SH.com Grupp/Onsdagskörning 060809

Status
Ej öppen för fler svar.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
kiwimaddog skrev:
2364238 Aj....Är hemma nu efter några timmar på Danderyds... Jättesöta sköterskor där fresten ;)

Skönt att höra :) Get well och häng med igen sen.

Och vad gjorde jag på sveavägen om de hade sådana damer på sjukan?! :D

-@ndreas

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
d1ce skrev:
2364235 Finns bara ett givet svar här :) Klart vi ska... Ett kanon initiativ är vad det är och det ska inte stupa iom detta.

-@ndreas
Jag hoppas folk här nu hjälper KB med att komma till rätta med "problemet".

Det kan inte bara vila på hans axlar att hitta bra lösningar till detta.
Så, kom med bra idéer och förslag nu, som kanske hjälper att förhindra att sånt här upprepas. :mattias

(Ej riktat till just dig d1ce, utan till alla som vill ha kvar onsdagskörningarna.)

Låt kreativiteten flöda.

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
kiwimaddog skrev:
2364238 Aj....Är hemma nu efter några timmar på Danderyds... Jättesöta sköterskor där fresten ;)
Iaf, jag är komplett o hel på alla vis... bortsett från en oförmåga att kunna använda vänster halva av ryggen, speciellt ur en taktil synvinkel! O så bjöd ambulansvårdaren på en satans tripp i form av ket...blabla nånting, satan i gatan vad obehagligt!!
Iaf, vad som hände:
Ligger i ett för mig behagligt tempo, stortrivs o känner mig avslappnad o nöjd med körningen. Ser ett dammoln torna upp sig bakom kröken, anar oråd o går på bromsen i kurvan. Allt väl änsålänge...kommer runt krönet, inser att det är dags att öka bromstrycket lite, eftersom det står en hoj typ tio meter framför i min väg.. funkar fint tills jag antar att jag kommer till en grussträng för plötsligt känner jag hur marken dänger till min rygg o all luft försvinner...
Vill passa på o tacka alla för hjälpen!!!Kan inte allas namn men ni vet vilka ni är. Lovar att vara tillbaks så fort hojen är körklar igen...

kUL ATT SE ATT DET GICK BRA MED DIG.:tummenupp
Hoppas du är med oss snart.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
kiwimaddog skrev:
Iaf, jag är komplett o hel på alla vis... bortsett från en oförmåga att kunna använda vänster halva av ryggen, speciellt ur en taktil synvinkel! O så bjöd ambulansvårdaren på en satans tripp i form av ket...blabla nånting, satan i gatan vad obehagligt!!
Iaf, vad som hände:
Ligger i ett för mig behagligt tempo, stortrivs o känner mig avslappnad o nöjd med körningen. Ser ett dammoln torna upp sig bakom kröken, anar oråd o går på bromsen i kurvan. Allt väl änsålänge...kommer runt krönet, inser att det är dags att öka bromstrycket lite, eftersom det står en hoj typ tio meter framför i min väg.. funkar fint tills jag antar att jag kommer till en grussträng för plötsligt känner jag hur marken dänger till min rygg o all luft försvinner...
Vill passa på o tacka alla för hjälpen!!!Kan inte allas namn men ni vet vilka ni är. Lovar att vara tillbaks så fort hojen är körklar igen...

Skönt som fan att höra :tummenupp

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
d1ce skrev:
2364241 Skönt att höra :) Get well och häng med igen sen.

Och vad gjorde jag på sveavägen om de hade sådana damer på sjukan?! :D

-@ndreas
Tack o självfallet!
Ps.
Dom är där hela natten på kirurg-avd...

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
War-psycho skrev:
2364244 Jag hoppas folk här nu hjälper KB med att komma till rätta med "problemet".

Det kan inte bara vila på hans axlar att hitta bra lösningar till detta.
Så, kom med bra idéer och förslag nu, som kanske hjälper att förhindra att sånt här upprepas. :mattias

(Ej riktat till just dig d1ce, utan till alla som vill ha kvar onsdagskörningarna.)

Låt kreativiteten flöda.

Det finns ju bara ett sätt att lösa detta på. Var och en är ansvarig för sina handlingar och sitt framförande. Jag kan omöjligt påverka din eller annans körstil på annat sätt än att säga vad jag tycker.
Eftersom att det finns en utomordentlig tråd ang. detta och att kapten m.fl. ständigt påtalar hur vi ska köra genom att släppa igenom osv anser jag att vad som kan göras är gjort.

Lite ansvarstagande och förståelse så går det prima. Tror jag!

Att vi skulle bli helt olycksfria är nog en utopi. (valde jag rätt ord nu?)

-@ndreas

kiwimaddog skrev:
2364248Dom är där hela natten på kirurg-avd...

3'dje våningen, ska jag sikta på asfalten eller gräsmattan för att få "lagoma"-frakturer?

-@ndreas

Last edited:

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
ONSDAGSKÖRNINGARNA..Ska leva,det är kul som faaaaan
Folk MÅSTE bara inse sina begränsningar.
Leder gärna igen OM ni vill.

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
kiwimaddog skrev:
Iaf, vad som hände:

Skönt att det gick bra!!:pannkyss

Jag vill dessutom ge all heder till Mac Rabbit, som stannade kvar och såg till att hojarna blev borttranpoterade och även körde med och lastade av dem innan han kom in till Sveavägen!! Dagens hjälte!!!!:yoparty

( Men du din lilla finska duracellkanin, du ska ge fan i att mobba min grymsnygga tankväska!! Jag tror du bara e avis, man gillar ju sånt där du kommer ifrån!!!!:tungan )

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Milla skrev:
2364254Jag vill dessutom ge all heder till Mac Rabbit, som stannade kvar och såg till att hojarna blev borttranpoterade och även körde med och lastade av dem innan han kom in till Sveavägen!! Dagens hjälte!!!!:yoparty

Stiligt killen! :tummenupp

Jag avvek utan en tanke på detta, skäms lite måste jag säga.

-@ndreas

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Milla skrev:
2364254
Jag vill dessutom ge all heder till Mac Rabbit, som stannade kvar och såg till att hojarna blev borttranpoterade och även körde med och lastade av dem innan han kom in till Sveavägen!! Dagens hjälte!!!!:yoparty

:fakta

kiwimaddog

Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
d1ce skrev:
3'dje våningen, ska jag sikta på asfalten eller gräsmattan för att få "lagoma"-frakturer?
-@ndreas

Behöver inga skador för att få hänga med dom, men om du absolut måste för sympatipoängen röstar jag nog på gräsmattan.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
d1ce skrev:
2364249 Det finns ju bara ett sätt att lösa detta på. Var och en är ansvarig för sina handlingar och sitt framförande. Jag kan omöjligt påverka din eller annans körstil på annat sätt än att säga vad jag tycker.
Eftersom att det finns en utomordentlig tråd ang. detta och att kapten m.fl. ständigt påtalar hur vi ska köra genom att släppa igenom osv anser jag att vad som kan göras är gjort.

Lite ansvarstagande och förståelse så går det prima. Tror jag!

-@ndreas
Uppenbarligen räcker inte det, eftersom problemet ökar.

Om olyckorna ökar trots all info som ändå ges ut i förväg, så tycker inte jag att det "går prima".

Så om vi ska försöka vända trenden, så kanske vi får börja tänka om och testa lite nya vägar att gå.
Med närmare 100-talet deltagare (personer) på samåkningarna, så finns det ju en ganska stor kunskaps & erfarenhetskälla att fiska ur.

Tycker att ansvaret ska börja redan här, och alla bör dra sitt strå till stacken så vi hjälper KB med detta nu.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Valrog skrev:
2364253 ONSDAGSKÖRNINGARNA..Ska leva,det är kul som faaaaan
Folk MÅSTE bara inse sina begränsningar.
Leder gärna igen OM ni vill.

Instämmer, vilket jag tidigare klargjort.

Självfallet mannen, tempo och vägar klaffade fint! Sen att den där snutten, som jag alltid glömmer bort vad den heter, suger k*k kan vi knappast göra något åt.

-@ndreas

kiwimaddog

Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Milla skrev:
2364254 Skönt att det gick bra!!:pannkyss

Tack, o absolut! All heder till Macrabbit!!! skönt att veta att det finns folk som ställer upp!!

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
War-psycho skrev:
2364258Om olyckorna ökar trots all info som ändå ges ut i förväg, så tycker inte jag att det "går prima".

Prima skulle det gå efter ansvarstagandet och förstålsen som saknades idag ;)

Men jag avviker inte från åsikten att det är var och ens ansvar att inte köra över sin kapacitet. Det är prestigelöst och det är ingen tävling.

-@ndreas

kiwimaddog skrev:
2364261 Tack, o absolut! All heder till Macrabbit!!! skönt att veta att det finns folk som ställer upp!!

Cyklarna fick sig en sväng förbi sveavägen dessutom. De såg ut att skämmas lite på släpet.

-@ndreas

Last edited:
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
d1ce skrev:
2364262 Men jag avviker inte från åsikten att det är var och ens ansvar att inte köra över sin kapacitet. Det är prestigelöst och det är ingen tävling.
Detta är vi överens om.

Men vi kan samtidigt inte sitta å titta på om problemet växer.
Det är allas anvar att se till att samåkningarna bli en trevlig tillställning.
Och om olyckorna ökar, så måste vi försöka vända trenden på nåt sätt.

kiwimaddog

Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
d1ce skrev:
cyklarna fick sig en sväng förbi sveavägen dessutom. De såg ut att skämmas lite på släpet.
-@ndreas

Skönt att höra att dom fick en liten tur dit ändå... men inte fan ska dom skämmas, är ju knappast deras fel...;)

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
kiwimaddog skrev:
2364265 Skönt att höra att dom fick en liten tur dit ändå... men inte fan ska dom skämmas, är ju knappast deras fel...;)

Det är alltid materialets fel :fakta

Fick du någon form av diagnos eller är du bara redigt jäkla mörbultad?

-@ndreas

Dr.Bike

Guest
Åvasta heter den olycksaliga kurvan där de tre hojarna gick av.
Som ni ser är det rätt rakt innan = hög grundfart.

Bifogat

• Åvasta.gif
    Åvasta.gif
    11.1 KB · Visningar: 426
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...