SH.com Grupp/Onsdagskörning 060809

Status
Ej öppen för fler svar.
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
d1ce skrev:
2364784 Spelar ingen roll om han har rätt eller fel. Även om han är van vid sådana händelser och kanske rutinerad så är det knappast ett sätt en polis ska bete sig på, han är väl där för att reda ut situationen och tareda på vad som hänt. Hans personliga åsikter kan han dra för frun hemma vid matbordet...etc...
Ja precis... Folk ska bara plocka upp dom som krashar och reda upp olyckorna.
Ingen ska f-n säga till hojåkare att dom kör över sin förmåga heller.
Helst ska dom hjälpa igång resten av gänget också så dom fort kan ösa på i nästa kurva också.

Det är helt otroligt, det är som vatten på en gås.
Det spelar alltså ingen roll om 8 stycken kör av, det är ändå bara upp till var å en att köra som dom vill, och folk ska ge f-n i att "moralisera" och "tycka" att det körs oansvarigt.

Sen gasar man friskt på igen, i hopp om att nästa kurva kan tas ännu snabbare. :näsblod

När ska man börja ta till sig kritiken istället, och kanske gemensamt försöka vända trenden/minska olyckorna, tycker du egentligen?
Måste det ske en dödsolycka innan man börjar se till sig själv?

Den där attityden spelar bara hojhatarna rätt i händerna, och fortsätter vi resonera så där så lär det bli ett hojförbud förr eller senare.

Last edited:

MacRabbit

Oskyldig
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
CB500F 1978, F650GS 2007
kiwimaddog skrev:
2364752 Mm.. den där trevliga polisen kom o skällde lite på mig på sjukan...Hans kvinnliga kollega mjuknade dock lite iaf, o det enda han ville var att(med irritation i rösten) meddela att dom inte kunde sätta dit mig för nåt brott! PLUS att han försökte antyda att min egna hoj, jag betalat med hårt förvärvade(lånade) pengar skulle va stulen...jaja, lite underhållning under väntetiden om inte annat

De kanske tyckte att det var en skum finskbrytande kille som spanade extra storögt på hojen och lovade att ta hand om den, och syftade på att den nu inte bara var krashad utan också stulen ;)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
d1ce skrev:
2364804 Härligt att höra, din råmande donna är saknad! :tummenupp

-@ndreas

Jag som trodde det var mig du åtrådde, damn!:huvet
Nåväl, det är ju nästan lika tufft av dig att komma ut med HD-sympatier på ett sporthojsforum!! :tungan ;)

/J

MacRabbit

Oskyldig
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
CB500F 1978, F650GS 2007
kiwimaddog skrev:
2364807 Tack! Jävlar vad tid det tog att resa sig ifrån sängläge:yoparty
Hur illa däran var hojen då? Det enda jag hann se var en avbrutet bromshandtag, Sprucken sidokåpa o att bakramen såg lite sne ut...

Finns ingen kåpa kvar typ.. den hängde mest i kablaget så det kopplades ur och kåpdelen innehållande lampor, mätare, speglar och ruta fick resa inne i bilen. Sen var det som du skrev brutet bromshandtag och lite sned bakram.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
War-psycho skrev:
2364812 Ja precis... Folk ska bara plocka upp dom som krashar ... gemensamt försöka vända trenden/minska olyckorna, tycker du egentligen?

Jag tar till mig av kritiken, jag vet mycket väl att det är farligt, att det går för fort i förhållande till rådande begränsnignar, att det gör j*vligt ont att köra i diket eller krocka med en bil (inget av de tär särskilt nytt utan sådant man var mycket väl medveten om). Men som den amatörpsykolog han borde ha varit agerade han kanske inte riktigt som man kan önska, han visste ju knappast hur det såg ut på platsen innan han kom, eller?

Att man kör för fort innebär väl knappast att man strävar efter att köra fortare och mot ett max? Ett lite högre behagligt tempo kanske många med mig nöjjer sig med.

Den dagen folk tar till sig av kritiken lyssnar de även på riktlinjer som att inte köra över sin egen förmåga och inte i paritet med den som ligger framför eller den som jagar i röven.

-@

Jörgen Karlsson skrev:
2364837 Jag som trodde det var mig du åtrådde, damn!:huvet
Nåväl, det är ju nästan lika tufft av dig att komma ut med HD-sympatier på ett sporthojsforum!! :tungan ;)

/J

Du får dyka upp på onsdag och inspektera min fis-rosa buff som kapten tvingat på mig resten av onsdagsrundorna :wiggle

-@

Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
kiwimaddog skrev:
2364238 Aj....Är hemma nu efter några timmar på Danderyds... Jättesöta sköterskor där fresten ;)
Iaf, jag är komplett o hel på alla vis... bortsett från en oförmåga att kunna använda vänster halva av ryggen, speciellt ur en taktil synvinkel! O så bjöd ambulansvårdaren på en satans tripp i form av ket...blabla nånting, satan i gatan vad obehagligt!!
Iaf, vad som hände:
Ligger i ett för mig behagligt tempo, stortrivs o känner mig avslappnad o nöjd med körningen. Ser ett dammoln torna upp sig bakom kröken, anar oråd o går på bromsen i kurvan. Allt väl änsålänge...kommer runt krönet, inser att det är dags att öka bromstrycket lite, eftersom det står en hoj typ tio meter framför i min väg.. funkar fint tills jag antar att jag kommer till en grussträng för plötsligt känner jag hur marken dänger till min rygg o all luft försvinner...
Vill passa på o tacka alla för hjälpen!!!Kan inte allas namn men ni vet vilka ni är. Lovar att vara tillbaks så fort hojen är körklar igen...

Kul att höra att det inte var värre,vilket jag i och för sig inte trodde, men man ska alltid ta det säkra framför det osäkra när det gäller mc-olyckor!
Jaha, det är bara att konstatera att återigen fick jag användning för mitt första-hjälpen-kit i kutsen, inte på dig visserligen som tur var...
Det roliga medlet du fick heter Ketogan och är morfin;)
Hoppas att du och hojen kryar på er snart så syns vi igen:tummenupp

:pannkyss

d1ce skrev:
2364241 Skönt att höra :) Get well och häng med igen sen.

Och vad gjorde jag på sveavägen om de hade sådana damer på sjukan?! :D

-@ndreas

Jag och Nursey ber om ursäkt för att vi inte är lika läckra:tungan ...men vi är garanterat bättre på att köra hoj än de på akuten;)

kiwimaddog skrev:
2364261 Tack, o absolut! All heder till Macrabbit!!! skönt att veta att det finns folk som ställer upp!!

Ja, han är en riktig hedersknyffel den där kaninen, sen utnämde jag honom till mannen med de snyggaste ögonen på SH igår oxå, han såg lite förlägen ut, undrar varför?:D

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
bikerwoman skrev:
2364853Jag och Nursey ber om ursäkt för att vi inte är lika läckra:tungan ...

Hade jag legat där på en sjukbädd hade de tvingat sig på mig, jag såg inga sådana tendenser på sveavägen tyvärr ;) :tuttar

-@

Last edited:

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
bikerwoman skrev:
2364853 Kul att höra att det inte var värre,vilket jag i och för sig inte trodde, men man ska alltid ta det säkra framför det osäkra när det gäller mc-olyckor!
Jaha, det är bara att konstatera att återigen fick jag användning för mitt första-hjälpen-kit i kutsen, inte på dig visserligen som tur var...

Tack för hjälpen o stödet:pannkyss O så fort hojen är kirrad är jag tillbaka i sadeln...Det jag minns från ketoganet var att jag svävade som i en vit värld med en massa vita rör som jag var tvungen att följa... andningen fick jag koncentrera mig på som fan eftersom lungorna inte var kvar i kroppen o så en massa diffust prat i bakgrunden...
Obehagligt to say the least

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Trinity skrev:
2363729 Tack för en kul sväng även om den blev lite väl innehållsrik mot slutet...
Hoppas det gick bra för dig (och du som kraschade bakom) som låg framför mig och prickade telefonstolpen med hojen, det såg lite läbbigt ut :skrämd

Håller mig till banorna...där finns inga dumma stolpar :näsblod

Taré lite lugnt för f-n...7 pers på en tur är 7 för mycket. Kan bara konstatera en sak. Folk kör en BRA bit över sin förmåga. Med risk för att låte lite morsig men...tagga ner lite så ni får göra det ni tycker bäst om även nästa sommar!
Ingen vinner onsdagskörningen :)

well spoken :klappar

Hade skitkul i kön på den första långsamma gruppen (som dock var den snabbaste långsamma grupp jag kört i :rolleyes:) men alla avåknngar tog ju udden av det hela. Skönt att höra att det inte blev några allvarligare skador.

Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
kiwimaddog skrev:
2364752 Mm.. den där trevliga polisen kom o skällde lite på mig på sjukan...Hans kvinnliga kollega mjuknade dock lite iaf, o det enda han ville var att(med irritation i rösten) meddela att dom inte kunde sätta dit mig för nåt brott! PLUS att han försökte antyda att min egna hoj, jag betalat med hårt förvärvade(lånade) pengar skulle va stulen...jaja, lite underhållning under väntetiden om inte annat

Dom var fram till mig också och frågade om det var din egen hoj redan där på olycksplatsen!

MacRabbit

Oskyldig
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
CB500F 1978, F650GS 2007
bikerwoman skrev:
2364853 Kul att höra att det inte var värre,vilket jag i och för sig inte trodde, men man ska alltid ta det säkra framför det osäkra när det gäller mc-olyckor!

Jag och Nursey ber om ursäkt för att vi inte är lika läckra:tungan ...men vi är garanterat bättre på att köra hoj än de på akuten;)

Ja, han är en riktig hedersknyffel den där kaninen, sen utnämde jag honom till mannen med de snyggaste ögonen på SH igår oxå, han såg lite förlägen ut, undrar varför?:D

Du och Nursey får gärna plåstra om mig.. kanske ska sno lite ketchup och smörja in mig vid donken nästa gång ;)

:tummeupp för att det finns folk som förstår sig på sjukvård då sånt här händer också! Det känns tryggt

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Snail_shell skrev:
2364545 God morgon på er !! :hoppa
Ny dag! nya utmaningar!

Jag har inte kommit igenom hela tråden "än"
Men KB!
Du är initiativtagare och min hjälte för att du är just det!
Det gör dig inte säkerhetsansvarig!
Vi åker på allmän väg! Samtliga deltagare tar ansvar för sina egna handlingar!
Vi träffas för att vi gillar att köra hoj, prata en massa om .. Ja gud vet vad..

Så att du skulle ta på dig ansvaret och dessutom stå till svars för grabbarna som klotade igår... Så så fel!!

Och självklart skall Onsdagskörningarna fortsätta!!
Jag har köpt upp ett lager dubbade MC däck så vi kan köra hela vintern..:tummenupp :D

Tack som fan Håkan :)
Jag vet att du har rätt men det känns lite surt ändå.
Förhoppningsvis gör gårdagens körning att en del tänker till lite inför nästa runda, jag är långt ifrån säker men jag hoppas.

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
bikerwoman skrev:
2364891 Dom var fram till mig också och frågade om det var din egen hoj redan där på olycksplatsen!

underligt... dom hade ju mitt körkort, ska väl inte va så svårt för dom att se vem som står som ägare på hojen?
Nåväl, Jag försökte iaf vara så trevlig jag kunde mot dom... funkade på tjejen medans killen körde stenhårt med sitt buttra manér

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Tjoffe skrev:
2364427
Kapten Rövskägg tar på sig för stort ansvar för detta! Mycket kred ska han ha för att han orkar rodda ihop dessa gigantiska körningar dock kan man inte lasta varken honom eller någon av dom andra gruppledarna för att folk kör av.

Så Kapten fortsätt med detta nu, det är en bra grej!

Ja det blir lätt så att man gör det, som många sagt är det ju inte jag som kört deras hojar men det suger ändå.

Klart vi ska fortsätta köra :tummenupp

Tack Tjoffe! :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
War-psycho skrev:
2364812 Ja precis... Folk ska bara plocka upp dom som krashar och reda upp olyckorna.
Ingen ska f-n säga till hojåkare att dom kör över sin förmåga heller.
Helst ska dom hjälpa igång resten av gänget också så dom fort kan ösa på i nästa kurva också.

Det är helt otroligt, det är som vatten på en gås.
Det spelar alltså ingen roll om 8 stycken kör av, det är ändå bara upp till var å en att köra som dom vill, och folk ska ge f-n i att "moralisera" och "tycka" att det körs oansvarigt.

Sen gasar man friskt på igen, i hopp om att nästa kurva kan tas ännu snabbare. :näsblod

När ska man börja ta till sig kritiken istället, och kanske gemensamt försöka vända trenden/minska olyckorna, tycker du egentligen?
Måste det ske en dödsolycka innan man börjar se till sig själv?

Den där attityden spelar bara hojhatarna rätt i händerna, och fortsätter vi resonera så där så lär det bli ett hojförbud förr eller senare.

