Dags för en bred uppgörelse
Exakt, åsidosätt demokratin å det snaraste, den är i vägen för "bygget"
Dags för en bred uppgörelse
Exakt, åsidosätt demokratin å det snaraste, den är i vägen för "bygget"
Jo, det är ganska självklart att invandringen sänker snittresultaten i svenska skolan. Vi kan inte räkna med att ligga i topp som Finland, som ju är ett vitt och rasrent reservat. Rena drömmen för KKK och Sannfinländare minsann!
Sedan är det väl förvisso så att de elever som nu bedöms har gått i den gamla skolan till stor del. Men jag skulle nog ändå ha velat se en förändring, det är oroande det som sker.
Dags för en bred uppgörelse om skolpolitiken tycker jag. Slut på politisk lekstuga och röstfiske.
Jag trodde den sk flumskolan upphörde fr o m 2006, om sanningen skall fram har den svenska skolan aldrig varit så flummigare än nu?
Jag är ärligt talat också djupt oroad över det som sker med våran skola, händer det inget väldigt omgående kommer sverige att få stora problem! Jag har väl en ganska klar bild och en bra insikt över vad som händer och sker inom den svenska skolan och det är mkt alarmerande kan jag tala om för er, björklund skulle ju fixa till skolan en gång för alla enligt honom själv men pengarna kan inte räcka till allt och alla så detta är förmodligen den verkligheten vi får lära oss att leva med vare sig vi vill eller inte!
De som började i "Björklunds skola" går väl i femman nu ungefär. Om reformerna började verka ca 2008. De elever som var med i undersökningen nu gick alltså sina första år i den gamla skolan.
Så det är svårare att klara sig i skolan om man har ett annat modersmål!? Överraskande och definitivt ett starkt argument för att minska invandringen! Inte nog med att invandrare suger i skolan de har även fått de infödda svenska elverna till att prestera sämre.
Det handlar inte generationen som började i ettan 2008, de som gick ut nian 2012 borde således ha gått i femman 2008, menar du då att dessa elever då i princip har tillåtits flumma sig genom hela högstadiet utan åtgärder? .... infört legitimationer eller ja infört och infört, fiaskoartat flum om du frågar mig, sett till att göra läraryrket så oatraktivt som möjligt så ingen skall få för sig att söka sig till yrket osv osv...
...
Lärarlegget införs fr om 1 december i år.
Betyg åk 6 sattes första gången HT 2012.
Det tar liksom lite tid i verkligheten när saker skall göras.
Jag har svårt att se hur Björklund enkelt skulle få lärare att ställa kunskapskrav (dvs inte flum) samt att göra läraryrket attraktivt när det är kommunalanställda det handlar om. Det är ju inte Björklund som bestämmer i din kommun om iPad t ex.
Din fru må vara såsse men jag undrar om alla lärare är negativa?
Han borde förstatligat skolan men eftersom det är en utgift som kan ställa till det för dem kommer det aldrig att ytterliggare vrida om nageln i ögat på dig anser jag att fet fria skolvalet samt privatskolor bör läggas ner omedelbart
Bara 9,3% men förmodligen är den rätta siffran högre eftersom skamfaktorn alltid finns där. Tredje största parti och M tappar väljare till SD. Vågar man hoppas på näst största parti inför valet 2018?
Det är nog väl högt gissat, men de kan säkert sno åt sig upp till 15% och moderaterna landar in på 25%.
Såssarna får 27, V 8, FP9, MP 8, C3, KD 3 övriga 2.
De blir inte största parti, men regeringsbildande blir intressant.
Ungefär som med "järnrörskandalen" då där en person lyfter upp ett rör(i alu) och sedan lägger ner det på marken igen!!!!!!!!!!!!ett steg närmare krematoriet:
ett litet tips: ni som röstar på sd, bör lägga en minut eller två och fundera på om ni är säkra på att själva inte hamna där en dag.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |