SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Åh, herregud vad hemskt!

...jag ska inte gå in på hur få dig att förstå det uppenbara; du gör ett utomordentligt jobb som sh's officielle hovnarr och du gör det väldigt bra också. dessutom diskuterar jag inte med dig, då får jag ett mer vettigt och konstruktivt bemötande med att föra en dialog tex med en fez.

till er andra däremot:

syftet med tråden, är för mig att lyfta vad de som röstar på sd egentligen får i slutändan (ponera att sd växer för varje val). därav att jag nämner krematorium och dylikt i tidigare inlägg. personligen har jag inga problem med att ett parti som sd existerar. det är en självklarhet att människor har åsikter som sd står för. däremot tror jag ganska många anhängare/väljare inte vet eller väljer bort att se hela sanningen om vad sd står för, av diverse orsaker, dock är det naivt och i förlängningen farligt.

jag är också trött numera på att läsa det ena och det andra om vad sd gör, vad deras medlemmar säger och uttalar sig om etc etc etc. jag är trött på det, men det är inte fel att läsa om det gång efter annan. och tröttheten kommer mest av att de etablerade partierna, inte har något konkret bemötande gentemot sd och deras 'politik'. jag är nämligen av den åskådningen, att 'problemet inte är de onda krafterna utan frånvaron av de goda krafterna' (minns jag rätt är det ett citat från en överlevande från koncentrationslägren under andra världskriget).

jag finner det mer intressant och viktigare, att fingret som numera mest pekar mot sd och tycker att det är orsaken till problemen, snarare ska peka mot en själv och samtidigt ställa frågan 'vad kan vi göra?'

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
jag är nämligen av den åskådningen, att 'problemet inte är de onda krafterna utan frånvaron av de goda krafterna' (minns jag rätt är det ett citat från en överlevande från koncentrationslägren under andra världskriget).

jag finner det mer intressant och viktigare, att fingret som numera mest pekar mot sd och tycker att det är orsaken till problemen, snarare ska peka mot en själv och samtidigt ställa frågan 'vad kan vi göra?'

På vilket sätt är de "goda krafterna" frånvarande? SD är svåra att debattera mot, de drar på sig offerkoftan så fort de får mothugg. Det är mycket effektivt. Men nog får de mothugg alltid...

SD har inget inflytande i svensk politik. Vad är ditt problem?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
På vilket sätt är de "goda krafterna" frånvarande? SD är svåra att debattera mot, de drar på sig offerkoftan så fort de får mothugg. Det är mycket effektivt. Men nog får de mothugg alltid...

SD har inget inflytande i svensk politik. Vad är ditt problem?

vad för problem är det jag har, enligt dig?

att diskutera sd i var och varannan artikel, är onödigt; vi vet redan vad de står för. sd är egentligen ointressanta, och fungerar egentligen som en påminnelse till de etablerade partierna att göra sitt jobb mer ordentligt.

jag ser hellre lösningar som kommer från de etablerade partierna, det är dels mer intressant, dels deras ansvar - 9 av 10 lägger sin röst på dem.

vad är det du inte förstår?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Visst är det smidigt att kunna rösta på någon bara för att man är missnöjd.

Alternativet skulle ju annars behöva vara att lyfta på röven och bidra....

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
vad för problem är det jag har, enligt dig?

att diskutera sd i var och varannan artikel, är onödigt; vi vet redan vad de står för. sd är egentligen ointressanta, och fungerar egentligen som en påminnelse till de etablerade partierna att göra sitt jobb mer ordentligt.

jag ser hellre lösningar som kommer från de etablerade partierna, det är dels mer intressant, dels deras ansvar - 9 av 10 lägger sin röst på dem.

vad är det du inte förstår?

Nej, jag håller med där. Tycker bara inte de goda krafterna står still direkt.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
ett steg närmare krematoriet:

http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/flera-politiker-skriver-anonymt-pa-hatsajter/

ett litet tips: ni som röstar på sd, bör lägga en minut eller två och fundera på om ni är säkra på att själva inte hamna där en dag.

Tyvärr är det samhälle du verkar förespråka ett steg närmare krematoriet. Inte för dig kanske. Däremot för mig och andra individer som inte är likgiltiga för negativ förändring är den chansen betydligt större.

Något måste ha kortslutits i din skalle när du själv inte verkar förstå att du främjar det totalitära samhället.

till er andra däremot:

syftet med tråden, är för mig att lyfta vad de som röstar på sd egentligen får i slutändan (ponera att sd växer för varje val). därav att jag nämner krematorium och dylikt i tidigare inlägg. personligen har jag inga problem med att ett parti som sd existerar. det är en självklarhet att människor har åsikter som sd står för. däremot tror jag ganska många anhängare/väljare inte vet eller väljer bort att se hela sanningen om vad sd står för, av diverse orsaker, dock är det naivt och i förlängningen farligt.

jag är också trött numera på att läsa det ena och det andra om vad sd gör, vad deras medlemmar säger och uttalar sig om etc etc etc. jag är trött på det, men det är inte fel att läsa om det gång efter annan. och tröttheten kommer mest av att de etablerade partierna, inte har något konkret bemötande gentemot sd och deras 'politik'. jag är nämligen av den åskådningen, att 'problemet inte är de onda krafterna utan frånvaron av de goda krafterna' (minns jag rätt är det ett citat från en överlevande från koncentrationslägren under andra världskriget).

Nu ska vi försöka reda ut lite saker:

SD har endast uppkommit p.g.a. de tidigare etablerade partierna misslyckats med att representera sina väljare. Inget annat. Skulle intelligens på något sätt präglat samhället hade partierna försökt representera sina väljare bättre än att försöka smutskasta motståndaren.

Att diskutera godhet och ondska i ett samhälle som grundar sig på teorier som är djupt omoraliska blir ganska löjligt.

Den som vill förändra något får börja hos sig själv. 'Vad kan jag göra?'

Att lista ut varför vänsterideologier är de mest moraliskt förkastliga ideologierna är en bra början. Inte på något sätt påstå att högerideologier är mycket bättre. Men i ett samhälle där socialdemokrati ses som godheten själv kan det vara bra att rannsaka vad ens egna åsikter egentligen innebär för andra medmänniskor.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Något måste ha kortslutits i din skalle när du själv inte verkar förstå att du främjar det totalitära samhället.

du gör det klart och tydligt att du står för underhållningen i helvetet.

läs om det jag skrev och den här gången försöker du också förstå. oavsett utgång, dela INTE med dig av dina 'tankar' utan spara de just för helvetet.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Tyvärr är det samhälle du verkar förespråka ett steg närmare krematoriet. Inte för dig kanske. Däremot för mig och andra individer som inte är likgiltiga för negativ förändring är den chansen betydligt större.

Hur främjar han det totalitära samhället?

Nu ska vi försöka reda ut lite saker:

SD har endast uppkommit p.g.a. de tidigare etablerade partierna misslyckats med att representera sina väljare. Inget annat. Skulle intelligens på något sätt präglat samhället hade partierna försökt representera sina väljare bättre än att försöka smutskasta motståndaren.

Att diskutera godhet och ondska i ett samhälle som grundar sig på teorier som är djupt omoraliska blir ganska löjligt.
Vilka teorier är djupt omoraliska?

Den som vill förändra något får börja hos sig själv. 'Vad kan jag göra?'

Att lista ut varför vänsterideologier är de mest moraliskt förkastliga ideologierna är en bra början. Inte på något sätt påstå att högerideologier är mycket bättre. Men i ett samhälle där socialdemokrati ses som godheten själv kan det vara bra att rannsaka vad ens egna åsikter egentligen innebär för andra medmänniskor.
Vad innebär t.ex. en socialdemokrats åsikter för andra medmänniskor?

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
du gör det klart och tydligt att du står för underhållningen i helvetet.

läs om det jag skrev och den här gången försöker du också förstå. oavsett utgång, dela INTE med dig av dina 'tankar' utan spara de just för helvetet.

Jag läste din text, flera gånger. Du menar säkert väl, men den godheten du och många andra förespråkar är inte mer än fanatisk ideologi utan något som helst konsekvenstänkande.

Den som inte fattat än att SD är ett parti av rasister för rasister borde få sin rösträtt ifrågasatt.

Ska inte människor få välja att rösta på rasister, nazister, kommunister, marxister osv i det demokratiska samhället?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Den som inte fattat än att SD är ett parti av rasister för rasister borde få sin rösträtt ifrågasatt.

16% rassar alltså. Shit!

Här har du 30% till:

http://www.youtube.com/watch?v=_GVm3oW-SXE

Då är vi på 46% rassesvenskar.

Och från 11.15 i följande klipp säger JJ att ingen förutom två personer i över 50 valstugor i över 30 kommuner tog avstånd från deras främlingsfientliga påståenden.

http://www.youtube.com/watch?v=HPtoQohQ3ow

Vad är vi på då? 100% va?

