Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Pedrosas tider är visserligen bra men med tanke på att han bara orkar köra ett par varv i maxfart så vill jag nog se några tävlingar innan jag är med och hissar honom till skyarna.

Som jag skrev tidigare är det upp till Hayden att visa vad han går för i år.
Tyvärr så finns det nog ingen som rår på Rossi i år heller så Haydens svåraste nöt blir väl att knäcka Melandri.
Snacket om att Pedrosa blir trött tror jag är klart överdrivet. När det väl är dags för race komemr han vara fit for fight och farlig för de flöesta.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
Pedrosas tider är visserligen bra men med tanke på att han bara orkar köra ett par varv i maxfart så...
Just därför är det ju oroväckande för alla som håller på Hayden, Melandri eller någon annan Hondaförare. En 250-dvärg som nästan utan någon träning alls lägger lika bra varvtider som Hayden (som dessutom har tränat sin kropp i AMA) - behöver jag skriva det så tydligt: Pedrosa kommer ställa en MotoGP-mästare-buckla i sin trofésamling inom kort.

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Snacket om att Pedrosa blir trött tror jag är klart överdrivet. När det väl är dags för race komemr han vara fit for fight och farlig för de flöesta.
Det är han själv som säger det men han har ju haft ett par månader på sig att träna upp kroppen.
Som sagt, test är test och tävling är tävling.

Nyteknik skrev:
Pedrosa kommer bli världsmästare inom kort.
Kanske om Rossi slutar efter den här säsongen men jag är ändå inte helt övertygad än om Pedrosas storhet, ännu.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Webspy skrev:
Förvisso - även om du är lite väl kall...

Utan att vara något Hayden-fan så måste man vara både blind o trångsynt för att missa att han förra året gjorde väldigt stora framsteg. Från att ha varit synnerligen blek 03-04 så växte han och var med i toppstriden i istortsett varje rejs efter laguna seca! Visst - han är ingen Rossi - men så dålig som han framställs av alla Biaggifan och Haydenhatare är han inte!

Som sagt inte kass, dock är det många förare som hade kunnat göra precis samma resultat, om man får chansen att köra för bästa teamet i 4 år.
Det är ju dock inte många som fått den chansen så länge.
Visst gjorde han framsteg i somras, men den här säsongen kommer han blekna i jämförelse med flera nya och gamla talanger.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
När Pedrosa lägger fina träningstider, utan att behöva testa någonting, bara köra och lära sig hojen, är han en blivande MotoGP-mästare inom en snar frmatid.

När Hayden presterar topptider, under tiden som han testar ut allting som inte Butter orkar med, är han en doldis som ingen kommer minnas och som aldrig kommer att vinna MotoGP och test är test och så vidare.

Säkert logiskt om man brajar sig hög på blårök varje kväll, men för mig är det svårt att förstå tankegången.

oFFkeFF skrev:
Som sagt inte kass, dock är det många förare som hade kunnat göra precis samma resultat, om man får chansen att köra för bästa teamet i 4 år.
Det är ju dock inte många som fått den chansen så länge.
Visst gjorde han framsteg i somras, men den här säsongen kommer han blekna i jämförelse med flera nya och gamla talanger.
Och då kommer tiotusenkronorsfrågan; varför får man chansen i Repsol Honda Team? För att man är dålig? För att man aldrig kommer att kunna hota toppförarna?
Hela den här diskussionen om Hayden är löjeväckande; karln blev trea i VM 2005, några futtiga poäng från andraplatsen. Vad man gjorde för resultat för fem eller tio år sedan intresserar bara bakåtsträvarna, HRC ser till nuet.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
valmers skrev:
När Pedrosa lägger fina träningstider, utan att behöva testa någonting, bara köra och lära sig hojen, är han en blivande MotoGP-mästare inom en snar frmatid.

När Hayden presterar topptider, under tiden som han testar ut allting som inte Butter orkar med, är han en doldis som ingen kommer minnas och som aldrig kommer att vinna MotoGP och test är test och så vidare.

Säkert logiskt om man brajar sig hög på blårök varje kväll, men för mig är det svårt att förstå tankegången.
Han har ju fortfarande haft 4 år på sig att visa något, och det har han inte.
Skit-Hayden :mad:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:

Jag tror inte det är "Butters" val att han inte ska testa nya delar till en hoj han aldrig har kört...
Att Dani Pedrosa är den mest talangfulla föraren som kommit fram sedan Rossi torde stå klart för alla som sett mer än tre race.
Angående test är test och race är race så är det ju sant och ett av problemen för Hayden. Han har grym outright speed och kan sätta poletider men hans racecraft är inte lika bra. Tycker jag.
Ska bli oerhört intressant att se hur det går i år, bakom Rossi, eftersom det finns en hel drös förare som är jämbördiga.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Martin skrev:
Nej, köra skjortan av Rossi på Laguna Seca och bli trea i VM är fanimej pinsamt. :argpådato

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Martin skrev:
Han har varit på pallen i vart femte race han har kört, 10 pallplatser på 47 race. På bästa hojen i fältet (även om jag tror M1:an är måttstocken numer) och i bästa teamet. Inte så pjåkigt.

valmers skrev:
Nej, köra skjortan av Rossi på Laguna Seca och bli trea i VM är fanimej pinsamt. :argpådato
En gång är ingen gång...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
Han har varit på pallen i vart femte race han har kört, 10 pallplatser på 47 race. På bästa hojen i fältet (även om jag tror M1:an är måttstocken numer) och i bästa teamet. Inte så pjåkigt.

En gång är ingen gång...
Valencia då?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Och då kommer tiotusenkronorsfrågan; varför får man chansen i Repsol Honda Team? För att man är dålig? För att man aldrig kommer att kunna hota toppförarna?
Hela den här diskussionen om Hayden är löjeväckande; karln blev trea i VM 2005, några futtiga poäng från andraplatsen. Vad man gjorde för resultat för fem eller tio år sedan intresserar bara bakåtsträvarna, HRC ser till nuet.

valmers skrev:
Då ska du nog ta och nypa dig i armen och vakna; detta är verkligheten för alla motorsportutövare. Det spelar ingen roll om det gäller F1, MotoGP, WRC, Champ Car, IRL eller WSBK, det handlar om så mycket mer än att vara en bra förare. Du ska ha talang, kunna tillföra feta sponsorpengar, vara från rätt land, ha rätt kontakter, vara på rätt plats vid rätt tillfälle, vara marknadsinriktad, kunna sälja dig själv och gärna ha en spektakulär körstil.

Så Hayden är undantaget från din egen regel eftersom han kör hos HRC för att han är bra medan andra kör pga diverse andra saker.
Hayden är bra men han är inte den näst bäste där ute, tycker jag.

valmers skrev:
Hayden har kommit före Rossi fler gånger än dessa men han är inte ett hot mot Rossi, det tror nog inte ens du.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
Jag tror inte det är "Butters" val att han inte ska testa nya delar till en hoj han aldrig har kört...
Att Dani Pedrosa är den mest talangfulla föraren som kommit fram sedan Rossi torde stå klart för alla som sett mer än tre race.
Angående test är test och race är race så är det ju sant och ett av problemen för Hayden. Han har grym outright speed och kan sätta poletider men hans racecraft är inte lika bra. Tycker jag.
Ska bli oerhört intressant att se hur det går i år, bakom Rossi, eftersom det finns en hel drös förare som är jämbördiga.
Som sagt, läs VM-poängtabellen från 2005. Det fanns två (2) förare i världen som bevisligen hade bättre racecraft än Hayden. Två. Vilken usel racecraft, alltså. Att han inte får sparken.

Gustav O skrev:
Hayden har kommit före Rossi fler gånger än dessa men han är inte ett hot mot Rossi, det tror nog inte ens du.
Det är ingen av övriga MotoGP-förare som är ett hot mot Rossi under 2006.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:

Haha, bara för jämförelsen så ansåg ju du att andra förare som kommit 2,3,4,5'a i VM suger och ska bort. Behöver väl kanske inte nämna vem.
Hayden har fått chansen för att Honda vill marknadsföra sig hårdare i USA, hayden är tillräckligt bra för det. Hojen gör Hayden om man säger så.
Tyckte som sagt Melandri ganska direkt visade "nivån" på just Hayden..
Melandri har större chans på en titel än Hayden någonsin kommer ha, och då är jag också rätt övertygad om att Pedrosa är en större talanng än melandri.
Kommer Rossi få det svårare i år? Ja, det är jag övertygad om.
Kommer Hayden vinna i år? Ja, han kan nog ta någon rejsvinst till.
Skulle Hayden placera en Ducce eller en Yamma på pallen? Knappast troligt..

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Normalt sett brukar jag vilja avsluta dessa sjukt långdragna diskutioner om ovidkommande saker.... iaf efter att dom ältats o daltats med i 125 sidor....

Men om det nu inte krävs någon talang utan ett Stomatol-leende samt laidback-stil för att komma in i gemet hur kunde då "Butter" få en styrning? :rofl

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Som sagt, läs VM-poängtabellen från 2005. Det fanns två (2) förare i världen som bevisligen hade bättre racecraft än Hayden. Två. Vilken usel racecraft, alltså. Att han inte får sparken.
----------------
Det är ingen av övriga MotoGP-förare som är ett hot mot Rossi under 2006.
Ska vi ta det en gång till då? Hayden är inte dålig men han är inte "best of the rest". Efter Laguna Seca höjde han sig och var stabil men det jag saknar hos honom är att kunna avgöra, att kunna skapa sig sina segrar på andra banor är hemmabanan. PI körde han bra och på Valencia körde han ryggsäck på Melandri med fint resultat men jag ser inte att han ska kunna ta kommandot i VM och leda HRC till en ny titel. Tycker Melandri visade mer av det förra året.

Ingen av de andra förarna är ett hot för Rossi, det är korrekt, men jag tror inte Hayden kommer bli runner-up 2006.

Allt är mina egna åsikter så ta det inte så blodigt. :pannkyss

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Young, dashing and single. The ladies love our Nicky as he's quite the catch. Not even the haircut, odd number of toes or the family love affairs is enough to limit his appeal. Dreamy.
Ohh. I love to bitch fight. :hihi

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Den som inte varit inne på motogpnews.com på ett tag bör definitivt gå in och läsa där.... :hihi

http://www.motogpnews.com/home.php?pageid=543

"Hiya ammer viry, viry appee weetha these newer bike thatter we have" gloated Rossi "Butter onda hander dew-cati harra not ear so we-ar viry, viry un-shurer about hour speeda. Two-day hiya unlee racer weeha Colin, weecha eez viry, viry easy."

Checa finished the day by giving his fans something to cheer about by high-siding his new bike and banging his head so hard that he couldn't remember which sponsor was which.

http://www.motogpnews.com/home.php?pageid=542

Bull poking comedian Jester Gibernau has sent out a firm message to his rivals that this year the comedy ends.
Gibbers, who has an impressive collection of international gravel stored in his left ear canal, finished the final day of the Phillip Island test as the fastest rider.

"This year the comedy ends!" stated the Puddle of Mudd star "Although I will still be keeping the hairstyle. I feel attached to my hair, unlike Biaggi."

http://www.motogpnews.com/home.php?pageid=541

Rossi used last year's Ferrari - the very same one that Michael Schumacher performed so very badly with thought the 2005 season - in the test yet finished the day ninth fastest and, more impressively, in the top half of the Bridgestone runners. His time of 1:12.851 was only a second slower than that of the much hated Michael Schumacher without the extra beneficial down-force that the German's comedy oversized chin gives.

"Hi ammer viry, viry ap-ee weetha theez tester" beamed Rossi "Hi forta beeher-fora thata all theez formular wonner der-a-ivers wehera sheet. Now-a hiya knowa they hara."

http://www.motogpnews.com/home.php?pageid=539

Formula One's nearly man and MotoGP fan Michael Schumacher has proven this his sport, Formula One, has more to do with having a big chin and liking Hitler than poncing around in a yellow hair band when the generally disliked German opened up a cabbage full of whoop ass on world MotoGP champion Valentino Rossi at the pre-season F1 test in Valencia.

:lol

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Teddy skrev:
Tack för den sammanfattningen som ger lite perspektiv på debatten. Från det (perspektivet) så konstaterar jag att det är bara att gilla läget just nu och acceptera att vi får dras med Hayden till dess att Honda har en ny titelutmanare. Hela den här situationen känns orättvis men jag tröstar mig med att historien kommer att ge rättvisa, Hayden kommer att blekna i folks minnen och bli en bortglömd parentes i MotoGP. Hans avtryck i MotoGP är i det närmaste obefintligt. I bästa fall kommer man att minnas honom som den där killen med den coola och lediga stilen. T o m en förare av så hög kvalitet som Carlos Checa behöver en superuppkörning i regn för att göra sig ett namn. Betänk Criville och Roberts Jr som folk knappt minns eller i bästa fall fnyser åt. Vad kommer man att minnas Hayden som? Kommer man att minnas Hayden alls?

Vänligen observera att jag inte har något emot Hayden personligen, hur skulle jag kunna ha det? Jag känner honom inte och jag har överhuvdtaget aldrig träffat honom. Han framstår som en sympatisk och trevlig person med en tillbakalutad stil. Han är bevisligen en mycket bra förare.
Visst är det lite bittert att det bara är mästarna som i bästa fall blir ihågkomna. Å andra sidan - vilka böcker blir skrivna om oss? :(

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...