Det finns inget överladningsskydd i dom, kretsen balanserar cellerna till vissdel så mycket att det klarar laddas av fordonet laddström utan att försämras och behöver ingen annan laddkälla då batteriet i princip har 0 % självurladning
Laddaren har mer avancerad elektronik som balanserar det till nyskick varje gång.
Klart tydligt har jag märkt att det där med att ladda batterier är något som är djupt rotat i alla då bly batterier har självurladning och för sämras ganska fort...glöm det med med denna typ av batteri...ny teknik och nytt sätt att tänka och hantera
// Lasse
Texten är översatt med Googel translate.
// Lasse
Andra är stamtavla. Medan power-verktyg celler kan vev ett fordon med framgång, de var inte ursprungligen avsett för hög ström urladdningar i startmotorn system. Som ett resultat veva prestanda lider jämfört med Shorai LFX, och batterierna slits ut mer per varje start. Däremot Shorai LFX är resultatet av år av vår egen forskning och utveckling, och är utformade och tillverkade i vår egen hårt styrda fabriken. Shorai LFX har använts i några av de mest extrema höga pågående projekt i världen, inklusive autonoma flygplan, båtar och ubåtar, elektromagnetiska järnväg pistol forskning och mycket mer. Kort sagt, har LFX utformats från "grunden" till en motorsport startbatteri med lång livslängd och hög prestanda under ett brett temperaturområde.
Slutligen finns kvalitetskontroll. Varje Shorai LFX är inbyggd i vår egen ISO 9000:2008 certifierad fabrik. Den primära celler ingredienserna kommer från Japan, som tillåter oss att producera de mest konsekventa och pålitliga celler. Då kan vi göra individuell styrning cellernas kvalitet och matchning under en sexveckorsperiod för varje cell vi gör. Detta test period är två till fyra gånger längre än vanliga och är dyrt för oss. Men det är värt det, i termer av produktkvalitet i det långa loppet.