valmers skrev:
När Pedrosa lägger fina träningstider, utan att behöva testa någonting, bara köra och lära sig hojen, är han en blivande MotoGP-mästare inom en snar frmatid.
När Hayden presterar topptider, under tiden som han testar ut allting som inte Butter orkar med, är han en doldis som ingen kommer minnas och som aldrig kommer att vinna MotoGP och test är test och så vidare.
Säkert logiskt om man brajar sig hög på blårök varje kväll, men för mig är det svårt att förstå tankegången.
Och då kommer tiotusenkronorsfrågan; varför får man chansen i Repsol Honda Team? För att man är dålig? För att man aldrig kommer att kunna hota toppförarna?
Hela den här diskussionen om Hayden är löjeväckande; karln blev trea i VM 2005, några futtiga poäng från andraplatsen. Vad man gjorde för resultat för fem eller tio år sedan intresserar bara bakåtsträvarna, HRC ser till nuet.
Haha, bara för jämförelsen så ansåg ju du att andra förare som kommit 2,3,4,5'a i VM suger och ska bort. Behöver väl kanske inte nämna vem.
Hayden har fått chansen för att Honda vill marknadsföra sig hårdare i USA, hayden är tillräckligt bra för det. Hojen gör Hayden om man säger så.
Tyckte som sagt Melandri ganska direkt visade "nivån" på just Hayden..
Melandri har större chans på en titel än Hayden någonsin kommer ha, och då är jag också rätt övertygad om att Pedrosa är en större talanng än melandri.
Kommer Rossi få det svårare i år? Ja, det är jag övertygad om.
Kommer Hayden vinna i år? Ja, han kan nog ta någon rejsvinst till.
Skulle Hayden placera en Ducce eller en Yamma på pallen? Knappast troligt..