sextimmars motardtävling (lag)

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Snabba bud. Vem kör rookie i Team Yamaha Örebro? :va

Fler örebro team:
Team Husa: Jocke D, Stoffy o Harry
Team KTM: Jozing, Rennerfelt, Blom
Team Suzuki/Honda: Fromell, Jonte och hempa
Team 50+: Ola A, Myself (på dispens) och Kjell. Vi tre tillsammans blir en bra bit över 150 år. :yoparty

Kul idé. Vi får asfaltera om efter detta. :D

hehe jag har redan mitt lag klart:D och det blir en härlig blandning en ktm och en basketspelare på en husa sen är det mörkat vem den tredje är men vi siktar högt:cdevil

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Låter riktigt kul. Ska se om vi inte kan övertyga TeamBlackSneakers att ställa upp.

.

Bifogat

• team-skor.jpg
    team-skor.jpg
    8.4 KB · Visningar: 213

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Snabba bud. Vem kör rookie i Team Yamaha Örebro? :va

Lillen är ju Rookie än så länge i alla fall... Annars hyr vi in nån crossförare med en bunt SM guld som Rookie...

Blir nog ett Team Rent A Tent med.... Jozing Larsson och Antingen Lillen eller Thomas....

Jånte

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2006
Hoj
Masturbike
Lillen är ju Rookie än så länge i alla fall... Annars hyr vi in nån crossförare med en bunt SM guld som Rookie...

Blir nog ett Team Rent A Tent med.... Jozing Larsson och Antingen Lillen eller Thomas....

Vilka är Jozing Larsson och Antingen Lillen :hihi

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE

vi har spekulerat i vårat team vem vem teamchefen 8lennartsson) för örebro yamaha tar in som rookie och vi befarar faktiskt det värsta:gnissla :pannkyss

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Annars hyr vi in nån crossförare med en bunt SM guld som Rookie.

:D Ja man får aldrig stå handfallen. Jag sätter mina slantar på ditt team. Tror att det lag med bäst kondis vinner. Och du är ju helt o-ut-tröttlig. 6 timmar är lång tid.

Själv så har jag pratat med Dave Clarke, lånar in några av hans förare. Dom har bra VM meriter, och en knippe guld i Engelska serien.
Dom är rookisar allihopa enligt svenska regelverket. Så där har ni något att bita i. :yoparty

SVEMO bör se över detta med A och B licens om vi vill få in nya förare i sporten. (Elit förare med A-licens vågar ju självklart börja köra rookie, jag pratar om folk som aldrig har tävlat förut.) Ni ser ju själva, dom vill/vågar ju inte ens vara med på ett träningsläger om det är för duktigt folk med. Som reglerna är nu så anser jag att vi hämmar sportens tillväxt. Nästa år är jag övertygad om att reglerna är annorlunda. Hallå!!! SVEMO!!! Vakna!!!!

Men detta var en helt annan sak, som jag dock ville poängtera.

Nu får man väl fan för detta. :D

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
Detta låter hur kul som helst... ska se om inte vi kan få i hop ett South Coast Supermotards Team inte för att vi kommer nå pallplats men för att fylla ut botten:tungan

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Missat den här tråden ju!
Yeah, Lisa jag e på! :yoparty Såå, nån mer tjej (Issi, Vera, lilltryne...?) så har vi ett tjejteam! Lisa, kolla dina PM!

Last edited:

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Nejnej, även om man kanske borde det ;D Vi får hitta nån rookie på en aprilia ;)

marcus marcus:hoppa

Jepps, det tycker ju jag också egentligen, men en av oss saknar ju hoj just nu.

Eller så är det något team som kan tänka sig en lousy-tjejrookie med en grym kondition! :yoparty

Eller så kan ett tjejteam få dispens att bildas, eftersom ingen av oss har A-licens.

lisa man behöver inte ha en A-förare med även om det är bra om man tänkt att vinna.. det får vara tre st rookisar.. men som sagt, det ska vara minst en med i varje lag.

Låter grymt skoj :)

Va e det för krav för att vara med å leka (förutom 2 polare)

/F

samma som det är i vanliga tävlingar:)

Last edited:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Det funkar nog med engångslicens.
Sen är det ju det vanliga me uppsamlingskärl, fotpinneskydd, najjning. Kolla reglementet på Svemos hemsida!

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Rookieteam KTM göteborg, jag, Lisa & Whos youre daddy...:tummenupp

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2941885 Jag ser inte problemet. På kan man ju vid behov styra som du säger men när man ska av är det väl bara att hålla ytterspår med upsträckt arm och rulla in i depån, eller?

Om man har roadracingens endurance som grundidé och sedan motardanpassar där så behövs kommer man nog långt.

Då får du väl teama ihop dig med mig och någon mer rookie. Någon måste ju komma sist också...:D
ja jag är på :hoppa

Ronta

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
..
Det låter hur kul som helst! Ronta har inget val så han får vara med i mitt lag! Någon mer som vill joina oss?

Vi måste ju ha en snabb förare med M:et.. annars har vi inte en suck mot alla örebro hojar som kan den där banan utan till.. Vem har vi råda att köpa in..? :rolleyes:

/R

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Team Östhammars MK kan kanske bli av,ska fråga Jocke E! :yoparty

Döden2(Robin R) är på iaf och jag som Rookie(doordie)....:tummenupp

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...