/Matteprofessorn.

:tummenupp

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Hur främjar han det totalitära samhället?
Inställsamheten till att statens lierade media som åsiktsregistrerar personer med obekväma åsikter.

Vilka teorier är djupt omoraliska?
Ett samhälle där en majoritetsbefolkningen förtrycker minoriteten, är i grund och botten omoraliskt. Hade staten varit minimal hade jag köpt konceptet.

Vad innebär t.ex. en socialdemokrats åsikter för andra medmänniskor?
Samma som ovan. Ju mer åt vänster desto mer offras individen för kollektivet.

Gör dej inte dummare än vad du är.
Har vi inte fria val? Varken du eller jag har någon rätt att förbjuda några åsikter eller partier.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Inställsamheten till att statens lierade media som åsiktsregistrerar personer med obekväma åsikter.
Den där meningen förstod inte du heller väl?
Om du syftar på de senaste avslöjandena om SD-folket som avslöjats som rasister är det väl knappast någon sensationsjournalistik?
Jag håller med dig om att man skall granska alla partier bakom kulisserna. Speciellt med en öppen rasist som migrationsminister, vad tänker resten i frågorna, de som kan hålla tand för tunga?

Ett samhälle där en majoritetsbefolkningen förtrycker minoriteten, är i grund och botten omoraliskt. Hade staten varit minimal hade jag köpt konceptet.
Vem är majoritet och vem är minoritet menar du?
Hur beskriver du staten i så fall?

Samma som ovan. Ju mer åt vänster desto mer offras individen för kollektivet.
Eller uppoffras? Är det fel att vilja hjälpa andra genom en egen uppoffring?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj

Då måste väl jag vara undantaget som bekräftar regeln eftersom jag aldrig känt mig förmer än annat folk var än dom kommer ifrån eller hur dom ser ut.

Däremot är det min fasta övertygelse att mångkultur är negativt för Sverige som nation och för min och mina barns framtid.

Även om jag och min familj bosätter oss under en stubbe i skogen drabbas vi då det sociala skyddsnät jag och generationer före mig hjälpt till att bygga upp sakta men säkert raseras, så även det svenska kulturarvet som enligt vissa endast är en pinsam historia som snarast bör förpassas till sopkorgen.

Enligt media är jag väl en s.k. "hatare" nu, men sanning är att jag bara känner sorg.:(

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Vem är majoritet och vem är minoritet menar du?
I detta fall folkets uppdelning kring politiken.

Hur beskriver du staten i så fall?
Statens inflytande över människors liv skall hållas till ett absolut minimum.

Eller uppoffras? Är det fel att vilja hjälpa andra genom en egen uppoffring?
Att hjälpa andra ska precis som mycket annat ska vara frivilligt och inte genom tvång.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Då måste väl jag vara undantaget som bekräftar regeln eftersom jag aldrig känt mig förmer än annat folk var än dom kommer ifrån eller hur dom ser ut.

Däremot är det min fasta övertygelse att mångkultur är negativt för Sverige som nation och för min och mina barns framtid.

Även om jag och min familj bosätter oss under en stubbe i skogen drabbas vi då det sociala skyddsnät jag och generationer före mig hjälpt till att bygga upp sakta men säkert raseras, så även det svenska kulturarvet som enligt vissa endast är en pinsam historia som snarast bör förpassas till sopkorgen.

Enligt media är jag väl en s.k. "hatare" nu, men sanning är att jag bara känner sorg.:(

Men du, granska SD i kulisserna lite. Ditt skyddsnät som byggts upp genom generationer kommer inte att finnas kvar med SD vid rodret. Det är ju frågan om ett parti som är ärkehögerkonservativt.
Att kulturarvet (hur man nu definierar det) skulle försvinna med en mer blandad befolkning är ju en produkt av att man oroar sig för vad människor tycker om traditioner snarare än att fråga ad människorna i fråga faktiskt tycker.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
/Matteprofessorn.

:tummenupp
Din lilla mattelek är på sin höjd roande men irrelevant.
Har vi inte fria val? Varken du eller jag har någon rätt att förbjuda några åsikter eller partier.
För att tala klarspråk: Du har i inlägg efter inlägg visat var du står. De bland befolkningen som delar din världssyn kan endast räknas om man går ner på promillenivå. Majoriteten av dessa är personer som gillar att ta kort på sig själva med automatvapen och skriva små manifest, och jag vill inte diskutera med personer som inte är tillräkneliga.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...