Silly season BOTT 2010

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Det er billigere i Sverige, Otrivin:tummenupp


Jepp, før var det 3 x F:huvet Men nå, som en av 6 førere med raceseiere i 2009-sesongen må jeg ha et nytt mantra for 2010 - som skal bli min sesong! Og nå er det slutt på eksprimentering:tummenupp Samme hoj, med mere hk. trening 2-3 ggr i uka (kanskje), nytt dekkmerke, stort teamopplegg og ikke minst enda større selvtillit - Lasen kan glemme hatrick, the Generic is on the move for greatness:banana

Det ska bli skoj att se "The Generic Show" nästa säsong, stora trailers, restaurangtält, depåflickor mm :tummenupp .
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Det ska bli skoj att se "The Generic Show" nästa säsong, stora trailers, restaurangtält, depåflickor mm :tummenupp .

Ikke restauranttelt, men egen trailer:tummenupp Samt helikopter og et par-tre snasne sportsbiler i matchende farger:tuttar Dessverre blir det ingen gridgirls da vi alle er så inn i helvete gift:huvet
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Ikke restauranttelt, men egen trailer:tummenupp Samt helikopter og et par-tre snasne sportsbiler i matchende farger:tuttar Dessverre blir det ingen gridgirls da vi alle er så inn i helvete gift:huvet

I'm single - jag ordnar gridgirls...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag hade faktiskt kikat på Buell, men dom gick ju i stöpet!

Får kanske sålla mig till svensons o köra Ducati som alla andra och låta det bli ducce-cup!
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Jag hade faktiskt kikat på Buell, men dom gick ju i stöpet!

Får kanske sålla mig till svensons o köra Ducati som alla andra och låta det bli ducce-cup!

:7peta Skal du henge med til året tror jeg du må få deg en 1098 eller 1198 og det er vel relativt lite mainstream i Sverige:va (Eller Norge for saks skyld):huvet
 

STRAM WIRE

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Norge
Hoj
Honda CBR1000RR
Noen som har lyst til og kjøpe en KTM RC8R 2009 som har gått 150mil??
Følger med det meste i powerparts-katalogen slik som acra,magnesium-felger,race-kåper,quick-shifter,rear-sets og mye mere.....:tummenupp

CIMG0176.jpg


CIMG0170.jpg
 

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Ort
skåneland
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
nuvetjag

nu vet ja varför ja skall sälja min sp2a:tummenupp satan vad snygg den :Bugar skall börja spara nu till den
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Regler

Någon som har koll på om det är tillåtet med kolfiberfälgar och keramikbromsar i BoTT 2010?

Man vill ju inte bygga en "olaglig" racer................:tummenupp

/J
 
Last edited:

empe

empe
Gick med
7 Sep 2005
Ort
Ystad
Hoj
Ducati 996, Ducati 1098
Jag känner att jag kan utvecklas lite till, så ni blir inte av med mig nästa år. Utan då ska jag försvara min titel. Bästa B-förare :arsele:tuttar

Hej,

Försvara titeln "Bästa B-förare 2009" Den får du vänta på till 2010. :) Eller räcker inte min 5 plats 2009?
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Någon som har koll på om det är tillåtet med kolfiberfälgar och keramikbromsar i BoTT 2010?

Man vill ju inte bygga en "olaglig" racer................:tummenupp

/J

Nix är inte tilllåtet enligt SVEMO i någon klass att ha Kolfiberfälgar lr Bromsar

Fälgar är just för splitter risken
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Nix är inte tilllåtet enligt SVEMO i någon klass att ha Kolfiberfälgar lr Bromsar

Fälgar är just för splitter risken

I BoTT har det väll varit tillåtet :va Rune körde ju hela 2008 med det....
Keramikbromsar är det väll inte heller förbud mot.

Bygg på VR-8, jag vill se en riktigt dräpare nästa säsong :tummenupp

Om man läser reglemente på SVEMOS hemsida så kan inte jag utläsa något förbud mot detta. Däremot i dom specifika delarna för superbike och stock600 så står det att man inte får använda kolfiberfälgar eller andra bromsar än stål.
I det allmänna reglementet står det att man inte får har kolfiberbromsar men det står inget om keramikbromsar och det står inget om förbud mot kolfiberfälgar.
Så om jag hade tolkat reglementet så hade jag kört med kolfiberfälgar och keramikbromsar i Nordic BoTT 2010 :)
 
Last edited:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
I BoTT har det väll varit tillåtet :va Rune körde ju hela 2008 med det....
Keramikbromsar är det väll inte heller förbud mot.

Bygg på VR-8, jag vill se en riktigt dräpare nästa säsong :tummenupp

Om man läser reglemente på SVEMOS hemsida så kan inte jag utläsa något förbud mot detta. Däremot i dom specifika delarna för superbike och stock600 så står det att man inte får använda kolfiberfälgar eller andra bromsar än stål.
I det allmänna reglementet står det att man inte får har kolfiberbromsar men det står inget om keramikbromsar och det står inget om förbud mot kolfiberfälgar.
Så om jag hade tolkat reglementet så hade jag kört med kolfiberfälgar och keramikbromsar i Nordic BoTT 2010 :)

aha my mistake sorry då är det ju bara att bygga på :)
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
I BoTT har det väll varit tillåtet :va Rune körde ju hela 2008 med det....
Keramikbromsar är det väll inte heller förbud mot.

Bygg på VR-8, jag vill se en riktigt dräpare nästa säsong :tummenupp

Om man läser reglemente på SVEMOS hemsida så kan inte jag utläsa något förbud mot detta. Däremot i dom specifika delarna för superbike och stock600 så står det att man inte får använda kolfiberfälgar eller andra bromsar än stål.
I det allmänna reglementet står det att man inte får har kolfiberbromsar men det står inget om keramikbromsar och det står inget om förbud mot kolfiberfälgar.
Så om jag hade tolkat reglementet så hade jag kört med kolfiberfälgar och keramikbromsar i Nordic BoTT 2010 :)
Har vært en generell regel i Skaninavisk racing at INGEN klasser får kjøre med karbonfelger, så Rune kjørte i prinsippet med ulovlig oppsetning!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top