Sedvanliga hälsningen mellan motorcyklister

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
När jag började köra fick jag noga instruktioner:

1.Hälsa på andra hojjar.

2.Stanna om du du ser en annan hojåkare som kan tänkas ha problem längs vägen.

Jag kan ju tillägga att ingen av de 20 hojjar som passerade mig då jag fått soppatorsk på motorvägen gbg-malmö i tisdags var informerade om regel 2

:5sure

Jag hade stannat, även om jag hade kört förbi med bilen, men så hälsar jag på alla sorters hojåkare också!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
När jag började köra fick jag noga instruktioner:

1.Hälsa på andra hojjar.

2.Stanna om du du ser en annan hojåkare som kan tänkas ha problem längs vägen.

Jag kan ju tillägga att ingen av de 20 hojjar som passerade mig då jag fått soppatorsk på motorvägen gbg-malmö i tisdags var informerade om regel 2

:5sure

fan vad trist.

jag stannar även om bilar har fått stop o erbjuder dem hjälp.

MrKurd

FreedomFighter
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
Ducati 748 R / VRSCDX Night Rod Special
Repetition av ämne eller icke, dem som en gång har svarat behöver ju inte svara igen. Det tillkommer nya medlemmar och iom detta så ska man få skriva eller skapa trådar som intresserar en just nu. Tänk om någon skulle börja skriva på 4 år gammal tråd med 45 sidor? Hur lätt hittar man de nya inläggen?

Folk snackar om hur mkt de ogillar (riktiga) poliser, å andra sidan leker själva poliser här och var...

Indeed......förresten...choni bashi ? :D:yoparty

Bashm Spas ! To choni? :krama :krama :krama :krama

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Tycker att hälsningar hojar emellan är trevligt :tummenupp
Va själv på rörken igår och påväg tillbaka mot stockholm var vi en grupp som åkte. Vartefter avfarterna närmade sig försvann hoj efter hoj och alla hälsade innan man försvann åt sitt håll! Det är trevligt o är enligt mig någonting som alltid bör göras.

Sen är det självklart ett stort minus när man råkar hälsa på ett moppefucko som nöjd som fan glider vidare! :huvet

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
De flesta jag mött hälsar, förutom just då gynekolog-cyklarna med fel tändföljd, men jag hade som sagt inte heller släppt styret när jag väl hittat det bland vibrationernas synvillor...

Men de mest chockerande tycker jag är att när man möter en gåendes hojåkare med hjälm i hand på stan så hälsar han när jag åker förbi :D De gjorde iaf mig glad, tycker de är kul o hälsa o känna att man har några kompisar i trafiken.

Bananen

Guest
Hur gör ni om ni kör om en hoj.
Hur hälsar man?

Jag brukar köra om och när jag ser den jag kört om i höger backspegel så slänger jag upp vänster näve och hälsar. Oftast får man en hälsning tillbaka som man då ser i backspegeln när man är på väg att byta till höger fil.

De flesta jag mött hälsar, förutom just då gynekolog-cyklarna med fel tändföljd, men jag hade som sagt inte heller släppt styret när jag väl hittat det bland vibrationernas synvillor...

Men de mest chockerande tycker jag är att när man möter en gåendes hojåkare med hjälm i hand på stan så hälsar han när jag åker förbi :D De gjorde iaf mig glad, tycker de är kul o hälsa o känna att man har några kompisar i trafiken.

Jag hälsar på alla typer av motorcyklar jag möter, jag tycker det är trevligt att vi med samma intresse kan hälsa på varandra.
Jag hälsar även om jag står still vid kiosken och någon hoj kör förbi och ser ofta andra som hälsar när de pausar och jag kör förbi.
Tycker det är kanon:tummenupp Det kostar ju inget att hälsa.

Mvh Bananen

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
en sak jag tänkte på idag... hur fan ska man göra om man möter en trike?:confused: inte fan hälsar man på en fyrhjulig mc, men en trehjulig då?:va blev idag påhälsad av en trikeförare och dennes passagerare, därför jag undrar:D

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
kom en moppe som slängde upp näven och vinka för fulla livet för någon dag sen vinka tillbaks o log i hjälmen =)

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Jag hade stannat, även om jag hade kört förbi med bilen

Själv funderar jag på att sluta hjälpa folk som står längs vägen de 2sista gångerna var det bara muppar,
1. En volvo 240mupp stog längs motorvägen 2km från närmaste mack, stannar till frågar om han vill ha hjälp, har du någon bensindunk? Har en i bilen vänta, ger han en 10liters dunk som är full.
Går in i bilen letar efter en sak, efter ett tag får jag tillbaka dunken tom han tittar ner i backen och muttrar ett tack och drar iväg.
står med hakan i asfalten och fattar inget, för lamslagen att göra något.

2. Är sen till jobbet åker på moppen kommer upp till en rondell ser precis när jag svängt av en mcåkare som står och viftar, åker 4km vänder och åker tillbaka. tjena kan jag hjälpa till, cykeln har gått sönder. Jaha ska jag skjutsa dig eller vill du låna tele? Nej jag kan gå. Men varför vinka du som en galning om du inte vill ha hjälp? Vet inte tänkte bara. Eh hade lycka till.

Last edited:

Sold

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
2004 Suzuki 1200S Bandit
Liiiite jobbigt är det när man möter 30 hojar och alla vill hälsa!

Casper

Medlem
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
Yamaha FZS 600 Fazer
Jag hälsar på alla! Det har också hänt att man har hälsat på någon som går med skinnstället på sig och en hjälm i näven.

Men folk som kör glidare är rätt dåliga på att hälsa, undrar varför? :va

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
Skojar du eller, på motorväg vinkar man med hela armen så att det syns tydligt till andra sidan. :hihi

Vinkar man bara i tid tycker jag att alla hälsar. :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati