SH.com Grupp/Onsdagskörning 060809

Status
Ej öppen för fler svar.

Killersnail

En hal typ
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Här kommer mer.

Bifogat

• 060809 007.jpg
    060809 007.jpg
    90.9 KB · Visningar: 60
  • 060809 008.jpg
    060809 008.jpg
    91.5 KB · Visningar: 81
  • 060809 009.jpg
    060809 009.jpg
    96.4 KB · Visningar: 73
  • 060809 010.jpg
    060809 010.jpg
    109.7 KB · Visningar: 73
  • 060809 011.jpg
    060809 011.jpg
    126.9 KB · Visningar: 56
  • 060809 012.jpg
    060809 012.jpg
    109.5 KB · Visningar: 57

Killersnail

En hal typ
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Och mer

Bifogat

• 060809 015.jpg
    060809 015.jpg
    126.7 KB · Visningar: 66
  • 060809 014.jpg
    060809 014.jpg
    66.4 KB · Visningar: 83
  • 060809 013.jpg
    060809 013.jpg
    94.3 KB · Visningar: 231
  • 060809 016.jpg
    060809 016.jpg
    102.7 KB · Visningar: 70
  • 060809 017.jpg
    060809 017.jpg
    104.1 KB · Visningar: 152
  • 060809 019.jpg
    060809 019.jpg
    92.1 KB · Visningar: 277

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
amullo skrev:
2364569 Jag kom ut en sväng med några Duccepolare till Gottröra macken..

Hoppas ingen blev skadad av idioten som släpade upp en stock på vägen! Vi SÅG honom göra det. Det var därför jag blinkade med helljuset åt de jag mötte och gjorde "Sakta ner" tecknet.

Idioten släpar upp en stock i sista högern innan Gottrörmacken (vid husen innan lillbron)! Jag blev så paff att jag inte kom mig för at stanna.. Han la den i väggrenen och upp på på vägen så höll man innåt i kurvan hade man förmodligen flugit av hojen.

Hoppas de som klotade klarar sig bra

//amullo

Hmm, åkte förbi medans den låg där, såg för bra ut för att vara naturligt. Men de finns då fan folk till allt. T.ex. polisen som dök upp vid olyckan och hävda ur sig "jag är så jävla trött det på det här" för att sedan moralisera hur "j*vla farligt" det var och alla kör som svin och över sin förmåga... Efter det gjorde han sitt jobb ;)

Han har ju rätt, MEN.

-@ndreas

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
RasmusBergqvist skrev:
2364699 Tjena hej! Jag låg emallan de som körde av mellan Ekskogen och Kårsta, dit ambulansen kom. Jag tycker att det sjukt att man kan satsa på det sättet över krön där man inte ser vad som finns bakom! Det kan ju ligga en stock där oxå eller lekande barn! Jag efterlyser lite FANTASI!

Killen på Katannan, verkade ju vara en erfaren åkare! Det är ju tur att jag inte kunde "telefonstolpstricket".

Man måste köra med FANTASI eller med andra ord säkerhetsmaginal!
Hej
Jag måste hålla med. Det är ingen uthållig lösning att elda över skymda krön och kurvor på allmän väg om man vill åka hoj längre än någon sommar som en modegrej. Ska man stanna på vägen i längden så är det något man får göra på bana.
Jag har sporthojsvänner i min ålder och äldre som åkt varje år sedan sin 18-årsdag, och som kan köra hoj långt fortare och bättre än jag. Men även de brukar bedöma sina nya åkpolares erfarenhet på gruppturer genom att betrakta hur mycket information de anser sig behöva för att hålla stumt.

Åker man en viss sträcka för första gången på sin första gruppkörning så ska det rimligtvis gå betydligt långsammare än för de som kan vägen.

Snart är mitt bakhjul klart!!:hoppa

Mvh
Jörgen

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
d1ce skrev:
2364735 Hmm, åkte förbi medans den låg där, såg för bra ut för att vara naturligt. Men de finns då fan folk till allt. T.ex. polisen som dök upp vid olyckan och hävda ur sig "jag är så jävla trött det på det här" för att sedan moralisera hur "j*vla farligt" det var och alla kör som svin och över sin förmåga... Efter det gjorde han sitt jobb ;)

-@ndreas

Mm.. den där trevliga polisen kom o skällde lite på mig på sjukan...Hans kvinnliga kollega mjuknade dock lite iaf, o det enda han ville var att(med irritation i rösten) meddela att dom inte kunde sätta dit mig för nåt brott! PLUS att han försökte antyda att min egna hoj, jag betalat med hårt förvärvade(lånade) pengar skulle va stulen...jaja, lite underhållning under väntetiden om inte annat

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
kiwimaddog skrev:
2364752 Mm.. den där trevliga polisen kom o skällde lite på mig på sjukan...Hans kvinnliga kollega mjuknade dock lite iaf, o det enda han ville var att(med irritation i rösten) meddela att dom inte kunde sätta dit mig för nåt brott! PLUS att han försökte antyda att min egna hoj, jag betalat med hårt förvärvade(lånade) pengar skulle va stulen...jaja, lite underhållning under väntetiden om inte annat

Skratta åt det och kliv vidare :)

-@ndreas

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
d1ce skrev:
2364735 Hmm, åkte förbi medans den låg där, såg för bra ut för att vara naturligt. Men de finns då fan folk till allt. T.ex. polisen som dök upp vid olyckan och hävda ur sig "jag är så jävla trött det på det här" för att sedan moralisera hur "j*vla farligt" det var och alla kör som svin och över sin förmåga... Efter det gjorde han sitt jobb ;)
Hade han fel då, tycker du?

Har man 8 avåkningar på ca:1 timme när samma gäng är ute å kör, så ser inte jag hur man inte kan förstå såna kommentarer.

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
S1000RR
Killersnail skrev:
2364723 Okay då, här får ni lite att titta på. Som sagt, är inte någon profsfotograf precis, dessutom inte lätt att ta acktion bilder med en liten digitalkamera.

Men en del riktigt bra blev det, eller vad säger du 0x2142? och några till kommer nog att känna igen sig.

Hehehe så ska det se ut....:yoparty

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mattias skrev:
2364177 Jag vet. Men du har ju inte kört dom av vägen, det klarade dom av alldeles själva.

Det man kan göra som turledare är att vara extra tydlig med spårval och kanske lägga fingrarna på bromsen bara för att tända bromsljuset när man kommer till en knepig kurva, även om man själv inte tänkt bromsa. Med lite tur tror de bakom att du bromsar och då fegar de ur och saktar farten. Var och en tar ansvar för sin egen körning. Det går inte att skylla på killen framför, faktiskt. Jag har hittills inte lyckats vurpa på nån klumpkörning, inte av egen förskyllan iaf. Det är ingen tävling, om alla håller sig på hjulen så vinner alla.

Behöver ni mer klyschor?

Kör så ni kommer hem.
Håll stumt så är du utsatt för risk kortare tid.
Eeeehhh... Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga. Och sån't.
Du har som vanligt rätt Mattias, men jag har för min del i princip slutat som reseledare p.g.a för många olyckor bakom mig.

Man kan förklara innan körningen för folk tills öronen blöder på dom men när karavanen rullar så glömmer många vad som gäller och tror sig vara odödliga.

Trots att Kapten Blåskägg länkade till Benkars fina gruppkörningstips i första inlägget så undrar man hur många som verkligen läser och förstår vad som Benkar menar.

Som gruppledare så mår man dåligt när någon bakom bromsar i diket eller missar kurvan och råkar ut för en olycka, även om man vet att det är upp till individen att köra i rätt grupp/tempo.

Krya på er alla :pannkyss

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
War-psycho skrev:
2364763 Hade han fel då, tycker du?

Har man 8 avåkningar på ca:1 timme när samma gäng är ute å kör, så ser inte jag hur man inte kan förstå såna kommentarer.

Spelar ingen roll om han har rätt eller fel. Även om han är van vid sådana händelser och kanske rutinerad så är det knappast ett sätt en polis ska bete sig på, han är väl där för att reda ut situationen och tareda på vad som hänt. Hans personliga åsikter kan han dra för frun hemma vid matbordet.

Nej, alla med en kork mellan axlarna inser ganska snart att han har alldeles utomordentligt rätt. Alla på plats var vuxna människor (vissa lite väl vuxa) som förhoppningsvis vet att man ska hålla hastighetsbegränsningarna, att det kan gå åt helvete om man kör över sin förmåga och att bl.a. telefonstolpar är ytterst ohälsosamma att pussas med i höga hastigheter.

Jag förstår inte hur man kan börja med att lägga sådana kommentarer när man kommer till en plats där det finns skadade människor, vissa kanske mer eller mindre medtagna av allvaret och vissa kanske t.o.m i chock? Han hann inte ens förvissa sig om situationen iom att han knappt hann ur bilen.

-@ndreas

Edit: När jag ändå har dig på tråden tycker jag "stockar-killen" även han gjorde fel. Därmed inte sagt att vi gör rätt. Däremot är det inte heller hans uppgift att ta lagen i egna händer genom att släpa upp stocken för att sinka oss. Syftet var ju uppenbart att någon av oss skulle köra på den och skada oss.

Last edited:

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
MacRabbit skrev:
2364632 I en amatörs ögon kan det nog bli en streetfighter ganska snabbt ;)
Skönt att du är okej!

Tack! Jävlar vad tid det tog att resa sig ifrån sängläge:yoparty
Hur illa däran var hojen då? Det enda jag hann se var en avbrutet bromshandtag, Sprucken sidokåpa o att bakramen såg lite sne ut...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...