Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Haha, snacka om att tycka synd om USA. :hihi

Klart att Hayden får sparken förr eller senare men varför skulle Yamaha vilja ha honom? Ersätta Rossi? :rofl
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Har läst på andra ställen med om att Amerikanerna inte tror att man kommer backa upp Hayden till att vinna VM pga att det skulle vara politiskt inkorekt här i Europa i dagens läge med att en Amerikan vann. Vet inte vad jag ska tro om det. Troligen letar man ursäkter för att Pedrosa kommer vara snabbare..

Melandri får också testa delar i år vilket är lite fel i den artikeln. Förra året var det Biaggi och Gibernau. Sägs att man från Honda till nästa år redan har planerat in att Melandri och Pedrosa kommer få utvecklingskontrakten för att testa dom nya delarna till 800cc. Hayden nämns inte där.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Axxexs skrev:
Har läst på andra ställen med om att Amerikanerna inte tror att man kommer backa upp Hayden till att vinna VM pga att det skulle vara politiskt inkorekt här i Europa i dagens läge med att en Amerikan vann. Vet inte vad jag ska tro om det. Troligen letar man ursäkter för att Pedrosa kommer vara snabbare..
Ja vad ska man säga...

Axxexs skrev:
Melandri får också testa delar i år vilket är lite fel i den artikeln. Förra året var det Biaggi och Gibernau. Sägs att man från Honda till nästa år redan har planerat in att Melandri och Pedrosa kommer få utvecklingskontrakten för att testa dom nya delarna till 800cc. Hayden nämns inte där.
Verkar troligt. Pedrosa kommer nog vara riktigt, riktigt giftig 2007.

Neutral skrev:
Haha, snacka om att tycka synd om USA. :hihi

Klart att Hayden får sparken förr eller senare men varför skulle Yamaha vilja ha honom? Ersätta Rossi? :rofl
Problemet för Yamaha är att den bästa Rossiersättaren kör Honda i år och 2007 nämligen Pedrosa. Tror dessutom inte Honda kommer göra om misstaget att driva sin bästa förare från teamet för att man är styva i korken.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Ja vilket trams,
elaka europeer i HRC har gjort Hayden till förstaförare bara för
att djävlas med honom.
Elaka Denning försöker skaffa backning i 2 länder (US+UK) med
en förare genom att kalla honom till Anglo-amerikan.

Sanningen är den att det finns amerikaner på det bästa materialet
i de 2 bästa stallen. Nån som tror nån av dem vinner VM?
Nix, och allt beror på en europeisk-muslimsk-kommunistisk
världssammansvärjning!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
gthyni skrev:
Sanningen är den att det finns amerikaner på det bästa materialet
i de 2 bästa stallen. Nån som tror nån av dem vinner VM?
Nix, och allt beror på en europeisk-muslimsk-kommunistisk
världssammansvärjning!
Vi måste tipas ah17 här på forumet. :hihi
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Tror det är Hopkins själv som gillar att kallas Anglo-Amerikan.

Hans föredetta, (dom är kanske ihop igen, verkar som det ibland?), Desiree Lynn kallar ju sig själv för Vietnames/Spansk/Tysk/Mexikan/Qota Indian!? :3freak :hihi
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Axxexs skrev:
Tror det är Hopkins själv som gillar att kallas Anglo-Amerikan.

Hans föredetta, (dom är kanske ihop igen, verkar som det ibland?), Desiree Lynn kallar ju sig själv för Vietnames/Spansk/Tysk/Mexikan/Qota Indian!? :3freak :hihi
Hopkins har ju både stars & stripes asmat union jack på sin hoj, sin logga sina siffror och fan och hans moster.

Själv är jag småländsk-finlandssvensk född i Etiopien.
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Axxexs skrev:
Tror det är Hopkins själv som gillar att kallas Anglo-Amerikan.

Hans föredetta, (dom är kanske ihop igen, verkar som det ibland?), Desiree Lynn kallar ju sig själv för Vietnames/Spansk/Tysk/Mexikan/Qota Indian!? :3freak :hihi
Kanske?
Chat:
Occasionally, John and Desiree with be available online to chat. Sign up for our newsletter and we'll keep you informed of dates and times.

Så står det under Contact på www.hopperracing.com så om han inte naglat upp en annan modell som heter Desiree så tror jag du har rätt!
Själv är jag östgötsk-ångermanlänning född i Uppsala, svårt att slå Goods... Gustav på fingrarna där! :hihi
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Gustav O skrev:
...Rossi...the man who will replace him will be American Nick Hayden.
Det verkar inte otroligt. Edwards har knappast framtiden för sig och Ellison lär knappast bli aktuell för en fet befordran. Snarare sparken. Och vilka Hondaförare som blir tillgängliga efter den här säsongen skulle vara värdefulla för Yamaha? Bortsett Hayden ser jag ingen alls.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Axxexs skrev:
Har läst på andra ställen med om att Amerikanerna inte tror att man kommer backa upp Hayden till att vinna VM pga att det skulle vara politiskt inkorekt här i Europa i dagens läge med att en Amerikan vann. Vet inte vad jag ska tro om det. Troligen letar man ursäkter för att Pedrosa kommer vara snabbare..
En enklare strategi hade väl i så fall varit om japanerna låtit bli att kontraktera jänkare :lol
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Haha, jänkarna är för roliga. Lite desperat att redan börja leta ursäkter för Hayden innan ens säsongen har börjat...verkar inte ha så höga förväntningar på Nicky. Tror nog han kommer att smiska lilla Dani den första säsongen, eller iaf. i början av säsongen...sen är det kokta fläsket stekt!

OT - Ha! Själv är jag Grönländsk-Dansk-Svensk-(Skånsk) med tyskstammande efternamn född i Lund...slå det! :hihi
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
fan, måste bara säga att jag åker till Shangahai i år igen för att kolla på MotoGP:n. Det var riktigt bar förra året :)
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Ravetrancer skrev:
fan, måste bara säga att jag åker till Shangahai i år igen för att kolla på MotoGP:n. Det var riktigt bar förra året :)
Åker du till ett land på andra sidan jordklotet som avrättar 10.000 människor per år för att se MotoGP när du kan göra det i Holland och Tyskland?

:argpådato
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nyteknik skrev:
Åker du till ett land på andra sidan jordklotet som avrättar 10.000 människor per år för att se MotoGP när du kan göra det i Holland och Tyskland?

:argpådato


Varför ska han avrätta folk i Holland och Tyskland för? :confused:








:tungan
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Axxexs skrev:
Jeremy McWilliams sägs vara beredd på att ersätta Ellison ifall han tappar mer av sin motivation av att ligga för långt efter Checas tider.


Ja för helvete, in med Jezza på en riktig hoj för en gång skull! Tyvärr har han nog sin bästa tid bakom sig. Men jag skulle vilja se 2002 års Jezza köra en konkurrenskraftig hoj....

Ellison..ja vad ska man säga "i dont rate Biaggi at all", hoho vad det klingar ljuvt just nu... :hihi
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Det verkar inte otroligt. Edwards har knappast framtiden för sig och Ellison lär knappast bli aktuell för en fet befordran. Snarare sparken. Och vilka Hondaförare som blir tillgängliga efter den här säsongen skulle vara värdefulla för Yamaha? Bortsett Hayden ser jag ingen alls.
Fast samtidigt har Honda ett annat problem och det är att de har många unga förare som kommer vilja komma upp till MotoGP - Dovizioso, Luthi etc. Dessutom sitter ju en kille som Stoner kanske inte helt lugn i båten om han inte får de saker han vill ha. Kan tänka mig att Vermeulen kan tröttna på Surkukin också. Om de är de bästa ersättarna för Rossi vete tusan men det finns ju talangfulla förare som kommer vilja köra MotoGP och då kan inte Honda ha alla.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Gustav O skrev:
Fast samtidigt har Honda ett annat problem och det är att de har många unga förare som kommer vilja komma upp till MotoGP - Dovizioso, Luthi etc. Dessutom sitter ju en kille som Stoner kanske inte helt lugn i båten om han inte får de saker han vill ha. Kan tänka mig att Vermeulen kan tröttna på Surkukin också. Om de är de bästa ersättarna för Rossi vete tusan men det finns ju talangfulla förare som kommer vilja köra MotoGP och då kan inte Honda ha alla.
Det stämmer, men ingen av de du nämner har erfarenhet och meriter för att bli Yamahas försteförare. Speciellt inte om det är tomrummet efter Rossi som ska fyllas. Hayden kommer säkert inte göra en usel säsong i år och hans aktier lär inte falla nämnvärt i värde. Yamaha kommer därtill att vara intresserad av allt han lärt sig sedan -04 om HRC och RCV:n. Jag tror Honda gärna gör sig av med honom när hans 2-årskontrakt går ut efter denna säsong: fyra säsonger med full HRC-uppbackning resulterade i 1-2 förstaplatser. Man lär inte investera mer i Hayden med så många andra och minst lika lovande talanger i väntrummet; som du skriver. Kanske blir Hayden en bättre och mer aggressiv förare hos Yamaha?
 
Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
CALLAHAN skrev:
Jag tror Biaggi kommer ta Rossi´s plats hos Yamaha. :banana

Jag tror på Herren Jesus Kristus som vår frälsare. Sen tror jag att man får fyrkantiga ögon av att titta på tv.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top