SH kommer få ny layout

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Ser snyggt ut tycker jag personligen, snyggt jobabt!

Dock skulle jag gärna bli av med texten "Viktigt! Hjälp till att förbättre sökmotorn", tycker den tar för mkt plats och är för iögonfallande...

Fick inte garaget att fungera igår, kanske funkar nu?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ingen jättebesvikelse men som det ser ut nu är det betydligt svårare att läsa än det var innan. Tar några exempel:

Luften mellan inläggen är helt onödig och skapar bara extra linjer som drar fokus från det viktiga (texten) och skapar dessutom en illusion av att inläggen i tråden inte hänger ihop.

Menylisten där uppe känns mycket märklig (Hem/Forum/Bloggar osv...), felplacerad, onödig och i helt fel färgsättning.

"Svara"- och "Svara med citat"-knapparna är inte längre tydliga knappar utan betydligt mindre tydliga länkar.

"Svara på ämne"-knappen ser jättemärklig ut, svårläst text mot den bakgrunden och passar inte in i vare sig design- eller färgtema.

Det saknas en linjär platskarta längst ner på sidan (som finns längst upp, typ Sporthoj.com-->Forum-->Allmänt Snack-->MC-relaterat eller hur det nu står), eller ja, den dyker upp ibland när man råkar få den blå menylisten under alla inlägg också.

I forumen känns det som det är alldeles för mycket luft mellan varje tråd, det blir mycket att scrolla utan funktion och de stora ikonerna i vänsterkanten (vid varje tråd) känns som att de tar överflödigt mycket plats och fokus från det viktiga (trådämnet).

Bra saker:

Inläggen i sig känns mycket mer städade nu, citaten ser bättre ut och det är skönare för ögonen generellt.

Att skriva snabbsvar är mycket enklare, själva snabbsvarsrutan är snyggare och har bättre funktioner än tidigare.

Hmm... Det där med hem forum faq osv är en bugg... Det ska inte synas.

Sen det där med luft mellan inläggen? Kan du ta skärmdump? Hos mig är det 10 pixlar... Det kan inte vara vad du menar?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Surfar från Firefox i OSX Lion och har inte testat med nåt annat än men detta ser inte helt ok ut.

Skärmavbild 2011-11-28 kl. 16.35.45 .png

Sidknapparna flyter in i tags,bifogat osv... sen för att se tid för senaste inlägg så ses bara timslaget men inte minutrarna.

Jag har gjort fönstret större o mindre men inget rättar till det.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
jag vet inte om det har varit uppe i tråden men jag har lite svårt med att man kan se de "senaste besökarna", känns nästan som att folk kan uppfatta att man stalkar dem eller nått!!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Testade nu och det blir likadant i Safari i OSX Lion och IE9 i Win7.

Detta alltså när man klickar på "Visa nya inlägg".

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Hmm... Det där med hem forum faq osv är en bugg... Det ska inte synas.

Sen det där med luft mellan inläggen? Kan du ta skärmdump? Hos mig är det 10 pixlar... Det kan inte vara vad du menar?

Jo, de 10 px gör att det blir en slutlinje på inlägget - varje inlägg är sin egen ruta vilket ger illusionen av att det inte hänger ihop och skapar extra linjer som distraherar. Det är alltså inte "mängden" luft utan att det är luft som gör det. Hela tråden borde vara en ruta med en avdelare mellan varje inlägg, och det bör vara timestamp-raden, istället för en samling rutor som svävar ovanför varandra med två avdelare mellan varje inlägg (slutraden på rutan och timestamp-raden). Det blir plottrigt, helt enkelt. :)

Lite samma är det i forumen och Vem Citerade Mig-avdelningen. Det är för mycket på varje rad och det hjälper inte att det är luft emellan, det är fortfarande plottrigt och svårfokuserat.

Dessa bitar var några som gjorde den gamla designen otroligt bra jämfört med en majoritet av forumen på nätet idag. Jag förstår behovet av förnyelse men en del element kanske man ska snegla lite extra på från föregående version. :)

EDIT: Nu ser jag att det finns en navigeringsrad i slutet av sidan samt att den där märkliga menyraden har försvunnit samt att Svara-knappen är med vit text! Great success! :tummenupp

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Längst ned till vänster i varje GB! Just den funktionen tycker iaf. jag är bra.

Edit: Den går tydligen att stänga av, kolla på Sportbike's profilsida!

Ja det är ju en kul funktion, nu ser jag ju att du tex varit inne på min sida o stalkat :D

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Går jag in på hans sida så ser jag besökarna!

Jäklars, då har han blockat bara mig. Hmm, kan ej heller se lr skriva i "mästerhackarens" GB, tur för han...:D

Edit: Icko, du är ju hans vän = mystery solved! :tummenupp

Last edited:

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
Favicon

Såg att ni fått dit favicon igen på huvudsidan.
Men den kommer inte upp på undersidorna. utan där kommer fortfarande vbulletin ikonen upp.

Jag pratar alltså om den lilla ikonen som sätts på sidans fönster om du hänger med på vad jag menar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Såg att ni fått dit favicon igen på huvudsidan.
Men den kommer inte upp på undersidorna. utan där kommer fortfarande vbulletin ikonen upp.

Jag pratar alltså om den lilla ikonen som sätts på sidans fönster om du hänger med på vad jag menar.

Kan vara något gammalt som hänger i för dig, någon cache.

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Det går inte att acceptera vänförfrågningar, verkar det som i Google Chrome.

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Måste säga att jag gillar den nya layouten, bra jobbat :tummenupp

Finns dock en sak som jag saknar!
Vart är youtube knappen? Som det är nu så går det inte att posta filmer i HD direkt i forumet :confused:

Förut så kunde man trycka på "youtube knappen" och skriva in "video taggen" och sedan klistra in hd=1 för att posta HD videos från youtube... tex: "Ej34huetwcc&hd=1"
Men detta funkar som sagt inte längre... :(

Går det posta filmer i HD som det ser ut nu?

STORmogulen

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
nere på 800cc tot.
Kanske för sent att posta buggrapport här, men jag gör ett försök.
På förstasidan, om man klicar på "visa forumet"-länken vid "Populära forum" så får man upp en sida som meddelar att länken är ogiltig. "Du angav ett ogiltigt/en ogiltig Forum. Om du följde en giltig länk, var vänlig och kontakta den webbansvarige."
Har varit så sen uppdateringen.

Peace out!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende