Eh....VA??? Varför skulle vi vara en enkel grupp att ta pengar ifrån??????
.
Själv så hoppas jag vi får det mer som i USA...
Jo....har man någon sjukdom eller sådana problem så ska man få hjälp. Det e ju det de går ut på.....Men nu var det ju hojåkning vi snackade om (dvs ett rent NÖJE som kostar en satans massa pengar) Och då kan man ju inte begära att andra ska betala för det eller hur??????
(Promilledispans på inputen i detta inlägg... Alcolås vore bra på datorn..)
<------- Eller någon IQ test som silade bort såna som dig.
Ja när såg du en regplåt senast på en snowboard tex?
Du menar landet med världens högsta budgetunderskott ??
Det kostar med det är det värt.
Uppskattningsvis åker han på strax under 200:- extra per år om han köpt sig en XL650V transalp av 2007 år modell.Säg att det bor en gammal lappgubbe uppe på ett fjäll å åker med sin offroadhoj å kollar till sina renar i den hiskeliga farten av 30km/h... Han ser knappt en människa på hela sommaren men måste ju likväl ha trafikförsäkring för att området inte är inhägnat... Kostnaderna ökar ju för honom oxå även om han INTE använder mc:n som ett rent nöjesfordon...
Du kanske inte såg min fråga.....Varför skulle vi vara en lätt grupp att ta pengar ifrån?
Fast hittils så är det vi hojåkare som har fått mer än vi har betalat för....
3. 20-50.000kr /år ÄR EN RIMLIG KOSTNAD.....Premierna är inte så höga för att staten och försäkringsbolagen vill jävlas med dig eller har startat någon komplott för att få dig att lida.
Kostar det 100.000kr / månad så kommer de flesta inte att ha råd....då blir det ingen som kör och olyckorna minskar. Problemet är således löst.
Eh....VA??? Varför skulle vi vara en enkel grupp att ta pengar ifrån??????
Nån nämnde tidigare i tråden att man skulle kunna försäkra sig hos utländska försäkringsbolag. Hur är regelverket när det gäller sånt? Och finns det några billiga alternativ?
1. Jag tror också att du är mer sympatisk än jag......men vad hade det med saken att göra? (Att sjukvården har andra utgifter än MC olyckor) Diskuterade vi ens det?
2. Nej det skrev du inte direkt. Men ditt inlägg var i stil med: HAHA här i skogen finns inga poliser så vi skiter i allt och så får du som betalar betala för oss också.
2. Visst, jag säger inte att JAG inte kommer att ha råd, för blir det för saftigt får jag väl byta bort min 2a inne i stan mot en 1a i utkanten, och lägga pengarna på hojjen. Gäller att prioriter...
1.Har du belägg för detta eller kan det vara så att du bara tror? Eller vad är det du menar egentligen att hojåkande svenskar bara är bidragsberoende parasiter som aldrig betalar skatt?
Vad har du fått siffrorna ifrån eller är det som 10.000 tyska bögar i Hassan?
2. Eller så kan man ha det som nu så har fler råd med försäkring, inte så många som skadar sig för att jävlas med staten eller?
3. De flesta som gillar hoj och jag tror särskilt sporthojar är ofta rätt benägna att gå långt för att ha råd med vår hobby. Bolagen kan driva prissättningen rätt högt innan en som är inbiten ger sig. Svenskar är inte direkt som fransmän som protesterar rejält när det går emot dem utan betalar snällt var överhögheten säger(givetvis finns det en hel del som fuskar med försäkringar också. En del försöker till och med bluffa till sig en xtra hjälm att ha på hyllan).
1. Kan du då försvara att just mc åkare ska betala en grymmt dyr försäkring när en skid/snowboardåkare rid(d)are inte behöver betala nån försäkring? Du ser inte orättvisan?
Nej, det sa jag inte... tror att det var något i stil med
Men sa oxå att många kommer att skita i att försäkra eftersom risken att torska är så liten.
Tycker att den här tråden har spårat ur lite och blivit ett ställe där alla (inklusive jag) tar ut sina aggressioner på varandra istället för att göra nånting konstruktivt.
Gör som framsmännen, åk in till stan o spruta skit på stadshuset så får de veta vad vi tycker
Då säger vi så här, Rökning, ridsport, hockey som kostar pengar ska bara bekostas av de som idkar respektive. Då kommer alla intressen som gör att folk vill leva och bistå med skattemedel som gör att vi kan driva landet sakta försvinna och vi kommer snart undra varör vi finns. Vi behövs inte, jorden är redan överbefolkad.
Jag anser att det är samhällets sak att göra det mörjligt för folk att trivas. Det kostar med det är det värt.
1. Anledningen till skatten är att det kostar så mycket att reparera alla hojåkare. Nej jag har ingen utränkad siffra men den är ju iaf högre än idag eftersom de höjer priset.
2. Nä, det är nog ingen som drar på sig en olycka i onödan. Dock så betalar vi för lite idag i förhållande till vad det kostar. Och då KAN vi inte ha det som idag.....så vida vi inte vill leva på andra.
3. Att sen bolagen tar ut en vinst på det de gör är väl ingen hemlighet...de ska de göra också. Det är ju inte välgörenhet de sysslar med.
Kan man inte, trots högersympatier erkänna att det är kukigt med kraftigt höjda kostnader för att åka hoj??? Sen är det ju ganska annmärkningsvärt att man så jävla gladeligen välkomnar en ny form av "skatt".... Tidigare har väl höga/nya skattekostnader varit det man dizzat mest hos tidigare sittande regering??? Och replikera nu inte med att man inte tidigare fått ngt för pengarna.
1. Nu hänger jag inte med. Den nya skatten på 32% är för att täcka kostnader för skador bakåt i tiden oavsett om de skett med buss/bil/mc etc och har ingen koppling till just mc-skador.
2. Nja den nya skatten på 32% är för att täcka gamla skador i trafiken. När de väl inför att trafikförsäkringen även skall täcka nya skador så är vi nog rejält rökta vi på hoj förutom 60-åriga kvinnor på ural.
3. Den nya skatten på 32% har inget med f-bolagen finanser att göra förutom att de skall ta ut den av oss försäkrade.
Uppskattningsvis åker han på strax under 200:- extra per år om han köpt sig en XL650V transalp av 2007 år modell.
Det sorgligaste av allt är ju att en del fortfarande verkar tro att dom får mer kvar i plånboken pga sänkta skatter...
Det fattade man ju från början att dom inte kan betala alla slopade förmögenhetsskatter å sånt skit genom att ge oss "vanliga" arbetare mer pengar kvar efter skatt...
Men "efter skatt" kommer att få en ny innebörd för oss som äger ett fordon...
Man ger lite skatt och tar tillbaks lite mer på nåt annat ställe å igenom det lyckas man lura en del människor att tro att dom tjänade på en blå regering...
Vet inte siffror på hur mkt staten får in på nedskärningarna inom sjukpensioner och sjukskrivningar osv men skulle tro att det fort fattas en del...
Dom ska förstärka stadskassan men handeln på motorfordon som används i trafik lär ju gå djävligt mkt sämre...
Det var en massa snack från dig här..2. Nä, det är nog ingen som drar på sig en olycka i onödan. Dock så betalar vi för lite idag i förhållande till vad det kostar. Och då KAN vi inte ha det som idag.....så vida vi inte vill leva på andra.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|