Jag menade sidan 7 och sidan 9. Och jag förstår inte alls hur du resonerar, det har du rätt i. Din liknelse är helt felaktig. Det är ju inte alls samma sak(?).
Jag kan förklara för dig i klartext vad jag menar gällande länken:
11,8% tycker Invandringsfrågorna är de viktigaste och ungefär samma procenttal röstade på SD. Slump? Nej. 75,5% tycker att SD har den bästa politiken gällande de frågorna vilket innebär att ju fler som tycker flykting- och invandringspolitiken blir viktig desto fler kommer rösta på SD.
Slutsats 1: Ju fler bilbränder, rasistdåd, gruppvåldtäkter, gangsterkrig, syramord osv som inträffar desto fler kommer sätta flyktingpolitiken som viktigaste frågan och därmed rösta SD.
SD får en jävla massa skit i media, twitterbruset, facebook etc över vilka svin de är. Detta pga sin invandringspolitik. Samtidigt tycker alltså 75,5% att de har den bästa invandringspolitiken.
Slutsats 2: Media, tv-soffor, offentliga personer, allmänna diskussionsklimatet rörande flykting/invandrarfrågor speglar inte alls vad gemene man tycker. Snarare tvärtom. Därav exempelvis uttrycket PK-elit. Något som ni blånekare påstår är taget ur luften.
Var detta klart nog för dig vännen?
Fast du ser inte ut som att du begriper hur frågan på sidan nio är ställd.
Hur tror du utslaget skulle bli om frågan var vilket parti som har bäst miljöpolitik?
Sen är det inget svårt pussel att lägga, din tankegång dvs, att du inte hänger med i min säger mer om dig än mig.
Blir det något klarare nu, brorsan?