SH kommer få ny layout

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Explorer 8. Måste kanske tömma lite cache und so widare..

wa lé fuk

Testa o rensa temporära internetfiler.

Jag har inte IE8 men i IE9 kan man köra IE8 läge, och där får jag inga fel.

Får ge mig på detta senare i veckan om det kvarstår för dig.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Man går verkligen vilse när man ska trycka på "Visa svar" nu, den har ändå suttit på samma ställe sen jag registrerade mig - och säkert tidigare.

Annars är jag nästan enbart positiv! Eller ja, jag är positiv till den häringa medföljande menyn också, men ovan. Däremot tycker jag att den fasta menyn ("Forumet", "Köp & Sälj" och så vidare) är för stor. Den hade gärna fått vara tunnare med mindre text. Generellt så hamnar första inlägget vääääääldigt långt ner på en ny sida, under mitten på min skärm (13,3") och det är alldeles för långt ner för att vara i närheten av bekvämt.

Annars, som sagt, tummen upp!

Har inte rört Visa svar i denna veva. Försöker du egentligen säga att du vill ha "Visa svar" på en egen sida och inte under den sida som den är på nu?

Den tidigare menyn har haft problemet att den varit för liten för nya personer som kommer till sajten. Alla de sektioner som funnits, har ingen sett ändå... Så detta är ett nytt sätt att verkligen visa att "hallå, det finns undersidor!".

13" är skräp, just pga upplösningen på höjdledd är så kass. Kan inte riktigt optimera en sajt i dagens läge för dessa små skärmar. Förstår ditt problem, men har nog ingen lösning åt dig.
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Om någon gillat, så står det +1 t.ex. Klicka på +1, så visas de som gillat i underkant av inlägget.

Jotack, det vet jag men det syns inte ändå. Det enda som händer är att "gilla detta inlägget" försvinner, där bredvid "tacka för.."

Sedan har jag ett problem som stört mig länge!
Min skickat korg visar bara de meddelanden som den själv vill, (läs väldigt få). Det spelar ingen roll om jag skickar pm via annonser eller från folks personliga sida, så syns det ändå inte i skickat korgen.
Inte ens när jag svarar på pm.

Vad felar?
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Börjar se riktigt bra ut detta :)

Jag vet inte om andra redan påpekat det, men de saker jag tycker kan förbättras ytterligare något är att bakgrunden, alltså däcken(?) ute i sidorna borde vara lite mörkare för att inte flytta fokus från innehållet.

Ikonerna för pm/gb-inlägg/blogg/garage ser lite förlegade ut och kanske designmässigt borde gå mer i linje med gilla-ikonen.

Sen finns det ett val i submenyn till "Forum" som heter "vBCms comments" som nog inte riktigt ska vara där :)

Annars ser det riktigt trevligt ut :tummenupp

edit: Klickar man på Gilla-statistik under avatarerna så finns Dislikes med trots att man inte kan dislikea posts.
 
Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Har inte rört Visa svar i denna veva. Försöker du egentligen säga att du vill ha "Visa svar" på en egen sida och inte under den sida som den är på nu?

Den ligger ju i menyn som ligger längst upp hela tiden, som följer med när man scrollar ner, tillsammans med Nya Inlägg, PM, gästboken och allt det. Jag säger inte att det är dåligt, jag säger bara att jag är ovan och att jag helt omedvetet trycker på dess gamla position... ;)

Den tidigare menyn har haft problemet att den varit för liten för nya personer som kommer till sajten. Alla de sektioner som funnits, har ingen sett ändå... Så detta är ett nytt sätt att verkligen visa att "hallå, det finns undersidor!".

Jag gillar dropdown-menyn men jag tycker hela raden tar för mycket plats bara, det är för stor text och för tjock rad tycker jag, den tar lite för mycket fokus.

13" är skräp, just pga upplösningen på höjdledd är så kass. Kan inte riktigt optimera en sajt i dagens läge för dessa små skärmar. Förstår ditt problem, men har nog ingen lösning åt dig.

17" till den stationära har bara 224 pixlar mer än lappyn i höjdled och även där hamnar första inlägget väldigt långt ner. Jag förstår att det är svårt att skippa bannern längst upp men borde det inte gå att kombinera reklamen och headern på nåt snyggt sätt?

Näe, jag vet, det är svårt...
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Surfa Sh på mobilen funkar inget vidare nu!
Visa nya inlägg,visa svar,nya meddelanden raden, Om du förstår vad jag menar:D Flyttar på sej hela tiden när man skrollar o försvinner ut till höger på skärmen så man inte ser nya meddelande ikonen tex.
Någon mer som märkt det?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jotack, det vet jag men det syns inte ändå. Det enda som händer är att "gilla detta inlägget" försvinner, där bredvid "tacka för.."

Sedan har jag ett problem som stört mig länge!
Min skickat korg visar bara de meddelanden som den själv vill, (läs väldigt få). Det spelar ingen roll om jag skickar pm via annonser eller från folks personliga sida, så syns det ändå inte i skickat korgen.
Inte ens när jag svarar på pm.

Vad felar?

Har du kryssat i alternativet ATT spara PM du skickar? Det är ett användarval nämligen och görs inte per automatik längre (för att spara utrymme, men i huvudsak hastighet på databasen). De flesta behöver inte se vad man skickat.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Fan vad bra du fått till det till slut! Såg ju skit ut innan, men efter senaste förändringarna är det grymt mycket bättre än "original".
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Nu börjar jag gilla SH igen, när du uppdaterade sidan, så såg allt så rörigt ut
nu är menyn & färger suveränt

en sak jag hittat dock är i wikipedia, så är det något konstigt.
kolla dumpen, annonserna nedanför & namnet på den som skrivit wiki är utanför ramendump.jpg
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
Skulle gilla om sparade länkar också stannade i topmenyn .. om det är görbart vill säga :)
Annars :tummenupp
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag gillar den nya menyn, klockrent o alltid ha den längst upp på skärmen.
Nåt jag märkte nu dock är att när man klickar på gå till senaste inlägget i en tråd så hamnar överkanten på det inlägget precis under den nya menyn. Så då får man skrolla upp lite för att läsa.

Dagens I-landsproblem. :)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag gillar den nya menyn, klockrent o alltid ha den längst upp på skärmen.
Nåt jag märkte nu dock är att när man klickar på gå till senaste inlägget i en tråd så hamnar överkanten på det inlägget precis under den nya menyn. Så då får man skrolla upp lite för att läsa.

Dagens I-landsproblem. :)

Det där är fixat nu!
 

sportbike

Guest
Det går inte att logga in från ajfånen, när jag förstorar upp bilden för att komma åt inloggningsrutan så försvinner den ut ur bild.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top