SH.com Grupp/Onsdagskörning 060809

Status
Ej öppen för fler svar.

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-09 2017
Hej,
Jag o polaren kom lite sent till u-väsby igår, så vi vet inte riktigt vilken grupp vi hamnade i, men vi körde med en ledare som hade en 350 :tummenupp
Tyckte det var skitbra vägar, och riktigt bra tempo mot slutet... Var vi den enda gruppen som inte hade några incidenter kanske???
Ja, sedan ett stort tack till damen framför mig på bogesund... Perfekta spårval att följa. Det gjorde det hela riktigt kul!

Tack för igår :Bugar

/Rikard

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Jag tyckte att du körde snyggt och höll ett bra och jämt tempo. Folk får själva ta ansvar för hur de kör och vad de klarar av, herregud, vi ska ju föreställa vuxna människor. SJÄLVKLART ingen skuld på dig!!! Får man ta i för kung och fosterland så måste man kunna inse att det är bättre att lägga sig i den lugna gruppen eller bita ihop och ta att gruppen får vänta in folk i korsen och välja den lugna gruppen nästa gång.. Det är sällan alla håller precis samma tempo och det blir farligt när alla försöker göra det...

Hoppas att det finns både en och annan som tar med sig detta och kör lite lugnare nästa onsdag. Har varit på bårhuset en gång när en vän omkom i mc-olycka och hoppas att det var både första och sista gången för den synen försvinner aldrig från min närhinna...

Valrog skrev:
2364166 Tack alla för en bra kväll (förutom avåkningarna och att vi fick avbryta)
Det var första gången för mig att leda en grupp och jag kan bara säga det att det INTE va speciellt kul att 2 st klotade och jag vet inte om det va för att dom inte visste vägen eller om dom körde för fort??(Eller va det jag som körde för fort?)
Jag hoppas att dom 2, mår efter omständigheterna bra och att vi ses igen på nå'n tur.
Är det nå'n som har synpunkter på mitt ledande så SKRIV GÄRNA....Det vore bra att veta utifall någon vill att jag ska leda igen.
Känns jävligt hårt att det går av folk när man leder en grupp.....:(

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Kapten Blåskägg skrev:
2364240 Tack som fan!!! Jag har varit inställd på att det skulle bombas, särskilt när antalet deltagare har stigit, men ikväll känns det som det var några för många. Man står där och pratar med ambulans, brandkår och polis de frågar om vi verkligen måste köra så in i helvete hela tiden.......ja, vad fan svarar man på det :va
Fick väl fram nåt klädsamt om att vi skulle lugna ner oss, det tråkiga är ju att vi alla vet att det kommer hända igen....

God morgon på er !! :hoppa
Ny dag! nya utmaningar!

Jag har inte kommit igenom hela tråden "än"
Men KB!
Du är initiativtagare och min hjälte för att du är just det!
Det gör dig inte säkerhetsansvarig!
Vi åker på allmän väg! Samtliga deltagare tar ansvar för sina egna handlingar!
Vi träffas för att vi gillar att köra hoj, prata en massa om .. Ja gud vet vad..

Så att du skulle ta på dig ansvaret och dessutom stå till svars för grabbarna som klotade igår... Så så fel!!

Och självklart skall Onsdagskörningarna fortsätta!!
Jag har köpt upp ett lager dubbade MC däck så vi kan köra hela vintern..:tummenupp :D

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Lowrider Bobber
Och, yes det var jag som fotade vi sista kurvan vid Gottröra.
Men det behövs mer smör för att bilderna skall släppas.
Edit: citat av Killersnail

Vill se bilder, ska det va extra saltat eller lättsaltat!

O sen tycker jag att gruppledarna skötte sig utmärkt:tummenupp
Alla har ett eget ansvar att köra efter sin förmåga.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag kom ut en sväng med några Duccepolare till Gottröra macken..

Hoppas ingen blev skadad av idioten som släpade upp en stock på vägen! Vi SÅG honom göra det. Det var därför jag blinkade med helljuset åt de jag mötte och gjorde "Sakta ner" tecknet.

Idioten släpar upp en stock i sista högern innan Gottrörmacken (vid husen innan lillbron)! Jag blev så paff att jag inte kom mig för at stanna.. Han la den i väggrenen och upp på på vägen så höll man innåt i kurvan hade man förmodligen flugit av hojen.

Hoppas de som klotade klarar sig bra

//amullo

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Juha-p skrev:
2364547 Och, yes det var jag som fotade vi sista kurvan vid Gottröra.
Men det behövs mer smör för att bilderna skall släppas.
Edit: citat av Killersnail

Vill se bilder, ska det va extra saltat eller lättsaltat!

O sen tycker jag att gruppledarna skötte sig utmärkt:tummenupp
Alla har ett eget ansvar att köra efter sin förmåga.

bra så här :D

Bifogat

• smör.jpg
    smör.jpg
    10.1 KB · Visningar: 435

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Hej alla

Jag ledde andra gruppen under första partiet upp mot gottröra. På kimstavägen gick en kille på en blå r1'a av. Efter denna händelse släppte jag lite på trycket och fick senare höra av dr.bike (din jävel! :D ) att det blev ganska så ryckigt längre bak i ledet. Tråkigt när det blir så, men jag tyckte inte att tempot var så himla högt. (och hur fan lyckades jag tappa min skylt? den hängde och dinglade fint i blinkerskablarna ivf :rolleyes: )

Från gottröra mot motorvägen tog dantheman över ledet och vi pinnade på ganska så friskt (dock ej överdrivet snabbt). Vi som var de första fem i ledet låg i samlad klunga ända till korsningen frösunda/kårsta (jag låg som femma). Där stannade vi och väntade och ingen annan dök upp varpå vi vände om och mötte upp de andra vid den "andra" olycksplatsen. Tur i oturen var att det endast var materiella skador (för det kunde ha gått mycket värre med alla stenar och skit som ligger i yttern på den kurvan).

De andra grupperna passerade oss nu och efter samråd så åkte resten av oss vidare (i klart begränsad fart). Men det tog inte lång tid innan vi mötte upp med ytterligare två olycksplatser. Eftersom det redan stod massor med folk där och jag hörde av KB att samtliga hade hjälp och att ambulans var på väg så åkte vi vidare upp mot karby gård.

Där stannade vi och snackade igenom det som hade hänt (Ingel lekte loss lite med fjortisarna också. Dom såg klart impade ut! Men jag undrar om inte killen på ciao'n var strået vassare? :pannkyss :D )

Vi beslutade oss i varje fall för att skita i bogesund och vaxholm och de flesta åkte in till sveavägen. Själv vek jag av vid täby för att åka hem och skruva på plåten igen.

Summering av kvällen:

Välj plats i ledet efter din egen förmåga! Välj även grupp efter din fart! Har man haft hoj i 5 veckor och är på sin första samåkning. Välj inte raketfartsgruppen!

För många olyckor, och minst två som var allvarliga är INTE ett ok facit! Ta det lugnt för fan! Man vinner inget pris för att komma först till vaxholm!

Jag känner mig inte skyldig för avåkningarna i min grupp, men samtidigt känns det inte bra när det blir så här!

Nästa Onsdag tror jag nog någon annan får leda om inte KB tvingar mig igen ;)

*pwew* långt!

MacRabbit

Oskyldig
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
CB500F 1978, F650GS 2007
kiwimaddog skrev:
Lovar att vara tillbaks så fort hojen är körklar igen...

I en amatörs ögon kan det nog bli en streetfighter ganska snabbt ;)

Skönt att du är okej!

Milla skrev:
Jag vill dessutom ge all heder till Mac Rabbit, som stannade kvar och såg till att hojarna blev borttranpoterade och även körde med och lastade av dem innan han kom in till Sveavägen!! Dagens hjälte!!!!:yoparty

Tack :rodnar men vi var fler som hjälpte till, Jonas som hämtade släp osv.. Så, som jag sa tidigare.. Kul att se att folk hjälper till och bryr sig. Allt gick smidigt och vi var en lagom grupp på fyra som var kvar och spände fast vraken medan några moppefuckon stod och undrade om polisen verkligen hade åkt iväg.

:tummenupp

Milla skrev:
( Men du din lilla finska duracellkanin, du ska ge fan i att mobba min grymsnygga tankväska!! Jag tror du bara e avis, man gillar ju sånt där du kommer ifrån!!!!:tungan )

Har hela natten undrat om du brukar syssla med bondage på hojen då du har remmar hängande här och där? :gnissla

Last edited:

Nautilus

Livsnjutare
Gick med
13 May 2006
Hoj
Triumph Sprint RS
Jag tänkte på en grej med min körning... Jag brukar sakta in inför skymda kurvor så jag ser att jag inte får möte (men om/när jag ser att det är fritt använder jag hela vägens bredd, med lagom gaspådrag genom kurvan). Jag tror att min körning kan upplevas som ryckig av de som ligger bakom som inte tänker som jag, men det struntar jag faktiskt i. Är det någon bakom som irriteras av det får de köra om vid nästa stopp, jag kör på ett sätt som minimerar risken för mig (och andra, som slipper väja för mig) att åka i diket och maximerar det roliga med MC-turen.

Fast det var väl bara ett sätt att omformulera det som andra redan har sagt om att var och en får köra efter sina egna begränsningar..

Bråkis

Ropa inte hej innan framhjulet är uppe.
Gick med
5 May 2006
Hoj
Kawasaki GPZ 1000 RX
Precis så kör jag också, sakta där jag inte kan/vill/vågar köra fort, och så står jag på lite där det finns utrymme. Om bakomvarande tycker det är ryckigt så ligger han/hon troligen för nära.

Hur skulle det vara med lite regler om att man inte får åka i de snabbare grupperna första gången - utan måste prova den "minst snabba" först, så att man kan lära sig någorlunda och kanske uppskatta att det är knivigt ibland?

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
amullo skrev:
2364569Hoppas ingen blev skadad av idioten som släpade upp en stock på vägen! Vi SÅG honom göra det. Det var därför jag blinkade med helljuset åt de jag mötte och gjorde "Sakta ner" tecknet.

Idioten släpar upp en stock i sista högern innan Gottrörmacken (vid husen innan lillbron)! Jag blev så paff att jag inte kom mig för at stanna.. Han la den i väggrenen och upp på på vägen så höll man innåt i kurvan hade man förmodligen flugit av hojen.
Jo, tyvärr tror jag att det har sina randiga skäl.
(Nej, jag tycker självklart också att han var en idiot.)

För att citera mig själv:
War-psycho skrev:
2364170... För mig handlar det inte bara om att hålla sig på vägen, utan även om sin inverkan på omgivningen.
Passerade nog ett 10-tal hundägare, och ett antal hästar, plus lokala befolkningen. Ingen av dessa såg speciellt roade ut, och faktum är att jag förstår dom.
Många säger att dom slår av när dom passerar sånt, men detta ställer jag mig tveksam till hur bra det funkar i praktiken.

Kommer man i hög fart i kurvorna, så vet man inte vad som finns bakom krönet. Och då hinner man inte "slå av" tempot heller.
Tror inte att vi gjorde speciellt bra "reklam" för hojåkarna ikväll...
Bara mina personliga reflektioner.
När jag passerade dessa människor hade väl en 70-90 hojar redan passerat, och antagligen inte i "lagligt" tempo. Om blickar kunde döda. :gnissla

Tänk på att av 90 hojar, så är det ett antal "prestigedårar" som inte sköter sig.
Tänk då hur många människor vi passerar och retar gallfeber på, hur många av dom kommer inte att "vidta åtgärder" mot oss. Enkel matematik.

Säger inte att dom gör rätt, tvärtom. Säger bara att jag förstår dom.
Personligen kommer jag nog att välja andra vägar i fortsättningen, med lite mindre byar/folk i närheten av vägen.
Men även där så "fegar" jag i kurvorna, tills jag ser utgången av kurvan.
Fattar inte hur man vågar chansa, när man inte ser vägen.

Last edited:

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Tack för turen igår! Ett extra tack till Håkan (snail_shell) som ställde upp och skjutsade och fick en hem välbehållen! :tummenupp (om än lite ont i pannan :tungan )..

Supertråkigt med alla avåkningar, men lite lättande iaf att så pass många är på benen nu :) Det var allt en händelserik första onsdagstur man fick uppleva..:3freak

Har inte hunnit kolla igenom mina högklasskort än.. :va Det blev nog en del, tack vare Milla som hojtade så fort man var i närheten.. :hihi

d1ce: KB verkar inte linslusa lika mycket som dig, så ont om kort på den karln :tungan

Bildbevis på den välkända buffen kommer :tummenupp :D

RasmusBergqvist

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
SV1000 k4, Gixxer 750 k9
Tjena hej! Jag låg emallan de som körde av mellan Ekskogen och Kårsta, dit ambulansen kom. Jag tycker att det sjukt att man kan satsa på det sättet över krön där man inte ser vad som finns bakom! Det kan ju ligga en stock där oxå eller lekande barn! Jag efterlyser lite FANTASI!

Killen på Katannan, verkade ju vara en erfaren åkare! Det är ju tur att jag inte kunde "telefonstolpstricket".

Man måste köra med FANTASI eller med andra ord säkerhetsmaginal!

Killersnail

En hal typ
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Okay då, här får ni lite att titta på. Som sagt, är inte någon profsfotograf precis, dessutom inte lätt att ta acktion bilder med en liten digitalkamera.

Men en del riktigt bra blev det, eller vad säger du 0x2142? och några till kommer nog att känna igen sig.

Bifogat

• 060809 001.jpg
    060809 001.jpg
    110.9 KB · Visningar: 114
  • 060809 002.jpg
    060809 002.jpg
    137.7 KB · Visningar: 94
  • 060809 003.jpg
    060809 003.jpg
    140.4 KB · Visningar: 81
  • 060809 004.jpg
    060809 004.jpg