Det är nog en generationsfråga det där, att kunna ta lite skäll. Ser jag en 20-åring som står och pinkar i en portuppgång så räknar jag med en stor risk, ja tom bli ihjälsparkad om jag säger åt honom. Så var det inte förr.
Tror fö samhället hade funkat bättre med lite av gårdagens sura portvaktstanter som höll pli. Polisen skällde ju även på Jensa vad jag förstår, han hade inga probs med det. Vi tycker om att köra som svin, så är det. Det gäller bara att hitta ställen där samhället har minst problem med det. Att tro att man FÅR köra som vi gör på gruppkörningar är ju bara en lögn, även om vi älskar det. Att släpa upp stockar är ju dock helt mordiskt. Men med tanke på att polisen under en onsdagskörning i juli stod i buskarna med laser vid en av standardsträckorna på de annars lågtrafikerade skogsvägarna är ju ett tecken på att en eller flera boende har vissnat lite. Polisen ställer sig inte där om ingen har ringt.

En lite äldre kompis till mig klotade i hög fart söderledstunneln, han sade mycket ödmjukt till mig, bara något dygn efter olycken (i vilken han hade kunnat dö och hans påkostade hoj blev totalskrot) att han kallt räknade med att bli av med lappen för vårdslöshet i trafik. Det får man alltid räkna med om man bedöms som vållande, även om man har brutit både lemmar och hoj.

Är så glad att ingen fick allvarliga men eller dog denna gång. Det är som sagt helt osannolikt att alla 8 klarade sig!!:krama
Varje gång jag läser om sådana här olyckor så tyckar jag att jag hör klockan klämta för mig och ryser.
Nåväl, jag hoppas att gruppkörningarna kan fortsätta. Klarar vi inte det här så får vi iaf synas på Rörken, det är ju rätt kul det med!

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
bikerwoman skrev:
2364853

Eyyy...dom har inte sett oss i våra uniformer gumman..bara våra skinnuniformer. De vita gör betrydligt mer för "sjuksköterskeupplevelsen" ;)

Nästa vecka får vi dra på dom uniformerna under skinnstället. Deal?

Och ang onsdagskörningarna så är det GIVET att de skall fortsätta..inget snack om saken.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
xfader skrev:
2364587

Välj plats i ledet efter din egen förmåga! Välj även grupp efter din fart! Har man haft hoj i 5 veckor och är på sin första samåkning. Välj inte raketfartsgruppen!

För många olyckor, och minst två som var allvarliga är INTE ett ok facit! Ta det lugnt för fan! Man vinner inget pris för att komma först till vaxholm!

Jag känner mig inte skyldig för avåkningarna i min grupp, men samtidigt känns det inte bra när det blir så här!

Nästa Onsdag tror jag nog någon annan får leda om inte KB tvingar mig igen ;)

*pwew* långt!

:fakta
Bra sagt Calle.

Risken är överhängande att jag tvingar dig igen :D

£m£li£ skrev:
2364693

d1ce: KB verkar inte linslusa lika mycket som dig, så ont om kort på den karln :tungan

Jag ska skärpa mig :tungan

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
d1ce skrev:
2364848
Du får dyka upp på onsdag och inspektera min fis-rosa buff som kapten tvingat på mig resten av onsdagsrundorna :wiggle

-@

Haha! Det vill jag. Stenhårt ju! :yoparty
/J

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Killersnail skrev:
2364723 Okay då, här får ni lite att titta på. Som sagt, är inte någon profsfotograf precis, dessutom inte lätt att ta acktion bilder med en liten digitalkamera.

Men en del riktigt bra blev det, eller vad säger du 0x2142? och några till kommer nog att känna igen sig.

Härligt med lite actionbilder :tummenupp

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
War-psyko!

Hur mycket man än moraliserar och tycker och tänker går det inte att ta ansvar för någon annans handlingar! (Jag håller med d1ce, och inte bara för han vart så het i sin nya rosa buff)

Det finns inget man kan göra så länge folk inte inser vilken körförmåga de själva besitter... Som folk redan sagt, man kan tjata tills öronen blöder, vad hjälper det när de ändå inte lyssnar, eller tar åt sig av informationen?

Det som kan göras är väl att försöka föregå med gott exempel? Och lära av andras misstag..

£m£li£!

Ordning på torpet med dig tösen! :) Jag har ju ingen kamera! :tungan

Nursey!

S J Ä L V K L A R T så tuttades den gång, skrev fel bara!!!:rolleyes: :tuttar :yoparty
Jag väntar och längtar till SH-festen det pratades om igår!!!:fyllisar

MacRabbit!

Du din, vänta bara tills nästa gång ska du få smaka lite av mina bondage kunskaper..:va
Lite :whip är du iaf värd nu!!! ;)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...