Tackat nej till BMW? Det förstår jag inte. Har svårt att se att BMW skulle ha svårt att finansiera sin medverkan i MotoGP. Vore inte WCM´s uppdrag att organisera det hela rent praktiskt?Axxexs skrev:Man har tydligen även tackat nej från BMW:s förfrågan att driva deras team.
Bra, ingen är gynnad av att ha blåbärsteam på gridden.Axxexs skrev:Det kommer krävas ett mirakel, säger Peter Clifford på WCM, om man kommer vara med att köra i år i MotoGP. Man har försökt få pengar från DORNA men dom har redan betalat för Stoner, Ellison och Checa's platser så det finns ingen chans för dom att kunna betala för WCM också. Bimota vill ha pengar för chassi och KTM vill ha pengar för deras motorer. Pengar som inte WCM har lyckats få in via sponsorer. Inga kontrakt är skrivna innom teamet.
Man har tydligen även tackat nej från BMW:s förfrågan att driva deras team.
Jag tror James Ellison är av en annan åsikt...valmers skrev:Bra, ingen är gynnad av att ha blåbärsteam på gridden.
Just det. WCM är verkligen gröngölingar med omeriterade förare som Crafar, Laconi, McCoy, Haga och Hopkins på lönelistan.valmers skrev:Bra, ingen är gynnad av att ha blåbärsteam på gridden.
valmers skrev:Bra, ingen är gynnad av att ha blåbärsteam på gridden.
valmers skrev:Bra, ingen är gynnad av att ha blåbärsteam på gridden.
Ja, det är ju bara fyra år sedan utombordarna försvann.oFFkeFF skrev:Ett "blåbärsteam" som tagit ett gäng vinster och pallplatser? Att man tappat sponsorer samt inte haft råd med riktigt konkurrenskraftiga hojar sen fyrtaktsinträdet gör en inte direkt till blåbär..
Åfan, lyfter dessa herrar lön från WCM fortfarande?Nyteknik skrev:Just det. WCM är verkligen gröngölingar med omeriterade förare som Crafar, Laconi, McCoy, Haga och Hopkins på lönelistan.
Vad är meningen med skithojar som blir varvade varje race?Chris Ash skrev:Varför inte?
valmers skrev:Ja, det är ju bara fyra år sedan utombordarna försvann.
Vad är meningen med skithojar som blir varvade varje race?
Men samtidigt är det surt när det bli så glesa led som det verkar bli i år.valmers skrev:Bra, ingen är gynnad av att ha blåbärsteam på gridden.
Vad vill du ha sagt?valmers skrev:Åfan, lyfter dessa herrar lön från WCM fortfarande?
Du sa att WCM hade dessa herrar på lönelistan. Eller är du fast i den gamla goda dåtiden igen? Trist i så fall.Nyteknik skrev:Vad vill du ha sagt?
Ja? Det var väl det jag sa?oFFkeFF skrev:Sen kan man iofs hålla med om att ett team som är så långt efter som WCM var förra året, är det ju ingen större idé att vara med.
Förlåt, de HAR HAFT dessa förare anställda. Gör det någon skillnad beträffande teamets kompetens?valmers skrev:Du sa att WCM hade dessa herrar på lönelistan. Eller är du fast i den gamla goda dåtiden igen? Trist i så fall.
valmers skrev:Ja? Det var väl det jag sa?
Jaha, som jag trodde. För tio år sedan....blabla....tvåtakt...blabla....bättre förr....inga stomatolleenden......blabla....Nyteknik skrev:Förlåt, de HAR HAFT dessa förare anställda. Gör det någon skillnad beträffande teamets kompetens?
Gustav O skrev:Vilka fakta?
Att deras karriärer ligger olika i tiden är ju fakta. Den ene född 71 och den andra 81..
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |