Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

sandstream

Guest
sleven skrev:
Han har inte vad som krävs helt enkelt pungt.
I år är det minst sagt upp till bevis för Hayden.
Han ska inte bara se till att hålla Pedrosa bakom sig utan även se till och vinna ett par lopp.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sleven skrev:
Noop, nada omkörningsförsök. Klart att det var svårt, Melandri var ju i topp form den dagen men likväl kunde han skugga han varv efter varv utan en tillstymmelse till ens en liten bromsasenaremanöver. I kurvan där jag satt skulle det ha gått många gånger. Ialla fall ett litet spårvalsbyte under inbromsning för att stressa och visa upp sig men inte ens det.

Han har inte vad som krävs helt enkelt pungt.

Som Gustav skrev, han har mycket kvar att bevisa.

Sen att min favorit Max inte har det som krävs för att platsa i MotoGP överhuvudtaget kan vi lämna hän. Det här handlade om att Hayden kör mesigt.

/Pär.
Läs Haydens racerapport. Han hade en plan att lägga in stöten precis i slutet, men Melandri, som förmodligen nästan höll på att klanta till det, gick brett och Haydens plan sprack.

Om det är någon som inte har vad som krävs är det Skägget, som ingen vill ta i med tång. Inte ens en gatsoffa fick han. Pungt.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Läs Haydens racerapport. Han hade en plan att lägga in stöten precis i slutet, men Melandri, som förmodligen nästan höll på att klanta till det, gick brett och Haydens plan sprack.

Om det är någon som inte har vad som krävs är det Skägget, som ingen vill ta i med tång. Inte ens en gatsoffa fick han. Pungt.
Så inte ens när Melandri klantar sig kan han köra om. Svagt. ;)
Vad har Biaggi med diskussionerna om Haydens omkörningsförmåga att göra?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Lägre än Glocalnet att alltid ta upp Max i debatten. Bara för att deras karriärer ligger olika i tiden av naturliga skäl så har Hayden enormt mycket att göra innan han når Max meriter.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Neutral skrev:
Lägre än Glocalnet att alltid ta upp Max i debatten. Bara för att deras karriärer ligger olika i tiden av naturliga skäl så har Hayden enormt mycket att göra innan han når Max meriter.
500/MOTOGP
------------------
Biaggi
Starter: 127
Segrar: 13
Andraplats: 26
Tredjeplats: 19
-------------------
Hayden
Starter: 47
Segrar: 1
Andraplats: 2
Tredjeplats: 7

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Neutral skrev:
Oj, så nu heter det att deras karriärer ligger olika i tiden? Innan Skägget åkte ut medelst en fet spark i arschlet hette det att han var världens bäste roadracingförare, som skulle slå Rossi och vinna VM och jada jada jada. Fast det är klart, om man inte ens lyckas fixa en styrning i gatsoffeserien kanske till och med Skäggets lätträknade fans börjar inse fakta?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
Vilka fakta?
Att deras karriärer ligger olika i tiden är ju fakta. Den ene född 71 och den andra 81..
Att Skägget aldrig varit och aldrig kommer att bli ett hot mot Rossi (eller Doohan, för den delen). Som Rainey mycket riktigt påpekade.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Gustav O skrev:
Att valmers evinnerliga spammande om Biaggi fördärvar tråden. Det är fakta.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Att Skägget aldrig varit och aldrig kommer att bli ett hot mot Rossi (eller Doohan, för den delen). Som Rainey mycket riktigt påpekade.
Då har han en sak gemensam med Hayden då.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
valmers skrev:
Oj, så nu heter det att deras karriärer ligger olika i tiden? Innan Skägget åkte ut medelst en fet spark i arschlet hette det att han var världens bäste roadracingförare, som skulle slå Rossi och vinna VM och jada jada jada. Fast det är klart, om man inte ens lyckas fixa en styrning i gatsoffeserien kanske till och med Skäggets lätträknade fans börjar inse fakta?
Ska du citera mig behöver du ju inte fylla svaret med en massa saker jag aldrig sagt. Jag har inte sagt något av ovan men jag är grymt besviken att så många sämre förare än Max åker MotoGP i år, oavsett anledningarna till det så är det inte de bästa förarna i den bästa klassen längre.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Neutral skrev:
Ska du citera mig behöver du ju inte fylla svaret med en massa saker jag aldrig sagt. Jag har inte sagt något av ovan men jag är grymt besviken att så många sämre förare än Max åker MotoGP i år, oavsett anledningarna till det så är det inte de bästa förarna i den bästa klassen längre.
Då ska du nog ta och nypa dig i armen och vakna; detta är verkligheten för alla motorsportutövare. Det spelar ingen roll om det gäller F1, MotoGP, WRC, Champ Car, IRL eller WSBK, det handlar om så mycket mer än att vara en bra förare. Du ska ha talang, kunna tillföra feta sponsorpengar, vara från rätt land, ha rätt kontakter, vara på rätt plats vid rätt tillfälle, vara marknadsinriktad, kunna sälja dig själv och gärna ha en spektakulär körstil. Så har det varit i åtminstone 20-30 år, så jag förstår inte dessa ständiga nostalgiska berättelser om hur bra det var förr.

Maxine höll hög VM-klass i många år, men till slut var det inte värt ens 100 Camel-miljoner att ha hans skägg i depåboxen. Felet är hans eget, ingen annans.

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Valmers kan du aldrig hålla käft om det där??

Moderera bort skiten.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
R2 skrev:

Moderera bort skiten.
Vi diskuterar MotoGP, och förarna och teamen där. Biaggi rör upp känslor, vissa gillar honom, andra avskyr honom. Därför fortsätter vi att diskutera. Bara att låta bli att läsa om du inte gillar diskussionen.
Du låter som en gammal pensionär som klagar på att det bara är dunka-dunka på P3, men som trots det måste ha P3 på.

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
valmers skrev:
Vi diskuterar MotoGP, och förarna och teamen där. Biaggi rör upp känslor, vissa gillar honom, andra avskyr honom. Därför fortsätter vi att diskutera. Bara att låta bli att läsa om du inte gillar diskussionen.
Du låter som en gammal pensionär som klagar på att det bara är dunka-dunka på P3, men som trots det måste ha P3 på.
Kandidat till årets självmål? Du brukar vara så noga med att poängtera att han inte tillhör motogp... :hihi

MC Doktorn

Guest
R2 skrev:

Moderera bort skiten.

Är du en sån där taliban :)

Börja sakna pajkastningarna från det var bättre förr gänget.

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
valmers skrev:
vem är det som låter som en gnällkärring
du har ju bara en sak att säga hela tiden, vi har fattat din ståndpunkt för länge sedan, men du ska hela tiden skriva om skägget som ingen vill ha i depån, snacka om upprepat gnäll.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Men du tillför ju inget nytt med dina inlägg. De upprepas och upprepas med lite omkastade ord och "Skägget" utbytt mot "Maxine" - lytes- och könskomik på riktigt låg nivå. Om det möjligen renderade ett och annat leende i augusti kan du vara säker på att man läser dem med en riktigt trött min nu.

Och jag hatar verkligen inte Hayden. Han är en fenomenal men i mitt tycke slätstruken förare som har bidragit till att Biaggi inte längre kör MotoGP. Jag tror det känns främmande för människor som är vid sina sunda vätskor att känna hat för en idrottsman på grundval av hans utseende och framtoning.

Om du vill fortsätta delta i diskussionen om Hayden, Biaggi och MotoGP kan du väl försöka hitta och beskriva nya vinklar och fakta - eller? :va

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Axxexs skrev:
När Checa kommer köra Yamaha för Tech3 på testerna imorgon så kommer han ha kört 3 olika MotoGP-hojar innom 3 månader! Ducati, Honda och Yamaha. Är nog ganska så unikt.
Eftersom han kraschade idag så har han kraschat alla tre inom fyra månader. :D
Checa är kung!

För övrigt är jag ju inte oskyldig till Biaggi vs Hayden tjäbblet. :rodnar

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...