Vill du verkligen ha ett svar på den frågan eller är ditt inlägg bara någon form av dödsrycking.
Tja vad ska man säga...
Vill du verkligen ha ett svar på den frågan eller är ditt inlägg bara någon form av dödsrycking.
Ja, Sverige är för underbart, det enda man inte behöver oroa sig för är att betala för lite i skatt. Det spelar ingen roll vilka som styr, vi blir skinnade i vilket fall som helst. Det som stör mig mest är att först får jag vara med och betala för alla andra, sen när jag själv behöver något så får jag betala själv, är inte det för underbart?
Det kommer säkert att köras oförsäkrat....men det är olagligt och är en annan sak. De flesta skulle inte köra.
Sen att man lever i sverige och får vården ändå.....detta är så sjuk....de borde INTE få vård om de inte vill betala för den. Varför ska jag bidra med att betala för deras vård när de inte bidrar till min vård. Nä låt de jävlarna dö i diket.
Den som har ett högt riskbeteende ska betala mer än skattebetalaren i allmänhet
Haha, här uppe kommer det garanterat att bli ovanligare med försäkring än utan... Menar, jag kör ca 3000mil/år med bil i jämtland och hur många gånger har jag blivit stoppad? En gång... så är det med de flesta, så jag kan LOVA att de flesta kör oförsäkrat, och då blir det ännu mindre pengar till vården...
Om du inte gillar vårat vårdsystem så kan du ju dra till usa... där får du ligga och blöda tills du kan bevisa att du har en försäkring som täcker din olycka...
Nån nämnde tidigare i tråden att man skulle kunna försäkra sig hos utländska försäkringsbolag. Hur är regelverket när det gäller sånt? Och finns det några billiga alternativ?
Nån nämnde tidigare i tråden att man skulle kunna försäkra sig hos utländska försäkringsbolag. Hur är regelverket när det gäller sånt? Och finns det några billiga alternativ?
Nej då kommer dem på någon ny ännu dyrare skatt för JUST dem försäkringarna....
Jo så är det...för regeringen vill ju att folk ska lida...för så är det ju eller hur!!!!!
Somliga verkar ju välkomna de högre kostnaderna. Färre hojåkare på vägarna får dem att känna sig mer exklusiva.
Fast hittils så är det vi hojåkare som har fått mer än vi har betalat för....så du hör ju till gruppen som hade tur.
1. Låt skiten dö i diket om de inte vill batala.
2. MC kommer att förbjudas i sverige. Det kan du vara säker på. Varför...Jo pga sånna som dig. Har inte jag råd då ska jag förstöra så att ingena annan häller får åka.
HEJJA SVERIGE
Kan köpa vissa av dina argument, men inte att alla fått mer än vad vi betalat för. Kan inte se logik i att om jag inte orsakat mitt försäkringsbolag eller staten några pengar i form av sjukhus besök och sjukersättning pga inkomst bortfall osv att jag skulle fått mer än jag betalat för. Betalar en h-vetes massa skatt bara. Så i mitt fall "kalla det egoistiskt" kan jag inte se att jag fått mer än vad jag betalat för. Snarare tvärtom.
Men jag kan köpa att vi alla ska hjälpas åt att betala för att sverige ska gå runt, samt att vi inte ska få det som i USA.
1. Jag är nog lite mer sympatisk än du. Och så har insett att mc olyckor inte är den enda utgiften för sjukvården...
2. Kan du någonstans se att JAG inte tänker betala försäkring... tyckte jag sa att jag får prioritera bara....
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|