var månadsgivare till rädda barnen men efter att jag fått reda på hur mkt rädda barnens direktör plockar ut i lön sa jag upp mitt givande öbönhörligen, ingen ska bli rik på andras olyckor då tycker jag man är gansk snett på det!

Vill man som enskild individ göra skillnad på invånare i tredje länder, så är fairtrade ett sätt, inte optimalt men en början iaf.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Här har vi en givmild väldigt fin männinska:lol:rofl:rofl

Stadsminister Fredrik Reinfeldt betalar inte radio- och tv-avgiften. Regeringskansliet hävdar att Sagerska palatset där Fredrik Reinfeldt bor ingår i den radio- och tv-licens som regeringskansliet betalar – men enligt Radiotjänst stämmer inte det.

– Vår uppfattning är att det inte omfattas av den avgift som regeringskansliet betalar, säger Carl-Gustav Johansson, VD på Radiotjänst.

Hur länge Reinfeldt låtit bli att betala tv-avgift är inte klart. Enligt regeringskansliet täcks Sagerska palatset av den avgift som regeringen betalar in, men detta är felaktigt enligt radiotjänsts vd Carl Gustav Johansson.

– Bildar man ett hushåll och är skriven i sin tjänstebostad är man avgiftspliktig även där, säger han.

Fredrik Reinfeldts presschef Roberta Alenius säger att det handlar om en missuppfattning.

– Det är en direkt felaktighet menar jag, och en pågående juridisk diskussion mellan myndigheten regeringskansliet och myndigheten Radiotjänst. Fredrik Reinfeldt äger ingen egen tv. Han har ingen dator heller, säger hon.

Det är oklart hur länge statsministern kan missat att betala avgiften. Radiotjänst ska nu skicka ett brev till Reinfeldt för att fråga om han har en tv i hemmet. Tidigare har Moderaterna föreslagit att tv-licensen bör skrotas och i stället finansieras direkt via skatten.:gråta

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
SD har 10%, till skillnad mot knattepartier som ligger och darrar på på gränsen att åka ut ur riksdagen, så lilleputtursäkten funkar inte längre. Med tanke på hur pigga på att gnälla om hur illa behandlade de är så borde det finnas bra grogrund för politiskt engagemang bland SD-sympatisörerna.

Nu blandar du äpplen och päron. Det var SDs oförmåga att hitta kompetent folk som var frågan, att folk vill rösta på ett enfrågeparti trots att det består av fåntrattar är en annan. Mekanismen är inte direkt rocket science.

Vilka kompetenta politiker i lilleputtpartierna kan du räkna upp?

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Vilka kompetenta politiker i lilleputtpartierna kan du räkna upp?
Vet inte vad din motfråga har med det jag skrev att göra, så jag anammar motfrågevarianten: Vilka kompetenta politiker i SD kan du räkna upp? Hur många utesluts ur lilleputtpartierna jämfört med SD (facit finns i tråden)? Vilket parti har flest tomma stolar? Hur många järnrörsskandaler har lilleputtpartierna stått för? Vilket parti har flest avhopp?

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
SD har 10%, till skillnad mot knattepartier som ligger och darrar på på gränsen att åka ut ur riksdagen, så lilleputtursäkten funkar inte längre. Med tanke på hur pigga på att gnälla om hur illa behandlade de är så borde det finnas bra grogrund för politiskt engagemang bland SD-sympatisörerna.

Nu blandar du äpplen och päron. Det var SDs oförmåga att hitta kompetent folk som var frågan, att folk vill rösta på ett enfrågeparti trots att det består av fåntrattar är en annan. Mekanismen är inte direkt rocket science.

Nu är ju SD ett väldigt ungt parti.
De andra partierna knatteparti eller inte har ju under väldigt lång tid plockat upp kompetenta och
intresserade medlemmar i sina ungdomsavdelningar och slussat de lämpligaste in
i politikens finrum.

SD har inget sådant kapital att luta sig mot utan fick väl mer eller mindre börja från noll
när de valdes in i riksdagen 2010.
Att det dessutom är förenat med en hel del risker att överhuvudtaget medge att man
är SD sympatisör gör väl att det inte är någon större anstormning av kompetenta personer till
partiet.

Din inställning att SD är ett enfrågeparti bestående av fåntrattar säger ju mer om dig
än något annat och det är ju definitivt inte rocket science.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Kom inte och snacka en massa skit om min empati, jag skänker förmodligen mer pengar till behövande under ett år än vad du gjort under din livstid så behåll ditt empatisnack för dig själv! Du tror på din sak jag tror på min så jag tror inte att vi kommer så mkt längre!
Du ställde ju själv frågan varför de svältande barnen inte ska få komma till Sverige eller inte. Menar du något med det så propagera för det, samla inte bara billiga poäng.
Skriv t.ex. ett inlägg här där du stöttar att folk som har det tufft inte bara får komma till Sverige utan t.o.m. välkomnas av dig trots de bekymmer det skulle ge med att de behöver bidrag, inte klarar av språket, kanske är muslimer eller kanska bara är allmänt oförmögna att anpassa sig till en modern demokrati. Jag utgår också ifrån att du menar att de svältande barnets föräldrar och eventuellt närmaste släkt ska få komma.

Annars förstår jag faktiskt inte vad du menade med "varför får inte de stackars barnen/familjerna chansen att komma till Sverige." (korrekt citerat från ditt inlägg förutom att jag satte stort S på Sverige)

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Du ställde ju själv frågan varför de svältande barnen inte ska få komma till Sverige eller inte. Menar du något med det så propagera för det, samla inte bara billiga poäng.
Skriv t.ex. ett inlägg här där du stöttar att folk som har det tufft inte bara får komma till Sverige utan t.o.m. välkomnas av dig trots de bekymmer det skulle ge med att de behöver bidrag, inte klarar av språket, kanske är muslimer eller kanska bara är allmänt oförmögna att anpassa sig till en modern demokrati. Jag utgår också ifrån att du menar att de svältande barnets föräldrar och eventuellt närmaste släkt ska få komma.

Annars förstår jag faktiskt inte vad du menade med "varför får inte de stackars barnen/familjerna chansen att komma till Sverige." (korrekt citerat från ditt inlägg förutom att jag satte stort S på Sverige)

Det jag är kritisk till är att regeringen skickar ner sina anställda och väljer ut människor (läs människohandel, vilket är olagligt mig veterligen) somalier (i detta fall) som skall få komma till sverige och leva ett gott liv! Det jag vänder mig mot är varför just enbart denna grupp skall få denna möjligheten på bekostnad av andra grupper! Det finns lugna områden i somalien där det inte råder oroligheter dit man som somalisk invånare kan söka sig. Tycker inte att det känns speciellt bra att man från regeringen prioriterar ett land och att ett relativt fåtal invånare i detta land får en räkmacka, då menar jag att det är bättre att rikta stöd och insatser där de nödställda människorna finns och därmed kan man hjälpa så många fler (fan det är knappt man vågar uttrycka sig så här utan att bli förknippad med SD).

det är även självklart att vi ska hjälpa de nödställda syrierna som flyr hals över huvud absolut och jag tycker det är självklart att ordna en fristad så länge oroligheter pågår men att bevilja put omedelbart, dåär vi tillbaka på ruta ett. Tyvärr finns det en stor business i detta, många blir snorrika på andras elände med regeringens samtycke och det är inte ok tycker jag!

Och du har en poäng, ska försöka uttrycka mig tydligare nästa gång men alla har inte talets gåva som du bonny!

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du har missförstått! Det är 10% som röstar på dem, 90% som INTE gör det. :7peta

Även om de nu står för någon majoritetsåsikt i en superviktig fråga så vore det väl ett lusigt betyg att då minst 80 % av deras potentiella väljare uppfattar dem som ett icke-alternativ.

Du har missförstått, över - eller åtminstone nära - 50% av befolkningen gillar deras syn på invandring.
Lätt som en plätt.

För övrigt tycker jag du skall anmäla några fler av mina inlägg, moderatorerna verkar ha haft det lugnt på sistone. :lol

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Du har missförstått, över - eller åtminstone nära - 50% av befolkningen gillar deras syn på invandring.
Lätt som en plätt.

För övrigt tycker jag du skall anmäla några fler av mina inlägg, moderatorerna verkar ha haft det lugnt på sistone. :lol

Hur många procent kan jag tillgodose mitt nya parti? Vår slogan är "bättre sjukvård och kortare väntetider på akuten".

Det är även den enda frågan vi jobbar med.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Lets face it. SD har/har haft ett antal, låt oss säga, "oslipade" representanter. Inte så konstigt. Nytt parti som vuxit snabbt och, som någon nämnde ovan, inte så lätt att skaffa nytt folk pga diverse risker. Både fysiskt och socialt. Dock tycker jag inte att politiker generellt speglar invånarna - Jag tycker de är sämre. På allt. Förutom att vara falska och sluga. Så någon talang har de i alla fall.

Vidare tycker jag de dras med en retoriskt värdelös partiledare som totalt saknar karisma. MEN - ändå växer SD. Spelar ingen roll hur många skandaler, verkar det som. Järnrör hit, påhittade historier dit osv. Vad säger det alla SD-motståndare - Både på SH och i samhället i allmänhet? Och vad säger det de andra partierna? Att det finns nåt som folk är missnöjda med? Det borde det göra.

Om bara tex Reinfeldt hade sett till att sluta fiska förortsröster och istället börjat se till eländet och missnöjet som de öppna gränserna har medfört så hade allt varit frid och fröjd och vi hade sluppit se Åkesson som statsminister i framtiden.

Och jag förstår inte hur ni här kan götta er i att SD rensar och tro det försvagar partiet. Hade jag varit er så hade jag börjat oroa mig på allvar över det.

Förresten någon som hört om det senaste rasistmordet i Sverige? Nä, trodde inte det heller. För några veckor sedan var det en afrikansk man som föll offer för det nya Sverige. Han överlevde som tur var. Nu var det en "Svennejävel!" som fick sätta livet till för det nya Sverige. Men det är förstås inte lika spännande att dra upp i nyheterna. https://www.flashback.org/t2233188

Den nya vackra rasismen är verkligen exotisk.

Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Lätt som en plätt.

Varför skulle jag anmäla dina inlägg?? Har aldrig gjort det innan så varför börja nu???:confused:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur många procent kan jag tillgodose mitt nya parti? Vår slogan är "bättre sjukvård och kortare väntetider på akuten".

Det är även den enda frågan vi jobbar med.

Det där var ju en otroligt dålig jämförelse med att stora massor, tvåsiffriga procenttal, av befolkningen instämmer till fullo med t.ex. att svensk invandringspolitik inte borde vara mer generös än våra nordiska grannars, att islam haft en negativ inverkan på Sverige eller att Sverige tar emot för många flyktingar. Totalt nonsens.

Det konstiga är inte att ett parti förespråkar samma politik som t.ex., men inte bara, våra nordiska grannar. Det konstiga är att en vänstervriden media (ja, belagt flera gånger googla för fan om ni undrar) och övrig Pk-elit lyckats få pöbeln att tycka det är anmärkningsvärt att vilja ha samma politik som sina grannländer. Inte så lite Nordkorea över det, faktiskt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...