sextimmars motardtävling (lag)

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
halloj vi är några i TMC som har diskuterat att köra en sextimmars tävling i örebro ( förmodligen i augusti ) det blir en så kallad enklare tävling. reglerna blir: 3st förare varav det måste vara minst en rookie med. max 22st lag, byte av förare sker med transponder.

jag vet redan folk som har börjat fundera på lag runt om i Sverige ( ett yamaha team är klart) nu så intresse finns men hur stort? skriv gärna i tråden och sprid det :)

Last edited:

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Låter sköj...
Om man får ihop folk är det väl kanon.:yoparty

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Yamaha Örebro Står på startlinjen och hoppar redan nu....

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
eller bra hoj..........:D

Hojar.

Ni kanske redan hajat men tanken är att man kör sin egen egen hoj och bara flyttar över transponder vid förarbyte(om man absolut inte vill plåga en och samma hoj under sex timmar. ;))

Asbra initiativ blom! :tummenupp

Vargen

#48 Kungaklassen
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
KTM 450 SMR -06, KTM 525 EXC/SM -03
Låter skoj o kan tänka mig att vara med.
Men vad trött man lär bli!
Är tanken att byta förare efter någon viss tid eller får man köra tills man nästan stupar o byta förare när man känner för det?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Skit kul idé! :tummenupp

Hur löser man på & avsläpp på banan?
På skulle väl funka ganska bra med någon som bara står med rödflagga & helt enkelt bestämmer när du får köra ut, dvs. när det är fritt.
Av banan kan ju vara lite värre om det blir mkt folk på samma ställe på banan & ingen funktionär kan ju styra det på samma vis.

Låter skoj o kan tänka mig att vara med.
Men vad trött man lär bli!
Är tanken att byta förare efter någon viss tid eller får man köra tills man nästan stupar o byta förare när man känner för det?

Eftersom man kör med samma transponder är det nog omöjligt att hållla redan på vem som har kört hur mkt. Så enklast är väl bara att man kör så mkt man orkar eller när man själv/teamet anser det vara lämpligt att lämna över

Last edited:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Skit kul idé! :tummenupp

På skulle väl funka ganska bra med någon som bara står med rödflagga & helt enkelt bestämmer när du får köra ut, dvs. när det är fritt.
Av banan kan ju vara lite värre om det blir mkt folk på samma ställe på banan & ingen funktionär kan ju styra det på samma vis.

Eftersom man kör med samma transponder är det nog omöjligt att hållla redan på vem som har kört hur mkt. Så enklast är väl bara att man kör så mkt man orkar eller när man själv/teamet anser det vara lämpligt att lämna över

som marcus säger så åker man på sina egna hojar= inte en hoj. skulle därimot en hoj gå sönder under tävlingen så får man naturligtvis dela bike.

av och på fart löser man igenom en folla.. allt är planerat och klart så långt. det är bara ett datum som ska till nu, men i aug så är det inget motard så det ligger närmast nu, ska kolla vad ledningen säger i TMC.
så se nu till att plocka ihop era lag.. för jag vet att team Yamaha Örebro har segervittring i sina kroppar :D

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-

Jag ser inte problemet. På kan man ju vid behov styra som du säger men när man ska av är det väl bara att hålla ytterspår med upsträckt arm och rulla in i depån, eller?

Om man har roadracingens endurance som grundidé och sedan motardanpassar där så behövs kommer man nog långt.

jag kan/vill vara med i nått HSB team från Örebro :)
i rookie då såklart :3freak

Då får du väl teama ihop dig med mig och någon mer rookie. Någon måste ju komma sist också...:D

Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Det låter hur kul som helst! Ronta har inget val så han får vara med i mitt lag! Någon mer som vill joina oss?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Jo det går säkert lösa på ngt snyggt & säkert sätt. Bara att måla upp ett sträck vid avfarten som inte får korsas likt vid utfart räcker nog vid närmre eftertanke.

Jaha? Vilka vill vara med mig i WhiteCrash-racing? :D
Ni får betalt i hemlagade kakor

Last edited:

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Yamaha Örebro Står på startlinjen och hoppar redan nu....

Snabba bud. Vem kör rookie i Team Yamaha Örebro? :va

Fler örebro team:
Team Husa: Jocke D, Stoffy o Harry
Team KTM: Jozing, Rennerfelt, Blom
Team Suzuki/Honda: Fromell, Jonte och hempa
Team 50+: Ola A, Myself (på dispens) och Kjell. Vi tre tillsammans blir en bra bit över 150 år. :yoparty

Kul idé. Vi får asfaltera om efter detta. :D

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Ja då får man väl ta å ringa Gilleson eller Fredrik då :tummenupp

Får man vara fler än 3 förare?

Last edited:

PercyB

(JJ4e)!!!
Gick med
10 Mar 2006
Hoj
Husaberg SM RR
Jo det går säkert lösa på ngt snyggt & säkert sätt. Bara att måla upp ett sträck vid avfarten som inte får korsas likt vid utfart räcker nog vid närmre eftertanke.

Jaha? Vilka vill vara med mig i WhiteCrash-racing? :D
Ni får betalt i hemlagade kakor

Jag skulle kunna tänka mig att ingå i laget men det är ju ganska riskabelt att ta me mig i ett lag för jag har ju en förmåga att inte hålla mig på hjulen så länge!!!:D
Crashkungen!

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Två st.
Vill givetvis vara med också! Om jag får plats någonstans?

Eller om jag kan få ihop några andra girls kanske? Helluuu, var är ni!?

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...