Snail_shell
www.skitsnack-mc.se
Trinity skrev:2367649Det är såklart helt SJUKT att släpa ut en stock på vägen i syfta att skrämma och ev skada folk som använder vägen och ser man det är det ju bara att ringa polisen så ingen kommer till skada. Men det är inte första gången som det händer. På Bogesundsvägen har det legat lite av varje bl.a halmbalar. En gång stannade en gubbe oss och hotade att hälla ut olja på vägen. Han lugnade dock ner sig efter en stund. Detta är desperata handlingar...
Vi borde kanske ställa oss frågan varför de blir så desperata...
Om du hade sett din 7-åriga dotter släpas efter en skenandes häst på 500 kg med ena foten fast i stigbygeln pga av 20 hojar som for förbi i tredubbla hastigheten mot vad som är tillåtet och som de är vana vid så hade du säkert oxå blivit fly förbannad. Händer det dessutom flera gånger i veckan kanske man till slut ruttnar?
Skulle gissa att de har gjort vad de kan i laglig väg så som att ringa polisen, bett vägverket eller komunen om fartdämpande åtgärder, satt upp egna "Akta våra barn & Djur skyltar".
Det är inte så att vi "bara" för oväsen, vi utsätter faktiskt andra för fara och obehag och jag förstår att de blir förbannade.
Säger bara en sak, visa MER hänsyn! Håll in kopplingen vid möte av djur, sakta ner ordentligt vid gårdar, hus och vid möte av gående, cyklister m.m
Det är ungefär densamma formulering jag fått från de bekanta jag har boende utmed en av vägarna vi åker på.
HÄNSYN!!
Det är ok att vi åker..
Det har till och med sagts att det är ett "trevligt inslag"
Men visa lite mer hänsyn..