SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Exakt, åsidosätt demokratin å det snaraste, den är i vägen för "bygget"

På vilket sätt åsidosätter man demokratin med det? Jmfr med försvaret, pensioner med mera. Här finns en långsiktighet.

Så länge jag kan minnas har det varit politisk lekstuga med skolan. Man har ändrat betygsregler, gymnasium, kommunaliserat och hållit på. Tvärtom tror jag skolan och utbildningen mår bra av saktmodighet och långsiktighet.

Politikerna har för lite att göra. De är för många, så hittar de på en massa stolleprov. Skär ner rejält där.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jo, det är ganska självklart att invandringen sänker snittresultaten i svenska skolan. Vi kan inte räkna med att ligga i topp som Finland, som ju är ett vitt och rasrent reservat. Rena drömmen för KKK och Sannfinländare minsann!

Sedan är det väl förvisso så att de elever som nu bedöms har gått i den gamla skolan till stor del. Men jag skulle nog ändå ha velat se en förändring, det är oroande det som sker.

Dags för en bred uppgörelse om skolpolitiken tycker jag. Slut på politisk lekstuga och röstfiske.

Jag trodde den sk flumskolan upphörde fr o m 2006, om sanningen skall fram har den svenska skolan aldrig varit så flummigare än nu? Hur många mandatperioder behöver de blåa på sig för att komma tillrätta med den sk flumskolan? Dom har haft sju på sig och under dessa sju åren är kaos det ända björklund lyckats åstadkomma men försöker fint utan att anklaga ngn påtala att det minsann är alla partiers ansvar att han lyckats med konststycket att skjuta våra skolor i sank, björklund anser jag vara den som ensam är ansvarig för det som sker/skett!

Jag är ärligt talat också djupt oroad över det som sker med våran skola, händer det inget väldigt omgående kommer sverige att få stora problem! Jag har väl en ganska klar bild och en bra insikt över vad som händer och sker inom den svenska skolan och det är mkt alarmerande kan jag tala om för er, björklund skulle ju fixa till skolan en gång för alla enligt honom själv men pengarna kan inte räcka till allt och alla så detta är förmodligen den verkligheten vi får lära oss att leva med vare sig vi vill eller inte!

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Jag trodde den sk flumskolan upphörde fr o m 2006, om sanningen skall fram har den svenska skolan aldrig varit så flummigare än nu?
Jag är ärligt talat också djupt oroad över det som sker med våran skola, händer det inget väldigt omgående kommer sverige att få stora problem! Jag har väl en ganska klar bild och en bra insikt över vad som händer och sker inom den svenska skolan och det är mkt alarmerande kan jag tala om för er, björklund skulle ju fixa till skolan en gång för alla enligt honom själv men pengarna kan inte räcka till allt och alla så detta är förmodligen den verkligheten vi får lära oss att leva med vare sig vi vill eller inte!

De som började i "Björklunds skola" går väl i femman nu ungefär. Om reformerna började verka ca 2008. De elever som var med i undersökningen nu gick alltså sina första år i den gamla skolan.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Skolan är och förblir flummig, inget annat kan bli med lärare vid tavlan.

Resurserna till den är vad som styr resultatet.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
De som började i "Björklunds skola" går väl i femman nu ungefär. Om reformerna började verka ca 2008. De elever som var med i undersökningen nu gick alltså sina första år i den gamla skolan.

Det handlar inte generationen som började i ettan 2008, de som gick ut nian 2012 borde således ha gått i femman 2008, menar du då att dessa elever då i princip har tillåtits flumma sig genom hela högstadiet utan åtgärder? Okej, björklund gick till val kraftfullt skanderandes att det är slut på flumskolan men han sa inte när han skulle ta tag i flummet, smart!

Fast jo, han har petat lite här och lite där, sett till att lärarna skall sitta och skriva uppsatser om barnens insatser i skolan till föräldrarna stup i kvarten, infört legitimationer eller ja infört och infört, fiaskoartat flum om du frågar mig, sett till att göra läraryrket så oatraktivt som möjligt så ingen skall få för sig att söka sig till yrket osv osv

Vad han och, staten och kommunerna borde införa snarast möjligt är, mer specialpedagoger (jag vet att det kostar men det skall faninmig få kosta), sluta dela ut datorer och ipads till ungarna som ändå knappt används i skolarbeten (frågade min dotter igår som går i sexan vad hon använder sin ipad till som alla sexor i min kommun får, hon svarade kort och gott: spela hayday hi hi), låta lärarna vara lärare, mer katerundervisning (vilket björklund förvisso pladdrade om igår), ge tillbaka tiden till lärarna så att dom hinner planera lektionerna, minska kraftigt på de resurs och tidsödande rapporteringsflödet om ungarna till föräldrarna som sagt måste skrivas i tid och otid. Säkert ngt som jag glömt att nämna men jag ska kolla med frugan om det är ngt mer hon kommer på som måste göras för att få bukt på skolan! Som högstadielärare vet hon vad hon pratar om och får leva med kaoset björklund orsakar och det är tvärs kast till höger och vänster kan jag tala om. Vad jag vet finns där mer sk åtgärder han har infört som som inte media tar upp, åtgärder skulle följts upp för över ett år sedan men som vanligt händer inget, där heller!

Det är alltid lika kul när ngn som inte har en jävla aning om hur saker och ting skall fungera går in med dirigentpinnen och vevar hejvilt, det blir kaos m a o! inför legitimationer för politiker NU:fakta

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Nejnej! Negligera, det fick man lära sig på 70-talets lärarhögskola. Låt ungarna bestämma själva, ta inte tag i orosmoment. Måste ju varit fantastiskt smart.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Så det är svårare att klara sig i skolan om man har ett annat modersmål!? Överraskande och definitivt ett starkt argument för att minska invandringen! Inte nog med att invandrare suger i skolan de har även fått de infödda svenska elverna till att prestera sämre.

Självklart är det svårare att klara sig i skolan med annat modersmål etc. Och om vi inte lyckas få dem att klara sig kanske problemet är att de är för många och/eller att vi har fått hit fel personer. Sen är ju förmodligen de flesta födda i Sverige och borde väl då rimligtvis ha svenska som modersmål. Om det påverkar andra elever? Ja, det kan det definitivt göra eftersom stökiga, småkriminella ungdomar knappast skapar en trevlig miljö för övriga ungdomar.

Får jag fråga varför tex iranska ungdomar så ofta gör bra ifrån sig i skolan och fortsätter till högre utbildningar? Det är ju uppenbarligen inte omöjligt trots flyktingbakgrund. Vill man så kan man.

Finns två huvudsakliga orsaker till de dåliga skolresultaten.

1. En stor grupp skitungar som inte bryr sig, med skitföräldrar som inte heller bryr sig. Sverige har ju som du säkert vet stuckit ut från mängden med vidöppna gränser för ALLA vid vissa konflikter. Ryktena går fort. Fråga vem som helst i Syrien vart de vill åka så får du se svaret. Alla känner till Sverige och vet att man får leva gratis här utan motprestation.

Självklart får vi då in bottenskrapet med kriminella och annat skit som inget normalt land vill ha då de värnar lite mer om sina länder och dess medborgare. Det gäller absolut inte alla men de förstör förstås även för de skötsamma i skolan eller de som vill vara skötsamma i skolan. Grupptryck ska inte underskattas.

2. En lärarkår där det finns en djupt rotad vänstervridenhet = flummighet. Dessutom krav 0,0 på högskoleprovet för att komma in på lärarhögskolan. You do the math. (Edit: Nu hela 0,4 i krav för läraraspiranterna :hihi)

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Jaja, åter topic. Enligt SCBs halvårsmätning, SD 3e största parti. Ingen skräll. Något som är ofattbart är att kd, c och v klarar 4%. Vad har de profilerat sig med senaste åren? Förutom slaskpatrask till partiledarposten...:3freak

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Det handlar inte generationen som började i ettan 2008, de som gick ut nian 2012 borde således ha gått i femman 2008, menar du då att dessa elever då i princip har tillåtits flumma sig genom hela högstadiet utan åtgärder? .... infört legitimationer eller ja infört och infört, fiaskoartat flum om du frågar mig, sett till att göra läraryrket så oatraktivt som möjligt så ingen skall få för sig att söka sig till yrket osv osv...

...

Lärarlegget införs fr om 1 december i år.

Betyg åk 6 sattes första gången HT 2012.

Det tar liksom lite tid i verkligheten när saker skall göras.

Jag har svårt att se hur Björklund enkelt skulle få lärare att ställa kunskapskrav (dvs inte flum) samt att göra läraryrket attraktivt när det är kommunalanställda det handlar om. Det är ju inte Björklund som bestämmer i din kommun om iPad t ex.

Din fru må vara såsse men jag undrar om alla lärare är negativa?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Lärarlegget införs fr om 1 december i år.

Betyg åk 6 sattes första gången HT 2012.

Det tar liksom lite tid i verkligheten när saker skall göras.

Jag har svårt att se hur Björklund enkelt skulle få lärare att ställa kunskapskrav (dvs inte flum) samt att göra läraryrket attraktivt när det är kommunalanställda det handlar om. Det är ju inte Björklund som bestämmer i din kommun om iPad t ex.

Din fru må vara såsse men jag undrar om alla lärare är negativa?

Han borde förstatligat skolan men eftersom det är en utgift som kan ställa till det för dem kommer det aldrig att ytterliggare vrida om nageln i ögat på dig anser jag att fet fria skolvalet samt privatskolor bör läggas ner omedelbart:D

Last edited:

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Han borde förstatligat skolan men eftersom det är en utgift som kan ställa till det för dem kommer det aldrig att ytterliggare vrida om nageln i ögat på dig anser jag att fet fria skolvalet samt privatskolor bör läggas ner omedelbart:D

FP vill förstatliga skolan. Det är väl andra partier som håller emot.

Nu röstar jag inte ens på FP så jag skiter i vilket.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Bara 9,3% men förmodligen är den rätta siffran högre eftersom skamfaktorn alltid finns där. Tredje största parti och M tappar väljare till SD. Vågar man hoppas på näst största parti inför valet 2018?

Det är nog väl högt gissat, men de kan säkert sno åt sig upp till 15% och moderaterna landar in på 25%.
Såssarna får 27, V 8, FP9, MP 8, C3, KD 3 övriga 2.
De blir inte största parti, men regeringsbildande blir intressant.
:musik

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Det är nog väl högt gissat, men de kan säkert sno åt sig upp till 15% och moderaterna landar in på 25%.
Såssarna får 27, V 8, FP9, MP 8, C3, KD 3 övriga 2.
De blir inte största parti, men regeringsbildande blir intressant.
:musik

Det blir en bred mittenregering i det läget, dvs om inget av blocken får egen majoritet.

Intressant blir det dock, utan tvekan.

Indeed.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
ett steg närmare krematoriet:
Ungefär som med "järnrörskandalen" då där en person lyfter upp ett rör(i alu) och sedan lägger ner det på marken igen!!!!!!!!!!!!

Åh, herregud vad hemskt!

ett litet tips: ni som röstar på sd, bör lägga en minut eller två och fundera på om ni är säkra på att själva inte hamna där en dag.

Är det ett hot om outning eller vad dillar du om?

Bortsett från Bettskenas och Expressens höna av en fjäder så kan man ju faktiskt undra hur dessa läckor och grejer hela tiden uppstår. Känns ju rätt dåligt av Avpixlat att inte kunna garantera anonymitet på bidragsgivare, användare odyl.

Enligt Guillou var ju förövrigt bråket med Soran iscensatt av SD själva och sedan medvetet läckt. :D

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...