Chris Ash
Kapten Gars
Mavve är fan en av de mest naiva människorna jag träffat på....
Nu ska han bygga en racer som utmanar Poggialis fabriks
aprilia för 350 lök...
Nu ska han bygga en racer som utmanar Poggialis fabriks

Chris Ash skrev:Mavve är fan en av de mest naiva människorna jag träffat på....![]()
Nu ska han bygga en racer som utmanar Poggialis fabriks![]()
aprilia för 350 lök...
Chris Ash skrev:Mavve är fan en av de mest naiva människorna jag träffat på....![]()
Nu ska han bygga en racer som utmanar Poggialis fabriks![]()
aprilia för 350 lök...
oFFkeFF skrev:Ähh, det är ju lugnt, vilken bondtrimmare som helst kan ju hitta de tre-fyra sekunderna i motor och chassi som sexhundrorna ligger efter 250 i vm...![]()
Kan du vara snäll att sluta snacka en massa dynga som du inte har en aning om? Det börjar bli tjatigt...Mavve skrev:250 tvitakt har jag ingen större lust att sätta mig in i men jag menade 600orna.
Skaffa en riktig hoj istället för den där moppen och börja trimma den så kanske du lär dig vad det kostar och hur mycket MER en 350k kronorstrimning gör.
Varför kan han inte hålla spam där det ska vara? Varför måste han provocera i onödan? På vilket vis är han en artist? I att snacka skit? :kockokajlyl skrev:Varför kan inte alla bara göra som jag?
se på mavve som en artist, en underhållare... skratta o bli glada när ni läser hanns inlägg istället för att reta er på dem![]()
kajlyl skrev:Varför kan inte alla bara göra som jag?
se på mavve som en artist, en underhållare... skratta o bli glada när ni läser hanns inlägg istället för att reta er på dem![]()
oFFkeFF skrev:Förmodligen för att en aprilia kostar c:a 1.7 miljoner ny. D.v.s man ska ha en fet jäkla plånbok, även om man köper en beggad cykel.
martensson70 skrev:Vad gäller företagsbiten tycker jag att man ska starta ett HB elr ett Enskilt företag. Enda skillnaden är att flera kan vara delägare i ett HB. Annars är allt likadant. Ett AB kan kanske vara bra men då får man nog ha en riktigt stor budget. Annars lönar sej det heller inte. Det kostar ju 100 000 att starta. Men för deom flesta i Sverige räcker det med ett enkilt bolag.
/AM
helt rätt.. har man hoj, buss, verktyg och liknande till ett värde av över 100 000 så går det bra, det svettiga är väl att ett AB måste redovisa vinst(eller iaf inte förlust), annars riskerar man konkurs... Detta plus allt som måste ordnas runt ett AB och alla omkostnader där gör att det inte är att rekomendera för en liten hobby verksamhetRacerpelle skrev:När det gäller AB (Aktiebolag) har det smugit sig in en felaktighet här i tråden på ett par ställen.
/ Racerpelle
Pålle skrev:Vilka exakta fördelar har det för sponsorerna att man har ett bolag? Blir det i högre grad avdragsgillt för dem eller är det enklare att fakturera dem och på så sätt få pengar/produkter? Jag har läst en del om det här, men ingen som drar in några större summor har deltagit i de diskussionerna...
Tyst i klassen, jag vill ha ett ordentligt svar från Mårtensson![]()
Chris Ash skrev:På tal om Silly season, vad har Watz på G ? Ska han köra samma hoj nästa år?
martensson70 skrev:Till offkeff: Lite på att det blir yammor i topp även nästa år!
![]()
martensson70 skrev:Som någon annan sa så är det för att det ska verka som man är väldigt seriös i sin satsning. Om sponsorerna inte tycker att det är seriöst får man ju heller inga pengar/saker. En annan fördel är att man får dra av momsen på det man köper. För sin egen del är det inte dumt heller att ha koll på ekonomin genom ett bolag så inte pengarna bara flyter iväg.
Man får gå med färlust i ett bolag- Dock inte för mycket och ofta. Avdragsrätten påverkas inte av förlust. Dessutom finns det "insättning av eget kapital" som man kan göra för att få ett noll eller plusresultat.sepahewe skrev:Men hur ställer sig Skatteverket (fd RSV) till en konstant förlust? Eller lyckas du redovisa vinst i ditt enskilda bolag? Hur är det med avdragsrätten när vinst saknas?
//MVH
H
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |