Nyteknik
Bannad
Hur jag kom fram till att Haydens närvaro hos Honda har bidragit till att Biaggi fick sparken? Är inte det uppenbart?sandstream skrev:Hur kom du fram till det![]()
Hur jag kom fram till att Haydens närvaro hos Honda har bidragit till att Biaggi fick sparken? Är inte det uppenbart?sandstream skrev:Hur kom du fram till det![]()
Nej, vem är detGustav O skrev:För övrigt är jag ju inte oskyldig till Biaggi vs Hayden tjäbblet.![]()
Kanske för dig men inte för mig så utveckla det gärna.Nyteknik skrev:Hur jag kom fram till att Haydens närvaro hos Honda har bidragit till att Biaggi fick sparken? Är inte det uppenbart?
Utan Hayden hade Biaggi varit viktigare för Honda - helt enkelt.sandstream skrev:Kanske för dig men inte för mig så utveckla det gärna.
Är det för att han har ett snyggt leende?
För att han inte gnäller på sin "skithoj"?
För att om han inte fanns så skulle Biaggis problem aldrig uppstått?
För att han kom före Biaggi i sammandraget?
Om intresset för att hata Biaggi är så stort kan väl Valmers starta en ny tråd så kan han, Strider och Sandstream spy galla där. Jag lovar att inte besöka den i alla fall. Mycket trött på alla tjuvhugg nu.Nyteknik skrev:Om du vill fortsätta delta i diskussionen om Hayden, Biaggi och MotoGP kan du väl försöka hitta och beskriva nya vinklar och fakta - eller?![]()
Då är jag med på vad du menarNyteknik skrev:Utan Hayden hade Biaggi varit viktigare för Honda - helt enkelt. När Doohan och Rossi körde Honda hade vi aldrig fått se en förare som Hayden så prioriterad hos Honda. Andreförarna Criville och Okada utmanade Doohan på allvar och körde vid flera tillfällen förbi och ifrån honom. Så snabb är inte Hayden. Att han sitter på Hondas finaste hoj beror på generationsskiftet där förare som Barros, Biaggi, Checa, Capirossi, Gibernau m.fl. är på väg att pensioneras och av naturliga skäl inte prioriteras.
Du har aldrig tänkt på att du och de andra som "hackar" på Valmers är precis lika tråkiga och tjatiga?Neutral skrev:Om intresset för att hata Biaggi är så stort kan väl Valmers starta en ny tråd så kan han, Strider och Sandstream spy galla där. Jag lovar att inte besöka den i alla fall. Mycket trött på alla tjuvhugg nu.![]()
Det går ju att framföra sin åsikt på olika sätt...sandstream skrev:Du har aldrig tänkt på att du och de andra som "hackar" på Valmers är precis lika tråkiga och tjatiga?
...och om och om igenGustav O skrev:Det går ju att framföra sin åsikt på olika sätt...
Jag har aldrig startat någon hacksession vad jag vet. Det är ju en väsentlig skillnad tycker i alla fall jag.sandstream skrev:Du har aldrig tänkt på att du och de andra som "hackar" på Valmers är precis lika tråkiga och tjatiga?
Nej, men du och de "andra" bidrar till att det blir rätt långa "hacksessioner".Neutral skrev:Jag har aldrig startat någon hacksession vad jag vet. Det är ju en väsentlig skillnad tycker i alla fall jag.
sandstream skrev:Nej, men du och de "andra" bidrar till att det blir rätt långa "hacksessioner".
Alla måste få skriva vad de tycker och blir det tjatigt kan man ju låta bli att läsa och svara.
(Men jag förstår att det kliar i fingrarna ibland, jag är likadan)
No shit.sandstream skrev:(Men jag förstår att det kliar i fingrarna ibland, jag är likadan)
Be om ursäkt till R2, nu har han varit gubbgrinig igen på grund av dig.oFFkeFF skrev:Förlåt, de var ju jag som startade den här omgången, med att säga att Hayden inte var så bra..
valmers skrev:Be om ursäkt till R2, nu har han varit gubbgrinig igen på grund av dig.![]()
oFFkeFF skrev:Vad jag inte hajar är dock vad Biaggi har att göra med att Hayden är kass?![]()
Tack för den sammanfattningen som ger lite perspektiv på debatten. Från det (perspektivet) så konstaterar jag att det är bara att gilla läget just nu och acceptera att vi får dras med Hayden till dess att Honda har en ny titelutmanare. Hela den här situationen känns orättvis men jag tröstar mig med att historien kommer att ge rättvisa, Hayden kommer att blekna i folks minnen och bli en bortglömd parentes i MotoGP. Hans avtryck i MotoGP är i det närmaste obefintligt. I bästa fall kommer man att minnas honom som den där killen med den coola och lediga stilen. T o m en förare av så hög kvalitet som Carlos Checa behöver en superuppkörning i regn för att göra sig ett namn. Betänk Criville och Roberts Jr som folk knappt minns eller i bästa fall fnyser åt. Vad kommer man att minnas Hayden som? Kommer man att minnas Hayden alls?Nyteknik skrev:Utan Hayden hade Biaggi varit viktigare för Honda...När Doohan och Rossi körde Honda hade vi aldrig fått se en förare som Hayden så prioriterad hos Honda. Andreförarna Criville och Okada utmanade Doohan på allvar och körde vid flera tillfällen förbi och ifrån honom. Så snabb är inte Hayden. Att han sitter på Hondas finaste hoj beror på generationsskiftet där förare som Barros, Biaggi, Checa, Capirossi, Gibernau m.fl. är på väg att pensioneras och av naturliga skäl inte prioriteras.
Med andra ord är det bevisat att det är ni tvåtaktstalibaner som hela tiden förstör trådarna med erat tjafs om hur usel Hayden äroFFkeFF skrev:Förlåt, de var ju jag som startade den här omgången, med att säga att Hayden inte var så bra..
Trist vore det väl annarsGustav O skrev:No shit.![]()
sandstream skrev:Med andra ord är det bevisat att det är ni tvåtaktstalibaner som hela tiden förstör trådarna med erat tjafs om hur usel Hayden är![]()
Trist vore det väl annars![]()
Pedrosas tider är visserligen bra men med tanke på att han bara orkar köra ett par varv i maxfart så vill jag nog se några tävlingar innan jag är med och hissar honom till skyarna.oFFkeFF skrev:Min lilla sanity-check beror ju mest på hur fort exempelvis Pedrosa kör, med den lilla erfarenheten han har av hojen.
Eller hur fort Melandri anpassade sig och vilka resultat han visat direkt efter han fick en bra hoj.
Hayden har som sagt, med stöd av rossi och det mest stödda hrc-teamet, presterat en vinst, och ytterligare några pallplatser på 3 år. Han är som sagt ingen "kass" förare, men han är definitivt inte någon framtida världsmästare..
sandstream skrev:Pedrosas tider är visserligen bra men med tanke på att han bara orkar köra ett par varv i maxfart så vill jag nog se några tävlingar innan jag är med och hissar honom till skyarna.
Som jag skrev tidigare är det upp till Hayden att visa vad han går för i år.
Tyvärr så finns det nog ingen som rår på Rossi i år heller så Haydens svåraste nöt blir väl att knäcka Melandri.
oFFkeFF skrev:Hayden har som sagt, med stöd av rossi och det mest stödda hrc-teamet, presterat en vinst, och ytterligare några pallplatser på 3 år. Han är som sagt ingen "kass" förare, men han är definitivt inte någon framtida världsmästare..
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |