Åh, herregud vad hemskt!
...jag ska inte gå in på hur få dig att förstå det uppenbara; du gör ett utomordentligt jobb som sh's officielle hovnarr och du gör det väldigt bra också. dessutom diskuterar jag inte med dig, då får jag ett mer vettigt och konstruktivt bemötande med att föra en dialog tex med en fez.
till er andra däremot:
syftet med tråden, är för mig att lyfta vad de som röstar på sd egentligen får i slutändan (ponera att sd växer för varje val). därav att jag nämner krematorium och dylikt i tidigare inlägg. personligen har jag inga problem med att ett parti som sd existerar. det är en självklarhet att människor har åsikter som sd står för. däremot tror jag ganska många anhängare/väljare inte vet eller väljer bort att se hela sanningen om vad sd står för, av diverse orsaker, dock är det naivt och i förlängningen farligt.
jag är också trött numera på att läsa det ena och det andra om vad sd gör, vad deras medlemmar säger och uttalar sig om etc etc etc. jag är trött på det, men det är inte fel att läsa om det gång efter annan. och tröttheten kommer mest av att de etablerade partierna, inte har något konkret bemötande gentemot sd och deras 'politik'. jag är nämligen av den åskådningen, att 'problemet inte är de onda krafterna utan frånvaron av de goda krafterna' (minns jag rätt är det ett citat från en överlevande från koncentrationslägren under andra världskriget).
jag finner det mer intressant och viktigare, att fingret som numera mest pekar mot sd och tycker att det är orsaken till problemen, snarare ska peka mot en själv och samtidigt ställa frågan 'vad kan vi göra?'