amullo skrev:2364569Jag kom ut en sväng med några Duccepolare till Gottröra macken..
Hoppas ingen blev skadad av idioten som släpade upp en stock på vägen! Vi SÅG honom göra det. Det var därför jag blinkade med helljuset åt de jag mötte och gjorde "Sakta ner" tecknet.
Idioten släpar upp en stock i sista högern innan Gottrörmacken (vid husen innan lillbron)! Jag blev så paff att jag inte kom mig för at stanna.. Han la den i väggrenen och upp på på vägen så höll man innåt i kurvan hade man förmodligen flugit av hojen.
Hoppas de som klotade klarar sig bra
//amullo
Killersnail skrev:2364729Och mer
£m£li£ skrev:2364693Bildbevis på den välkända buffen kommer
d1ce skrev:2364746Det tror jag inte
-@ndreas
HejRasmusBergqvist skrev:2364699Tjena hej! Jag låg emallan de som körde av mellan Ekskogen och Kårsta, dit ambulansen kom. Jag tycker att det sjukt att man kan satsa på det sättet över krön där man inte ser vad som finns bakom! Det kan ju ligga en stock där oxå eller lekande barn! Jag efterlyser lite FANTASI!
Killen på Katannan, verkade ju vara en erfaren åkare! Det är ju tur att jag inte kunde "telefonstolpstricket".
Man måste köra med FANTASI eller med andra ord säkerhetsmaginal!
d1ce skrev:2364735Hmm, åkte förbi medans den låg där, såg för bra ut för att vara naturligt. Men de finns då fan folk till allt. T.ex. polisen som dök upp vid olyckan och hävda ur sig "jag är så jävla trött det på det här" för att sedan moralisera hur "j*vla farligt" det var och alla kör som svin och över sin förmåga... Efter det gjorde han sitt jobb
-@ndreas
kiwimaddog skrev:2364752Mm.. den där trevliga polisen kom o skällde lite på mig på sjukan...Hans kvinnliga kollega mjuknade dock lite iaf, o det enda han ville var att(med irritation i rösten) meddela att dom inte kunde sätta dit mig för nåt brott! PLUS att han försökte antyda att min egna hoj, jag betalat med hårt förvärvade(lånade) pengar skulle va stulen...jaja, lite underhållning under väntetiden om inte annat
Hade han fel då, tycker du?d1ce skrev:2364735Hmm, åkte förbi medans den låg där, såg för bra ut för att vara naturligt. Men de finns då fan folk till allt. T.ex. polisen som dök upp vid olyckan och hävda ur sig "jag är så jävla trött det på det här" för att sedan moralisera hur "j*vla farligt" det var och alla kör som svin och över sin förmåga... Efter det gjorde han sitt jobb
£m£li£ skrev:2364749Hahaha, du ska bara se Så var det med den imagen
Är det klart tills på söndag?Jörgen Karlsson skrev:2364750Snart är mitt bakhjul klart!!
Killersnail skrev:2364723Okay då, här får ni lite att titta på. Som sagt, är inte någon profsfotograf precis, dessutom inte lätt att ta acktion bilder med en liten digitalkamera.
Men en del riktigt bra blev det, eller vad säger du 0x2142? och några till kommer nog att känna igen sig.
Du har som vanligt rätt Mattias, men jag har för min del i princip slutat som reseledare p.g.a för många olyckor bakom mig.Mattias skrev:2364177Jag vet. Men du har ju inte kört dom av vägen, det klarade dom av alldeles själva.
Det man kan göra som turledare är att vara extra tydlig med spårval och kanske lägga fingrarna på bromsen bara för att tända bromsljuset när man kommer till en knepig kurva, även om man själv inte tänkt bromsa. Med lite tur tror de bakom att du bromsar och då fegar de ur och saktar farten. Var och en tar ansvar för sin egen körning. Det går inte att skylla på killen framför, faktiskt. Jag har hittills inte lyckats vurpa på nån klumpkörning, inte av egen förskyllan iaf. Det är ingen tävling, om alla håller sig på hjulen så vinner alla.
Behöver ni mer klyschor?
Kör så ni kommer hem.
Håll stumt så är du utsatt för risk kortare tid.
Eeeehhh... Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga. Och sån't.
War-psycho skrev:2364763Hade han fel då, tycker du?
Har man 8 avåkningar på ca:1 timme när samma gäng är ute å kör, så ser inte jag hur man inte kan förstå såna kommentarer.
d1ce skrev:2364767Jag misstänker att den där bilden speglar det hela lite för väl
-@
Med lite tur kan Kjelle trycka dit däcket på fredag så jag hoppas det.War-psycho skrev:2364774Är det klart tills på söndag?
Jörgen Karlsson skrev:2364750Hej
Snart är mitt bakhjul klart!!
Mvh
Jörgen
MacRabbit skrev:2364632I en amatörs ögon kan det nog bli en streetfighter ganska snabbt
Skönt att du är okej!
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |