SH.com Grupp/Onsdagskörning 060809

Status
Ej öppen för fler svar.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Mattias skrev:
2364092 Ja, det var den sämsta statistik jag upplevt. Och då har jag ändå upplevt några dåliga statistiker. Kapten Påskägg frågade om jag tyckte att han skulle sluta med onsdagsåkningar, men jag sa att han inte skulle det. Det är deltagarna som måste sluta köra av vägen. Så enkelt är det! Gör det bara!

Sorry, glömde tacka för "stödsamtalet".
Tack :)

Valrog skrev:
2364309 HUR får vi folk att förstå????

Ja det är just det jag funderar på :va

Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
d1ce skrev:
2364310 Så du sväljer vackert att jag både är snyggare och snabbare än dig?! :hihi :rofl

-@ndreas

Möjligtvis är du en smula smärtare än vad jag är, men där är väl dina fördelar slut tror jag. Iofs är ju din buff snyggare än min :hihi

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
Ja det är just det jag funderar på :va[/QUOTE]

Just nu ska jag ta ett extra stödsämtal med ROGER........(Ingeli64):arsele

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Jag tycker Mattias verkar vara en snäll kille, i verkligheten, i chatten däremot..:mad: :tungan

Missbruka inte min "buttpic" nu!!!:tuttar :D

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
Nu är dt time för lite naninani.....(Trött som faaaan)
ses senare...:hej

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Kapten Blåskägg skrev:
2364321 Han skulle lägga upp den i tråden sa han :tummenupp

Neeedå, det sa han inte alls!!!

Då hämnas jag genom att lägga upp bilden när Nursey fick putta i gång hans hoj!!!:yoparty :tungan

njelger

Guest
Hall er pa vagen grabbar (& tjejer)
Krya pa er ni som inte gjorde det.
Jag ar hemma om 2 veckorda kansk evi ses om inte vintern kommmit.

wibbe79

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ninja
Snail_shell skrev:
2363966 Det jag kan konstatera med det som skedde i min grupp var egentligen lastbilen!
Det fanns inte många centimetrar till godo!
Så det vore fel att skylla på farten i det här fallet.
Jag tror den överaskade oss alla..
Något vis av tidigare körningar på dom där vägarna så vet jag att det kan dyka upp lastbilar ( timmerbilar ) traktorer och andra långsamtgående fordon.
Samtidigt får vi inte glömma att "bönderna" är extra aktiva just nu med skörden.
Det leder till kraftigt ökad trafik på den här typen av vägar.
Lite "lyckligt" var det att jag hade skjuts i dag, annars hade tempot kanske varit något högre..
Och jag låg först...:skrämd
Så det lämnar lite av en "eftertanke"..

Känns lite tråkigt att alla ni som deltog första gången på den här aktiviteten (Vilket jag tror samtliga i min grupp gjorde )
fick uppleva en sån tragisk afton..

Jag vill ändå rikta en eloge till KB som blåste av aktiviteten..
Ett mycket klokt beslut..

Sen ägnar jag ett par tankar till er som körde av, oavsett utkomsten av det, matriella eller fysiska..
Jag hoppas ni kryar på er , och inte tappar sugen och ger upp..

Nu när jag hunnit funderat en tid på min avåkning så är det ju egentligen bara så att jag körde över min förmåga. Har haft den här hojjen i 5 veckor och hunnit med nästan 500 mil. Har kännt att jag bara kört fortare och fortare och funderat mycket på var detta skall sluta. Igår fick jag svaret. Det jag nu tar med mig är att det kunnde gått mycket värre och att jag nu kommer jag ta med mig denna händelse i mitt fortsatta hojåkande. Vilket nog enbart är positivt för mig.

Trots detta så har man ju ångest för hojjen. Fast den klara sig bra. Ett fäste till vänster framkåpa pajjade, som var lagat sen gammalt. Bakre kåpan vid baklyset sprack oxå. Tappade fjädern till stödet oxå men det fixade vi ju med snöret till öronpluggarna. :)

Bra hjälp av övriga i gruppen vid avkörningen.

Är inte typen som tappar suget men kommer inte ligga på lika mycket i fortsätningen, hoppas jag.

/ wibbe

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Till Valrog kan jag bara säga att tempo och ledning var kanon! :tummenupp Åker mer än gärna bakom dig igen!! I den gruppen ( som i alla andra...) var det dock folk som inte riktigt hängde med alltid och tyvärr så inser alla inte alltid det.. VINKA FÖRBI om man känner sig långsammare än dom framför!! så kommer man hamna där i gruppen som ens tempo finns!!

Kapten blå.. Klart som fan vi ska fortsätta köra!! kanske att man i gottröra ska ligga på folk och ställa en allmän fråga om det funkar bra i grupperna eller om det är nån som känner att dom inte riktigt hänger med?

Sist vill jag också tillägga att när vi är så här många i varje grupp så funkar det inte att alla stannar vid olyckan som oftast är i en skymd kurva!! både vid första och andra olyckan höll det på bli och vart olyckor pga att folk stannat! som i två manna böjjen. Jag låg precis bakom vurpa nr två. När vi kommer runt krönet möts man av folk som stannat lite överallt och det blir riktigt knivigt att stanna eller komma förbi..

Ifortsättningen försök parkera hojjarna en liten bit bort där man hinner se dom och stanna..

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Tack för en trevlig tur trots diverse avåkningar.

Jag låg i mellangruppen som stod för dom sista avåkningarna där ambulans och polis tillkallades. Ingen skugga faller på Valrog då tempot var helt ok, lugnt och städat på rätt ställen.

Tyvärr är platsen där olyckorna hände ganska ökänd och det är inte första gången vi hämtar upp folk ur diket där.

Kapten Rövskägg tar på sig för stort ansvar för detta! Mycket kred ska han ha för att han orkar rodda ihop dessa gigantiska körningar dock kan man inte lasta varken honom eller någon av dom andra gruppledarna för att folk kör av.

Så Kapten fortsätt med detta nu, det är en bra grej!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...