Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Nyteknik skrev:
Eftersom Suzuki länge har utmärkt sig genom att vara sämst verkar det ju riktigt korkat att också vara fulast. Det har till och med bimbos världen över fattat.
sandstream skrev:
Ja, deras förare brukar ju komma sist i sammandraget :rolleyes:
Är inte Suzuki den klart sämsta av de tillverkare som deltar i MotoGP för att vinna? När du själv nämner deras förare så är det troligen så att Hopkins är den sämste försteföraren (i ett team som deltar med ambitionen att vinna) i MotoGP.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Haha, tycker den är cool för att den ser så 'bananas' ut. Helt skev ju :3freak

Äh, jag gillar den!!
 

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
Är inte Suzuki den klart sämsta av de tillverkare som deltar i MotoGP för att vinna?
Alla vill väl vinna men du har helt rätt i att Suzuki de senaste åren varit sämst i totalen.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
sandstream skrev:
Hur ful den är så är den ändå alltid snyggare än en 125-moppe :lol
Ack, en sådan kulturskymning
melodramatic7mf.gif
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
FireSalle skrev:
Reklam för en riktig cykel iaf. Det står Crescent på framstänkan :D


Crescent Suzuki är en återförsäljare till Suzuki i England. Dvs en lite mc-butik. Det är dom som numera har hand om Suzukis MotoGP-satsning. Ska vara helt klart den minsta "workshop" av alla team i VM. Mindre än vad tex WCM hade och vissa team i 125cc & 250cc.

Teamet drivs av en som drivit team i BSB och man kan ibland undra om han driver MotoGP-teamet på liknande nivå. Men det är säkert bättre än hur det sköttes innan han tog över Suzukis MotoGP-team iaf. :)
 

sandstream

Guest
Strider skrev:
O, Sandströmmarn du har alltid fel. :fatta! för det har talibanerna sagt. :hihi
Jag vet, att säga något ont om mopederna är som att svära i moskén.
Nyteknik skrev:
Så fel du har. Som vanligt.
Du får ursäkta men den är inte snygg hur gärna du än vill att folk ska tycka det.
Jörgen #31 skrev:
Åh - det var moget sagt....
Bara lite mognare än ditt förra inlägg...
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
Du får ursäkta men den är inte snygg hur gärna du än vill att folk ska tycka det.
"Folk" som har utvecklat sina estetiska referenser med näsan djupt nedtryckt i tidningar som Bilsport och Bike tycker försås inte att en 125-racer är snygg. Men den som kan något om roadracing har troligen kapacitet att förstå det fina och till och med vackra med en 125-racer.
 
Last edited:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Nyteknik skrev:
"Folk" .......bla bla bla......
sandstream skrev:
.....onyanserat babbel.....men med EN poäng..... idag iaf.
....

Folk får ha olika smak.

Antingen gillar man något - eller inte!

Väldigt förenklat.

Sluta kasta paj på varandra för att eran smak går isär.

Diskutera något vettigt istället

-------------------------------------------------------

Själv kan jag nästan krypa till korset och erkänna att jag håller på att bli en person jag tidigare föraktade.

Jag prenumerarade på bilsport i min ungdom och av någon anledning stod jag på deras telefonlista över personer som dom ringde en gång i månaden och frågade om jag sett nya tidningen, läst vissa artiklar osv.

Typexempel:

Bilsport: Hej! Har du läst artikeln på sida tre om Sven-Everts taksänkta Volvo 240 turbo med 3-tumssystem o getrag-låda samt 150000hk? den med flames o allt?

Svar: Ehh, nej!

Bilsport: Kommer du att göra det?

Svar: Ehh, nej!

Bilsport: Vad vill du se mer av i vår tidning?

Svar: Mer motorsport!

(Jag körde Formel Ford förr i världen - innan jag insett att MC is the shit)

Har jag blivit helt förd bakom ljuset idag? Eller har jag sett ljuset?

Idag har jag en väldigt ombyggd blade med turbo o 300++hk, en Blå R1a samt lite annat trams.....

Va fan e det som händer????

//Anders
 

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
"Folk" som har utvecklat sina estetiska referenser med näsan djupt nedtryckt i tidningar som Bilsport och Bike tycker försås inte att en 125-racer är snygg. Men den som kan något om roadracing har troligen kapacitet att förstå det fina och till och med vackra med en 125-racer.
Håller med Webspy, smaken är som baken, men det är lite jobbigt när du alltid ska kliva upp på podiet och mässa om vad som är rätt eller fel, gärna med anspelning på att den som inte tycker som du inte vet någonting och därför automatiskt har fel.

Jag tycker inte att 125:eek:rna är snygga, de ser ut som små kåpförsedda mopeder, och det kan jag väl få tycka utan att bli anklagad för att inte veta något alls om roadracing?
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Webspy skrev:
Folk får ha olika smak.

Diskutera något vettigt istället.
Jag tycker inte om att kalla saker för typiskt svenskt. Men jag tror att oviljan att intressera sig för skillnader och motsättningar är typiskt svenskt. I andra kulturer ser man en poäng i att tycka olika och diskutera olikheter. Man ser till att sätta människor med olika intressen bredvid varandra på middagar för att skapa spännande brytningar. Om två personer tycker olika i Sverige tar det inte lång tid förrän någon säger "Jag tycker som jag gör och sedan är det inte mer med det".
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Nyteknik skrev:
Om två personer tycker olika i Sverige tar det inte lång tid förrän någon säger "Jag tycker som jag gör och sedan är det inte mer med det".

Det är en sak att diskutera.... men du läste kanske inte så långt.

Jag använde "kasta paj" inte diskutera, för det är vad jag tycker att ni håller på med. Det har inget med civiliserat betende att göra - oavsett kultur.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
Jag tycker inte att 125:eek:rna är snygga, de ser ut som små kåpförsedda mopeder, och det kan jag väl få tycka utan att bli anklagad för att inte veta något alls om roadracing?
Vem som helst kan se att en 125-racer är spinkig och till formatet liten jämfört med en fyr- eller femcylindrig fyrtaktare. Men i det småskaliga och tunna finns (precis som hos en människa med liknande fysionomi) kvaliteter som just i sin litenhet har kvaliteter som det stora och starka inte kan mäta sig med. Vet man dessutom vad en 125-racer är kapabel till och hur de är möjliga att köra runt en racingbana har jag svårt att förstå hur man inte kan vara i alla fall motvilligt fascinerad av dessa "kåpförsedda mopeder". Då ligger det nära till hands att tro att smaken har sin gund i bristande kunskaper.
 

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
Vem som helst kan se att en 125-racer är spinkig och till formatet liten jämfört med en fyr- eller femcylindrig fyrtaktare. Men i det småskaliga och tunna finns (precis som hos en människa med liknande fysionomi) kvaliteter som just i sin litenhet har kvaliteter som det stora och starka inte kan mäta sig med. Vet man dessutom vad en 125-racer är kapabel till och hur de är möjliga att köra runt en racingbana har jag svårt att förstå hur man inte kan vara i alla fall motvilligt fascinerad av dessa "kåpförsedda mopeder". Då ligger det nära till hands att tro att smaken har sin gund i bristande kunskaper.
Det är väl precis här vi skiljer oss åt, jag kan se en sak och tycka att den är snygg eller ful oavsett vad den är kapabel till.
Ta tex bilden som Martin lagt in här ovanför, jag tycker den ser liten och klen ut och den ger mig enbart associationer till mopeder och andra små hojar man har innan man köper en riktig hoj.

Men jag är med på vad du menar och accepterar din smak förutsatt att du kan acceptera min :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top