SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det där var ju en otroligt dålig jämförelse med att stora massor, tvåsiffriga procenttal, av befolkningen instämmer till fullo med t.ex. att svensk invandringspolitik inte borde vara mer generös än våra nordiska grannars, att islam haft en negativ inverkan på Sverige eller att Sverige tar emot för många flyktingar. Totalt nonsens.

Det konstiga är inte att ett parti förespråkar samma politik som t.ex., men inte bara, våra nordiska grannar. Det konstiga är att en vänstervriden media (ja, belagt flera gånger googla för fan om ni undrar) och övrig Pk-elit lyckats få pöbeln att tycka det är anmärkningsvärt att vilja ha samma politik som sina grannländer. Inte så lite Nordkorea över det, faktiskt.

Pöbeln är väl de som håller med, hur kom du fram till att dom samtidigt tycker det är anmärkningsvärt?

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Det där var ju en otroligt dålig jämförelse med att stora massor, tvåsiffriga procenttal, av befolkningen instämmer till fullo med t.ex. att svensk invandringspolitik inte borde vara mer generös än våra nordiska grannars, att islam haft en negativ inverkan på Sverige eller att Sverige tar emot för många flyktingar. Totalt nonsens.
Nja det var ju i sak en fullständigt korrekt jämförelse om man utgår från hur du formulerar det.

Det konstiga är inte att ett parti förespråkar samma politik som t.ex., men inte bara, våra nordiska grannar. Det konstiga är att en vänstervriden media (ja, belagt flera gånger googla för fan om ni undrar) och övrig Pk-elit lyckats få pöbeln att tycka det är anmärkningsvärt att vilja ha samma politik som sina grannländer. Inte så lite Nordkorea över det, faktiskt.
Hur jag än googlar så hittar jag inga belägg för den där pk-elitens existens eller belägg för att den påtvingat "pöbeln" (jag gissar att du menar 90% av den röstande väljarkåren och inte de 10% som faktiskt uppfyller kriterierna för tituleringen) åsikter mot dess vilja. Totalt nonsens.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Man vet att man fick till det hyfsat när man lägger in ett sakligt inlägg i debatten och man mothuggs med detaljfrågor av inget värde. :lol

En väldigt stor del av svenskarna, förmodligen en majoritet, vill inte ha denna invandringspolitik. De vill ha en som är ungefär som SD's/Norges/Finlands/Danmarks.

Eat it liksom :slicka

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Man vet att man fick till det hyfsat när man lägger in ett sakligt inlägg i debatten och man mothuggs med detaljfrågor av inget värde. :lol

En väldigt stor del av svenskarna, förmodligen en majoritet, vill inte ha denna invandringspolitik. De vill ha en som är ungefär som SD's/Norges/Finlands/Danmarks.

Eat it liksom :slicka

En överhängande andel vill ha lägre bränsleskatt....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
En överhängande andel vill ha lägre bränsleskatt....

Jaha, det visste jag inte, men om så är fallet och vår bensin vore 10 ggr så dyr som i alla andra jämförbara länder så tror jag säkert det skulle föras en debatt om det. Allt annat vore ju väldigt konstigt

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jaha, det visste jag inte, men om så är fallet och vår bensin vore 10 ggr så dyr som i alla andra jämförbara länder så tror jag säkert det skulle föras en debatt om det. Allt annat vore ju väldigt konstigt

Menar du att vi har tio ggr mer problem med invandringen än grannländerna?

Eller hur stor är skillnaden, om du nu bara tog något tal ur röven?

Se är jag osäker på om våra grannar gillar att i samma rad jämföras med sd....

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
En stor skillnad kan sägas vara den andel skatt som åligger medborgarna och den andel pension man sen kan få ut jämfört med andra länder. Kan det stämma att vi ligger i topp 5 på skatten och botten 5 på pensionen? Nånstans kostar saker. Vad gör vi för fel i Svensk ekonomi när det blivit som det är? http://www.svt.se/nyheter/sverige/svenska-pensioner-pa-vag-mot-botten-i-eu

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Menar du att vi har tio ggr mer problem med invandringen än grannländerna?

Eller hur stor är skillnaden, om du nu bara tog något tal ur röven?

Se är jag osäker på om våra grannar gillar att i samma rad jämföras med sd....

Du gör verkligen du kan för att ducka för ämnet. :lol

Jag är alldeles säker på att grannarna är mer än nöjda med sin invandringspolitik.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Du gör verkligen du kan för att ducka för ämnet. :lol

Jag är alldeles säker på att grannarna är mer än nöjda med sin invandringspolitik.

Mer nöjda....

Måste ju vara därför dom inte har nationalistiska partier i riksdagen, eller vänta nu, har dom inte det?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mer nöjda....

Måste ju vara därför dom inte har nationalistiska partier i riksdagen, eller vänta nu, har dom inte det?

Jag har inget jättebehov av konsensus i denna fråga faktiskt. Å andra sidan verkar du ha ett jättebehov av det motsatta.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag har inget jättebehov av konsensus i denna fråga faktiskt. Å andra sidan verkar du ha ett jättebehov av det motsatta.

Nah, vete fasen om det speglar mina behov....

Men frågan är ju lite som om miljöpartiet vill lösa den globala uppvärmningen genom att skrota alla förbränningsmotorer, sen påstå att alla som är emot den ökade uppvärmningen håller med miljöpartiet.

En sak är att ha ett problem, hur man går tillväga för att lösa det är en helt annan.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Sakligt inlägg innehållande orden PK-elit, pöbel och Nordkorea? Du har hängt för mycket med intelligensreserven på fb. :lol

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Nah, vete fasen om det speglar mina behov....

Men frågan är ju lite som om miljöpartiet vill lösa den globala uppvärmningen genom att skrota alla förbränningsmotorer, sen påstå att alla som är emot den ökade uppvärmningen håller med miljöpartiet.

En sak är att ha ett problem, hur man går tillväga för att lösa det är en helt annan.

http://www.yougov.se/wp-content/uploads/2013/01/YouGovValjaropinionJan2013.pdf

Ursäkta mitt språk men är du efterbliven på allvar eller gör du dig dum med flit? Klicka på länken, läs sid 7(edit) och 9 och använd hjärnan lite för en gångs skull. Sluta för helvete blåneka när du har bevisen framför dig.

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Sakligt inlägg innehållande orden PK-elit, pöbel och Nordkorea? Du har hängt för mycket med intelligensreserven på fb. :lol

Tre alldeles utmärkta ord för att beskriva vad vi har att göra med.

Btw. Man vinner inte en diskussion med en skrattsmiley eller slitna vänsterklyschor.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
http://www.yougov.se/wp-content/uploads/2013/01/YouGovValjaropinionJan2013.pdf

Ursäkta mitt språk men är du efterbliven på allvar eller gör du dig dum med flit? Klicka på länken, läs sid 6 och 9 och använd hjärnan lite för en gångs skull. Sluta för helvete blåneka när du har bevisen framför dig.

Utan att ha hunnit läsa än kan jag konstatera att du antingen inte läst vad jag skrivit, eller inte besitter kapaciteten att förstå det.

Oavsett så läs igen.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Tre alldeles utmärkta ord för att beskriva vad vi har att göra med.

Btw. Man vinner inte en diskussion med en skrattsmiley eller slitna vänsterklyschor.

Sådär, nu har jag läst, antar att du menar sidan nio för resterande ser jag inte hur det stöder vad jag antar att du är ute efter,

Men jag hade ju rätt i att du inte förstod vad jag skrev.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Sådär, nu har jag läst, antar att du menar sidan nio för resterande ser jag inte hur det stöder vad jag antar att du är ute efter,

Jag menade sidan 7 och sidan 9. Och jag förstår inte alls hur du resonerar, det har du rätt i. Din liknelse är helt felaktig. Det är ju inte alls samma sak(?).

Jag kan förklara för dig i klartext vad jag menar gällande länken:

11,8% tycker Invandringsfrågorna är de viktigaste och ungefär samma procenttal röstade på SD. Slump? Nej. 75,5% tycker att SD har den bästa politiken gällande de frågorna vilket innebär att ju fler som tycker flykting- och invandringspolitiken blir viktig desto fler kommer rösta på SD.

Slutsats 1: Ju fler bilbränder, rasistdåd, gruppvåldtäkter, gangsterkrig, syramord osv som inträffar desto fler kommer sätta flyktingpolitiken som viktigaste frågan och därmed rösta SD.

SD får en jävla massa skit i media, twitterbruset, facebook etc över vilka svin de är. Detta pga sin invandringspolitik. Samtidigt tycker alltså 75,5% att de har den bästa invandringspolitiken.

Slutsats 2: Media, tv-soffor, offentliga personer, allmänna diskussionsklimatet rörande flykting/invandrarfrågor speglar inte alls vad gemene man tycker. Snarare tvärtom. Därav exempelvis uttrycket PK-elit. Något som ni blånekare påstår är taget ur luften.

Var detta klart nog för dig vännen?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...