SH kommer få ny layout

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Ska bli rolig att se hur det blir.

En sida, som jag personligen tycker har en av de bästa layoterna, och kanske är värd att sno idéer från är http://www.garaget.org/

Där är annonseringen tydlig men ändå inte jättestörande.
Google-anonnser ÖVER 1:a inlägget och två rader med annonser efter sista på sidan, för att följas av aktiva forumtrådar, nyupplagda bilar och statistik.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag kommer ta och installera det nya blogg-systemet sida vid sida om det nuvarande. Så får man själv fasa över till det nya när man vill.

Jag kommer självklart se på att föra över alla nuvarande blogginlägg automatiskt till det nya systemet. Det nya är så mycket bättre och mer anpassningsbart att ni definitivt kommer vilja använda det.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Detta kommer göras i två steg. Först och främst uppgraderas det till vBulletin 4, så forumet är redo för "action" så att säga och alla är nöjd med det.

Det kommer inte bli någon större layoutförändring just nu.

Jag hoppas att du bara gjort ena förändringen nu för som det är nu, med en sida i sidan så att säga, känns verkligen rörigt. Allt tomrum mellan inläggen, alla knappar som knappt syns och så vidare, hoppas jag bara är en övergångsperiod.

Det som den "gamla" layouten var så otroligt bra på var att allt var enkelt och tydligt - så är det inte just nu. Jag säger inte att det var bättre för eller att jag inte vill ha förändring utan bara att den gamla layouten var en otroligt bra sådan som många forum skulle mått bra av att ta efter. :)
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Helt okej layout. Känner mig inte speciellt vilse förutom när jag bläddrat igenom en megalång tråd, då måste jag scrolla tillbaka hela vägen upp för att hitta snabblänkar ut till antingen startsidan eller det forumet jag var i. Tidigare fanns detta både överst och nederst på sidan. Implementera?
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Nevermind. Hittade den nu. Lite meckigt på mobilen med droplisten, önskar en statisk liten rad så jag kan stega mig ur tråden jag befinner mig i :D
 

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Tycker inte om den nya layouten.
Jag ber hemskt mycket om ursäkt men det ser inte ut som sveriges bästa och största hojforum.
Det ser ut som en nystartad klubb som inte har någon utbildad webmaster.

Det är ett steg tillbaka i mina ögon...lite som svartvit tv ungefär..
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
och för mig är det just nu jätte segt (brukar inte komentera fart för jag siter på slöt adsl)
 

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 625 SMC -05
Mobilversionen av forumet är inte aktiverat än eller? När kommer det igång tro? Ser jag absolut
fram emot!! :banana
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Håller med combatgirl, sporthoj.com ser nu ut som ett hemmabygge i stil med SMCs-forum, inget vidare. Sedan måste jag fråga varför det är så många rörliga annonser, jag förstår att sidan måste ha reklamintäkter men när alla ska envist röra på sig så är det svårt att koncentrera sig på att läsa trådarna.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Era härliga syrliga kommentarer är rätt roliga ibland. :)

För er som nu tycker att det är så enormt stor skillnad, kan ni inte bara förklara Vad det är som det är så stor skillnad på?

Jag ser inte vad som kan vara en sådan fantastisk besvikelse?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Era härliga syrliga kommentarer är rätt roliga ibland. :)

För er som nu tycker att det är så enormt stor skillnad, kan ni inte bara förklara Vad det är som det är så stor skillnad på?

Jag ser inte vad som kan vara en sådan fantastisk besvikelse?

Om nåt är nytt så ska det gnällas.
Jag tycker det är bra, smågrejer finns det ju o jobba på, men det har tagits upp så det löser sig nog innan världen går under. :)
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ändrat lite i kontraster och färgsättning nu för inläggen (viktigast just nu).

Ska dedär där uppe försvinna eller vara kvar?
Hem
Forum
Nya inläggPrivata meddelandenFAQKalenderNätverk Forumåtgärder Snabblänkar
Bloggar
Vad är nytt?
 

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Era härliga syrliga kommentarer är rätt roliga ibland. :)

För er som nu tycker att det är så enormt stor skillnad, kan ni inte bara förklara Vad det är som det är så stor skillnad på?

Jag ser inte vad som kan vara en sådan fantastisk besvikelse?

Jag personligen tycker det är färglöst nu när man läser trådarna. Det ser ut som ett nybörjarforum. Det ser även trist ut inne på användarnas sidor. Förut såg det mycket proffsigare ut enligt min mening, men jag antar att detta är bara början och det kommer att bli bra till slut.

Det är ingen FANTASTISK besvikelse utan som sagt var lite som svart/vit Tv Färglöst.

Reklamen rör mig inte i ryggen, den ligger bra där den är!

Ser faktiskt fram emot utvecklingen av det i mina ögon roligaste forumet att läsa på!
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag ser inte vad som kan vara en sådan fantastisk besvikelse?

Ingen jättebesvikelse men som det ser ut nu är det betydligt svårare att läsa än det var innan. Tar några exempel:

Luften mellan inläggen är helt onödig och skapar bara extra linjer som drar fokus från det viktiga (texten) och skapar dessutom en illusion av att inläggen i tråden inte hänger ihop.

Menylisten där uppe känns mycket märklig (Hem/Forum/Bloggar osv...), felplacerad, onödig och i helt fel färgsättning.

"Svara"- och "Svara med citat"-knapparna är inte längre tydliga knappar utan betydligt mindre tydliga länkar.

"Svara på ämne"-knappen ser jättemärklig ut, svårläst text mot den bakgrunden och passar inte in i vare sig design- eller färgtema.

Det saknas en linjär platskarta längst ner på sidan (som finns längst upp, typ Sporthoj.com-->Forum-->Allmänt Snack-->MC-relaterat eller hur det nu står), eller ja, den dyker upp ibland när man råkar få den blå menylisten under alla inlägg också.

I forumen känns det som det är alldeles för mycket luft mellan varje tråd, det blir mycket att scrolla utan funktion och de stora ikonerna i vänsterkanten (vid varje tråd) känns som att de tar överflödigt mycket plats och fokus från det viktiga (trådämnet).

Bra saker:

Inläggen i sig känns mycket mer städade nu, citaten ser bättre ut och det är skönare för ögonen generellt.

Att skriva snabbsvar är mycket enklare, själva snabbsvarsrutan är snyggare och har bättre funktioner än tidigare.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top