Silly Season 250r

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
oFFkeFF skrev:
Hahaha, ja att du gör det är solklart... Läs tråden igen, från mitt inlägg om att det kanske inte är rätt sport om man är nervös/vinglig vid omkörningar.
Där var det någon som tog åt sig..

Till slut blev det så roligt, så då var man bara fortsätta "psykningen"..
Nu bytar du ämne igen! Jag utmanade rookierookies i en annan tråd och du gör det i denna.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nr:18 skrev:
Nu bytar du ämne igen! Jag utmanade rookierookies i en annan tråd och du gör det i denna.

Haha, nej, läs tråden igen... Det var det jag menade med att du missförstod..
Eller iofs, det är en utmaning till nyteknik att han ska stå på startlinjen i sommar.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Haha, nej, läs tråden igen... Det var det jag menade med att du missförstod..
Eller iofs, det är en utmaning till nyteknik att han ska stå på startlinjen i sommar.

Du slingrar dig som en huggorm. Du vill bara skrämma bort andra B-förare från "din" klass så att du kan husera där själv och vara den "modiga B-föraren" i 250 R som törs köra med de otäcka A-förarna. :fakta

Du är avslöjad! :yoparty

Allvarligt talat: premiär på Anderstorp verkar ju minst sagt spännande. Men det låter väldigt tidigt att köra där i slutet av april. Då är ju ännu risk för frost och snö! Finns möjlighet att träna där innan (med dubbdäck)?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nr:18 skrev:
Men va?? 2-takt som är så driftsäkra?!? Jag har aldrig bytt en enda kolv på nån av mina 4-taktare....

Har suttit och studerat servicen på Suzukis nya GSX600R. Till Supersportracing så rekomenderar dom:

150 mil:Byte av 16 titanventiler, ventilfjädrar, koplingen plus lite annat smått.
300 mil:Byte av kolvar.
700 mil:Byte av cylindrar, block och vev.

Eftersom detta är en "lätt modifierad std-hoj" så undrar jag hur det skulle se ut med en "riktig" 4-taktsracer?

Dp#70 skrev:
Du kan ju alltid försöka slå mitt personbästa på Anderstorp med en std250, 1,47.39. Å andra sidan så har Palle kört nånstans runt 1,46.5, jag är inte riktigt säker på tiden men det var 1,46 nånting iaf.

Hm.. Mål är alltid bra att ha!! Du får ge mig tips på körningen ifall Nyteknik får upp farten där.. Palle har kört 1.46:7 med en std250.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Nyteknik skrev:
Allvarligt talat: premiär på Anderstorp verkar ju minst sagt spännande. Men det låter väldigt tidigt att köra där i slutet av april. Då är ju ännu risk för frost och snö! Finns möjlighet att träna där innan (med dubbdäck)?

Träning på banan blir tors-fredag innan kvalet på lördan.

Någon riktig rr-träning på banan innan dess brukas bara ges på ett tillfälle åt dem som har sin licens i NARC och då kör dom bara ca 1/3 av banan och får max ha 100db.

Anderstorp ska ha frost,hagel och regn för att man ska känna igen att man e på den banan!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Axxexs skrev:
Har suttit och studerat servicen på Suzukis nya GSX600R. Till Supersportracing så rekomenderar dom:

150 mil:Byte av 16 titanventiler, ventilfjädrar, koplingen plus lite annat smått.
300 mil:Byte av kolvar.
700 mil:Byte av cylindrar, block och vev.

Eftersom detta är en "lätt modifierad std-hoj" så undrar jag hur det skulle se ut med en "riktig" 4-taktsracer?

Hm.. Mål är alltid bra att ha!! Du får ge mig tips på körningen ifall Nyteknik får upp farten där.. Palle har kört 1.46:7 med en std250.

Fyrtaktare är så driftsäkra...fyrtaktsracer i min ägo har hittills haft en genomsnittlig livslängs på en kvart ungefär. :lol

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Axxexs skrev:
Träning på banan blir tors-fredag innan kvalet på lördan.

Deltar de flesta i både torsdag och fredagens träning? Hur många och långa är träningspassen? Vilka tider har krävts för att kvalificera i de olika klasserna?

Axxexs skrev:
Anderstorp ska ha frost,hagel och regn för att man ska känna igen att man e på den banan!

Låter inte kul...

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Rätt många kommer nog köra även på torsdan och dom flesta kommer säkert va och testa på fredan.

Gissar på ca 3 pass om ca 20 min på torsdan där man slår ihop lite fler klasser och 2 pass om ca 20 min på fredan där man tränar klassvis.

Anderstorp tar 60 till träning och 50 till tävling och banan är bred så d kommer inte va några problem att man inte får köra eller skulle råka va ivägen för nån annan om man inte fått upp farten!

Vädret brukar va ca 7-17 grader och har haft en viss förmåga att släppa ifrån sig lite regn nån gång under dagarna. Så d e kanske inte sååå farligt som d låter.. E däremot kallt på nätterna!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Axxexs skrev:
Rätt många kommer nog köra även på torsdan och dom flesta kommer säkert va och testa på fredan.

Gissar på ca 3 pass om ca 20 min på torsdan där man slår ihop lite fler klasser och 2 pass om ca 20 min på fredan där man tränar klassvis.

Anderstorp tar 60 till träning och 50 till tävling och banan är bred så d kommer inte va några problem att man inte får köra eller skulle råka va ivägen för nån annan om man inte fått upp farten!

Vädret brukar va ca 7-17 grader och har haft en viss förmåga att släppa ifrån sig lite regn nån gång under dagarna. Så d e kanske inte sååå farligt som d låter.. E däremot kallt på nätterna!

Finemang!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Du slingrar dig som en huggorm. Du vill bara skrämma bort andra B-förare från "din" klass så att du kan husera där själv och vara den "modiga B-föraren" i 250 R som törs köra med de otäcka A-förarna. :fakta

Du är avslöjad! :yoparty

Hehe, jag välkomnar alla förare till 250r, både snabbare och långsammare än mig själv.. Så även nyteknik och alla andra nya som kommer till start i 250r i år.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Oro skrev:
I fallet med Fransson och de 12 kolvarna så berodde det på att man försökte köra med std kolvar i kittade cylindrar vilket inte var så bra... :brinnerup

Nja, det var att man hade sänkt kylaren en bit, och det blev en luftbubbla i kylsystemet. Det var grundorsaken. Kan berätta exakta antalet kolvar, vevar och cylindrar. 13 kolvar, 6st cylindrar och 1 vevaxel...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Nja, det var att man hade sänkt kylaren en bit, och det blev en luftbubbla i kylsystemet. Det var grundorsaken. Kan berätta exakta antalet kolvar, vevar och cylindrar. 13 kolvar, 6st cylindrar och 1 vevaxel...

För nog ska det väl gå att köra stdkolvar i kitcylindrar? Om det inte är så att knastret pekar ut i en port.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chris Ash skrev:
För nog ska det väl gå att köra stdkolvar i kitcylindrar? Om det inte är så att knastret pekar ut i en port.

Det beror på hur den ena tappen är slipad eller inte slipad. Men inte knastret, utan var kolvringsgapet sitter, kit-cylinder+standardkolv så kan ringen trilla ur, när kolven är i nedersta läget.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Det beror på hur den ena tappen är slipad eller inte slipad. Men inte knastret, utan var kolvringsgapet sitter, kit-cylinder+standardkolv så kan ringen trilla ur, när kolven är i nedersta läget.

Jo det är klart, tänkte inte på det. När vi åndå snackar sånt, vet du var man får tag i Yamaha Kitkolvar till min cykel? Chris Jensen? Tänkte bara kolla vad de kostar.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chris Ash skrev:
Jo det är klart, tänkte inte på det. När vi åndå snackar sånt, vet du var man får tag i Yamaha Kitkolvar till min cykel? Chris Jensen? Tänkte bara kolla vad de kostar.

Minns inte vart öjje köpte sina, men Chris brukar kunna skaka fram det mesta.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Minns inte vart öjje köpte sina, men Chris brukar kunna skaka fram det mesta.

Öjje köpte aldrig någon. Det är därför jag inte vet, han använde de han fick med när han köpte hojen och sen köpte han stdkolvar. Men jag har för mig han nämnde Chris och kolvar i något sammanhang, jag ska prova att ringa och störa honom :tummenupp

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa