Man kan fundera lite över det här med skatt i allmänna funderingar, skatten man betalar ska ju bekosta saker i samhället som man förväntas utnyttja är väl en helt okej sak. Men som alla andra medborgare så gnäller vi att det betalas in mer skatt än vi får tillbaka när det gäller det ena och det andra.
När det gäller skatten på försäkringen för riskfyllda grupper så är jag positiv till det, var och en ska betala för sina kostnader och vill man inte det har man den enkla möjligheten att avstå från det riskfyllda betendet.
Det unika i detta fall är att man kan avstå att betala skatt om man avstår från att ha en plastraket och ha skitkul på vägen, jag vet att det känns tungt men du har faktis en möjlighet att slippa betala om du skiter i att ha en kraftfull hoj.
Jag jobbar skitmycket och är aldrig sjuk och har inte den förmånen att kunna skaffa familj och barn, men likt förbannat ska jag betala för barnomsorg, sjukvård till alla som skadas i idrott, skola för alla skoltrötta snorungar, bidrag till arbetsskygga individer, renskötande samer, lön till alla politiska grupper, bidrag till femenistiska orginisationer, bidrag till den lokala islamska föreningen, sjukersättning till din granne som är bakfull, och så vidare listan kan göras lång.
Vad jag vill säga att vi har ett val, betala vad det kostar annars låt bli.
Och det är inte så ofta vi får det valet när det gäller skatt.