abethebabe
hungarianstallion
- Gick med
- 15 Jan 2006
- Hoj
- GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det kallas att köpa sig bättre samvete.....
Är det bra eller dåligt?
Det kallas att köpa sig bättre samvete.....
Helt korrekt uppfattat.
Det är det vi sysslar med i Sverige för att vi ska känna oss som goda världsförbättrare.
Vi öser otroliga mängder pengar över en i sammanhanget minimal mängd"flyktingar"
som lyckats köpa sig till Sverige.
Samtidigt plockar vi av biståndspengar till bla ministerlöner.
Är det bra eller dåligt?
Nu kommer jag att bli beskylld för att vara sverigedemokrat, nazist, främlingsfientlig, brunskjorta och möjligtvis empatilös men är det då inte bättre att göra direktinsatser där pengarna verkligen skulle göra nytta och framförallt hjälpa fler än att ösa oerhört mkt pengar över de som som du säger lyckas köpa sig hit, eller vad tycker du Bonny?
Är det bra eller dåligt?
Tja, för dig är det ju bra om det funkar.
Var månadsgivare till rädda barnen men efter att jag fått reda på hur mkt rädda barnens direktör plockar ut i lön sa jag upp mitt givande öbönhörligen, ingen ska bli rik på andras olyckor då tycker jag man är gansk snett på det!
SD har 10%, till skillnad mot knattepartier som ligger och darrar på på gränsen att åka ut ur riksdagen, så lilleputtursäkten funkar inte längre. Med tanke på hur pigga på att gnälla om hur illa behandlade de är så borde det finnas bra grogrund för politiskt engagemang bland SD-sympatisörerna.
Nu blandar du äpplen och päron. Det var SDs oförmåga att hitta kompetent folk som var frågan, att folk vill rösta på ett enfrågeparti trots att det består av fåntrattar är en annan. Mekanismen är inte direkt rocket science.
Vilka kompetenta politiker i lilleputtpartierna kan du räkna upp?
Vet inte vad din motfråga har med det jag skrev att göra, så jag anammar motfrågevarianten: Vilka kompetenta politiker i SD kan du räkna upp? Hur många utesluts ur lilleputtpartierna jämfört med SD (facit finns i tråden)? Vilket parti har flest tomma stolar? Hur många järnrörsskandaler har lilleputtpartierna stått för? Vilket parti har flest avhopp?Vilka kompetenta politiker i lilleputtpartierna kan du räkna upp?
SD har 10%, till skillnad mot knattepartier som ligger och darrar på på gränsen att åka ut ur riksdagen, så lilleputtursäkten funkar inte längre. Med tanke på hur pigga på att gnälla om hur illa behandlade de är så borde det finnas bra grogrund för politiskt engagemang bland SD-sympatisörerna.
Nu blandar du äpplen och päron. Det var SDs oförmåga att hitta kompetent folk som var frågan, att folk vill rösta på ett enfrågeparti trots att det består av fåntrattar är en annan. Mekanismen är inte direkt rocket science.
Min inställning var att det består av fyllepajasar, det var Markus som lanserade uttrycket fåntrattar.Din inställning att SD är ett enfrågeparti bestående av fåntrattar säger ju mer om dig
än något annat och det är ju definitivt inte rocket science.
Du ställde ju själv frågan varför de svältande barnen inte ska få komma till Sverige eller inte. Menar du något med det så propagera för det, samla inte bara billiga poäng.Kom inte och snacka en massa skit om min empati, jag skänker förmodligen mer pengar till behövande under ett år än vad du gjort under din livstid så behåll ditt empatisnack för dig själv! Du tror på din sak jag tror på min så jag tror inte att vi kommer så mkt längre!
Du ställde ju själv frågan varför de svältande barnen inte ska få komma till Sverige eller inte. Menar du något med det så propagera för det, samla inte bara billiga poäng.
Skriv t.ex. ett inlägg här där du stöttar att folk som har det tufft inte bara får komma till Sverige utan t.o.m. välkomnas av dig trots de bekymmer det skulle ge med att de behöver bidrag, inte klarar av språket, kanske är muslimer eller kanska bara är allmänt oförmögna att anpassa sig till en modern demokrati. Jag utgår också ifrån att du menar att de svältande barnets föräldrar och eventuellt närmaste släkt ska få komma.
Annars förstår jag faktiskt inte vad du menade med "varför får inte de stackars barnen/familjerna chansen att komma till Sverige." (korrekt citerat från ditt inlägg förutom att jag satte stort S på Sverige)
Du har missförstått! Det är 10% som röstar på dem, 90% som INTE gör det.
Även om de nu står för någon majoritetsåsikt i en superviktig fråga så vore det väl ett lusigt betyg att då minst 80 % av deras potentiella väljare uppfattar dem som ett icke-alternativ.
Min inställning var att det består av fyllepajasar, det var Markus som lanserade uttrycket fåntrattar.
Du har missförstått, över - eller åtminstone nära - 50% av befolkningen gillar deras syn på invandring.
Lätt som en plätt.
För övrigt tycker jag du skall anmäla några fler av mina inlägg, moderatorerna verkar ha haft det lugnt på sistone.
Varför skulle jag anmäla dina inlägg?? Har aldrig gjort det innan så varför börja nu???Du har missförstått, över - eller åtminstone nära - 50% av befolkningen gillar deras syn på invandring.
Lätt som en plätt.
För övrigt tycker jag du skall anmäla några fler av mina inlägg, moderatorerna verkar ha haft det lugnt på sistone.
Hur många procent kan jag tillgodose mitt nya parti? Vår slogan är "bättre sjukvård och kortare väntetider på akuten".
Det är även den enda frågan vi jobbar med.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |