Nr:18
Snabbare än Don Queer
Inte jag heller!oFFkeFF skrev:Jag har inte bytt någon motor![]()
Inte jag heller!oFFkeFF skrev:Jag har inte bytt någon motor![]()
Nu bytar du ämne igen! Jag utmanade rookierookies i en annan tråd och du gör det i denna.oFFkeFF skrev:Hahaha, ja att du gör det är solklart... Läs tråden igen, från mitt inlägg om att det kanske inte är rätt sport om man är nervös/vinglig vid omkörningar.
Där var det någon som tog åt sig..
Till slut blev det så roligt, så då var man bara fortsätta "psykningen"..
Nr:18 skrev:Nu bytar du ämne igen! Jag utmanade rookierookies i en annan tråd och du gör det i denna.
oFFkeFF skrev:Haha, nej, läs tråden igen... Det var det jag menade med att du missförstod..
Eller iofs, det är en utmaning till nyteknik att han ska stå på startlinjen i sommar.
Nr:18 skrev:Men va?? 2-takt som är så driftsäkra?!? Jag har aldrig bytt en enda kolv på nån av mina 4-taktare....
Dp#70 skrev:Du kan ju alltid försöka slå mitt personbästa på Anderstorp med en std250, 1,47.39. Å andra sidan så har Palle kört nånstans runt 1,46.5, jag är inte riktigt säker på tiden men det var 1,46 nånting iaf.
Nyteknik skrev:Allvarligt talat: premiär på Anderstorp verkar ju minst sagt spännande. Men det låter väldigt tidigt att köra där i slutet av april. Då är ju ännu risk för frost och snö! Finns möjlighet att träna där innan (med dubbdäck)?
Axxexs skrev:Har suttit och studerat servicen på Suzukis nya GSX600R. Till Supersportracing så rekomenderar dom:
150 mil:Byte av 16 titanventiler, ventilfjädrar, koplingen plus lite annat smått.
300 mil:Byte av kolvar.
700 mil:Byte av cylindrar, block och vev.
Eftersom detta är en "lätt modifierad std-hoj" så undrar jag hur det skulle se ut med en "riktig" 4-taktsracer?
Hm.. Mål är alltid bra att ha!! Du får ge mig tips på körningen ifall Nyteknik får upp farten där.. Palle har kört 1.46:7 med en std250.
Axxexs skrev:Träning på banan blir tors-fredag innan kvalet på lördan.
Axxexs skrev:Anderstorp ska ha frost,hagel och regn för att man ska känna igen att man e på den banan!
Axxexs skrev:Rätt många kommer nog köra även på torsdan och dom flesta kommer säkert va och testa på fredan.
Gissar på ca 3 pass om ca 20 min på torsdan där man slår ihop lite fler klasser och 2 pass om ca 20 min på fredan där man tränar klassvis.
Anderstorp tar 60 till träning och 50 till tävling och banan är bred så d kommer inte va några problem att man inte får köra eller skulle råka va ivägen för nån annan om man inte fått upp farten!
Vädret brukar va ca 7-17 grader och har haft en viss förmåga att släppa ifrån sig lite regn nån gång under dagarna. Så d e kanske inte sååå farligt som d låter.. E däremot kallt på nätterna!
Nyteknik skrev:Du slingrar dig som en huggorm. Du vill bara skrämma bort andra B-förare från "din" klass så att du kan husera där själv och vara den "modiga B-föraren" i 250 R som törs köra med de otäcka A-förarna.![]()
Du är avslöjad!![]()
Allvarligt talat: premiär på Anderstorp verkar ju minst sagt spännande. Men det låter väldigt tidigt att köra där i slutet av april. Då är ju ännu risk för frost och snö! Finns möjlighet att träna där innan (med dubbdäck)?
Nr:18 skrev:Men va?? 2-takt som är så driftsäkra?!? Jag har aldrig bytt en enda kolv på nån av mina 4-taktare....
Oro skrev:I fallet med Fransson och de 12 kolvarna så berodde det på att man försökte köra med std kolvar i kittade cylindrar vilket inte var så bra...![]()
Goodstuff skrev:Så Nyteknik kommer till start i 250R?
oFFkeFF skrev:Nja, det var att man hade sänkt kylaren en bit, och det blev en luftbubbla i kylsystemet. Det var grundorsaken. Kan berätta exakta antalet kolvar, vevar och cylindrar. 13 kolvar, 6st cylindrar och 1 vevaxel...
Chris Ash skrev:För nog ska det väl gå att köra stdkolvar i kitcylindrar? Om det inte är så att knastret pekar ut i en port.
oFFkeFF skrev:Det beror på hur den ena tappen är slipad eller inte slipad. Men inte knastret, utan var kolvringsgapet sitter, kit-cylinder+standardkolv så kan ringen trilla ur, när kolven är i nedersta läget.
Chris Ash skrev:Jo det är klart, tänkte inte på det. När vi åndå snackar sånt, vet du var man får tag i Yamaha Kitkolvar till min cykel? Chris Jensen? Tänkte bara kolla vad de kostar.
oFFkeFF skrev:Minns inte vart öjje köpte sina, men Chris brukar kunna skaka fram det mesta.
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |