sandstream
Guest
I år är det minst sagt upp till bevis för Hayden.sleven skrev:Han har inte vad som krävs helt enkelt pungt.
Han ska inte bara se till att hålla Pedrosa bakom sig utan även se till och vinna ett par lopp.
I år är det minst sagt upp till bevis för Hayden.sleven skrev:Han har inte vad som krävs helt enkelt pungt.
Läs Haydens racerapport. Han hade en plan att lägga in stöten precis i slutet, men Melandri, som förmodligen nästan höll på att klanta till det, gick brett och Haydens plan sprack.sleven skrev:Noop, nada omkörningsförsök. Klart att det var svårt, Melandri var ju i topp form den dagen men likväl kunde han skugga han varv efter varv utan en tillstymmelse till ens en liten bromsasenaremanöver. I kurvan där jag satt skulle det ha gått många gånger. Ialla fall ett litet spårvalsbyte under inbromsning för att stressa och visa upp sig men inte ens det.
Han har inte vad som krävs helt enkelt pungt.
Som Gustav skrev, han har mycket kvar att bevisa.
Sen att min favorit Max inte har det som krävs för att platsa i MotoGP överhuvudtaget kan vi lämna hän. Det här handlade om att Hayden kör mesigt.
/Pär.
Så inte ens när Melandri klantar sig kan han köra om. Svagt.valmers skrev:Läs Haydens racerapport. Han hade en plan att lägga in stöten precis i slutet, men Melandri, som förmodligen nästan höll på att klanta till det, gick brett och Haydens plan sprack.
Om det är någon som inte har vad som krävs är det Skägget, som ingen vill ta i med tång. Inte ens en gatsoffa fick han. Pungt.
500/MOTOGPNeutral skrev:Lägre än Glocalnet att alltid ta upp Max i debatten. Bara för att deras karriärer ligger olika i tiden av naturliga skäl så har Hayden enormt mycket att göra innan han når Max meriter.
Oj, så nu heter det att deras karriärer ligger olika i tiden? Innan Skägget åkte ut medelst en fet spark i arschlet hette det att han var världens bäste roadracingförare, som skulle slå Rossi och vinna VM och jada jada jada. Fast det är klart, om man inte ens lyckas fixa en styrning i gatsoffeserien kanske till och med Skäggets lätträknade fans börjar inse fakta?Neutral skrev:Lägre än Glocalnet att alltid ta upp Max i debatten. Bara för att deras karriärer ligger olika i tiden av naturliga skäl så har Hayden enormt mycket att göra innan han når Max meriter.
Vilka fakta?valmers skrev:...edit.... inse fakta?
Att Skägget aldrig varit och aldrig kommer att bli ett hot mot Rossi (eller Doohan, för den delen). Som Rainey mycket riktigt påpekade.Gustav O skrev:Vilka fakta?
Att deras karriärer ligger olika i tiden är ju fakta. Den ene född 71 och den andra 81..
Då har han en sak gemensam med Hayden då.valmers skrev:Att Skägget aldrig varit och aldrig kommer att bli ett hot mot Rossi (eller Doohan, för den delen). Som Rainey mycket riktigt påpekade.
Ska du citera mig behöver du ju inte fylla svaret med en massa saker jag aldrig sagt. Jag har inte sagt något av ovan men jag är grymt besviken att så många sämre förare än Max åker MotoGP i år, oavsett anledningarna till det så är det inte de bästa förarna i den bästa klassen längre.valmers skrev:Oj, så nu heter det att deras karriärer ligger olika i tiden? Innan Skägget åkte ut medelst en fet spark i arschlet hette det att han var världens bäste roadracingförare, som skulle slå Rossi och vinna VM och jada jada jada. Fast det är klart, om man inte ens lyckas fixa en styrning i gatsoffeserien kanske till och med Skäggets lätträknade fans börjar inse fakta?
Då ska du nog ta och nypa dig i armen och vakna; detta är verkligheten för alla motorsportutövare. Det spelar ingen roll om det gäller F1, MotoGP, WRC, Champ Car, IRL eller WSBK, det handlar om så mycket mer än att vara en bra förare. Du ska ha talang, kunna tillföra feta sponsorpengar, vara från rätt land, ha rätt kontakter, vara på rätt plats vid rätt tillfälle, vara marknadsinriktad, kunna sälja dig själv och gärna ha en spektakulär körstil. Så har det varit i åtminstone 20-30 år, så jag förstår inte dessa ständiga nostalgiska berättelser om hur bra det var förr.Neutral skrev:Ska du citera mig behöver du ju inte fylla svaret med en massa saker jag aldrig sagt. Jag har inte sagt något av ovan men jag är grymt besviken att så många sämre förare än Max åker MotoGP i år, oavsett anledningarna till det så är det inte de bästa förarna i den bästa klassen längre.
Vi diskuterar MotoGP, och förarna och teamen där. Biaggi rör upp känslor, vissa gillar honom, andra avskyr honom. Därför fortsätter vi att diskutera. Bara att låta bli att läsa om du inte gillar diskussionen.R2 skrev:Valmers kan du aldrig hålla käft om det där??
Moderera bort skiten.
Kandidat till årets självmål? Du brukar vara så noga med att poängtera att han inte tillhör motogp...valmers skrev:Vi diskuterar MotoGP, och förarna och teamen där. Biaggi rör upp känslor, vissa gillar honom, andra avskyr honom. Därför fortsätter vi att diskutera. Bara att låta bli att läsa om du inte gillar diskussionen.
Du låter som en gammal pensionär som klagar på att det bara är dunka-dunka på P3, men som trots det måste ha P3 på.
R2 skrev:Valmers kan du aldrig hålla käft om det där??
Moderera bort skiten.
vem är det som låter som en gnällkärringvalmers skrev:Vi diskuterar MotoGP, och förarna och teamen där. Biaggi rör upp känslor, vissa gillar honom, andra avskyr honom. Därför fortsätter vi att diskutera. Bara att låta bli att läsa om du inte gillar diskussionen.
Du låter som en gammal pensionär som klagar på att det bara är dunka-dunka på P3, men som trots det måste ha P3 på.
Men du tillför ju inget nytt med dina inlägg. De upprepas och upprepas med lite omkastade ord och "Skägget" utbytt mot "Maxine" - lytes- och könskomik på riktigt låg nivå. Om det möjligen renderade ett och annat leende i augusti kan du vara säker på att man läser dem med en riktigt trött min nu.valmers skrev:Vi diskuterar MotoGP, och förarna och teamen där. Biaggi rör upp känslor, vissa gillar honom, andra avskyr honom. Därför fortsätter vi att diskutera. Bara att låta bli att läsa om du inte gillar diskussionen.
Hur kom du fram till detNyteknik skrev:Han är en fenomenal men i mitt tycke slätstruken förare som har bidragit till att Biaggi inte längre kör MotoGP.
Eftersom han kraschade idag så har han kraschat alla tre inom fyra månader.Axxexs skrev:När Checa kommer köra Yamaha för Tech3 på testerna imorgon så kommer han ha kört 3 olika MotoGP-hojar innom 3 månader! Ducati, Honda och Yamaha. Är nog ganska så unikt.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |