Vi får hoppas att din fru inte hänger här för din skull.sandstream skrev:Snygga brudar har jag aldrig fått hångla med![]()
Vi får hoppas att din fru inte hänger här för din skull.sandstream skrev:Snygga brudar har jag aldrig fått hångla med![]()
Kedjan räcker inte från spisen till datornNeutral skrev:Vi får hoppas att din fru inte hänger här för din skull.![]()
Låter rimligt att ersätta Edwards med Hayden. Frågan är om Hayden vill bli andreförare till Rossi igen. Om Rossi fortsätter.Axxexs skrev:Yamaha sägs vilja ersätta Edwards till nästa säsong oavsett hans resultat i år. Man vill ha Rossi + Hayden nästa år.
Kawasaki vill driva MotoGP-teamet själva fr.o.m nästa år.
Harald Eckl ryktas vilja köra ett Ducati team nästa år och han sägs erbjuda styrning till Nicky Hayden, Colin Edwards, Casey Stoner och Toni Elias. Ett par förare från 250cc nämdes tydligen också som intressanta. En större Tysk sponsor förhandlar man med.
Nästa år har man planer på att ta bort ett race från Spanien och då ersätta med ett race i antingen Syd Amerika eller Canada.
Klart han vill, det är ju andreförare han är född till. Då får han ju en bra hoj igen.Nyteknik skrev:Låter rimligt att ersätta Edwards med Hayden. Frågan är om Hayden vill bli andreförare till Rossi igen. Om Rossi fortsätter.
Ligger onekligen något i det. Och Honda har knappast något incitament att behålla honom så som Elias, Pedrosa och Stoner körde på Jerez. Men jag tycker ju att Nakano vore en fräschare rekrytering för Yamaha.Neutral skrev:Klart han vill, det är ju andreförare han är född till. Då får han ju en bra hoj igen.
Rossi och Nakano.Nyteknik skrev:Ligger onekligen något i det. Och Honda har knappast något incitament att behålla honom så som Elias, Pedrosa och Stoner körde på Jerez. Men jag tycker ju att Nakano vore en fräschare rekrytering för Yamaha.
Vad grundar du det på?Neutral skrev:Klart han vill, det är ju andreförare han är född till. Då får han ju en bra hoj igen.
Vem ska betala det då?sandstream skrev:Jag håller för övrigt med de svenska kommentatorerna om att de 5 stora tillverkarna borde vara skyldiga att ha minst 1 satellitteam.
Tillverkarna och Dorna kanske?Gustav O skrev:Vem ska betala det då?
Biaggi var bara där ett år, han var ju andreförare bakom Rossi först och det var ju då han blev The Golden Boy.sandstream skrev:Vad grundar du det på?
Han har väl inte lyckats något vidare som andreförare bakom tex Biaggi?
I år är han försteförare och börjar med en 3:e plats.
Eftersom det är hans första säsong som försteförare kanske det vore på sin plats att ge honom lite mer än ett race att bevisa om han håller eller inte.
Deras kostnader ökar ju med nästan 100% om de ska ha ett sattelitteam. Jag tycker det vore bra men har svårt att se att man skulle kunna tvinga dem, dem i detta fallet är ju Suzuki och Kawasaki.sandstream skrev:Tillverkarna och Dorna kanske?
Om tillverkarna kan säga att 120-150 miljoner från en sponsor är kaffepengar så borde de väl inte ha några större problem med att ha ett satellitteam.
För mig är han försteförare först i år och ingen av oss vet ännu hur han kommer att lyckas.Neutral skrev:Biaggi var bara där ett år, han var ju andreförare bakom Rossi först och det var ju då han blev The Golden Boy.![]()
Fast enligt Valmers var han väl försteförare då också så då är han ju en veteran numera. Dags att få sparken.
Nja, kostnaderna kan väl knappast öka med 100% för Kawaski och Suzuki.Gustav O skrev:Deras kostnader ökar ju med nästan 100% om de ska ha ett sattelitteam. Jag tycker det vore bra men har svårt att se att man skulle kunna tvinga dem, dem i detta fallet är ju Suzuki och Kawasaki.
Att Pedrosa har mer talang än Hayden rådde det väl inget tvivel om ens innan säsongen började och när han kör ifrån Hayden redan i första racet så måste det till en skada för att han ska sluta efter Hayden i totalen.sandstream skrev:För mig är han försteförare först i år och ingen av oss vet ännu hur han kommer att lyckas.
Jag hoppas att det går bra både för honom och Pedrosa![]()
Det beror ju på. Yamaha Tech 3 har ju tex inga egna pengar utan det är Yamaha och Dunlop som står för fiolerna. Men visst är kostnaderna inte så stora för fabrikerna för sattellitteamen. Tar man in alla kostnader för fabrikerna och delar den på antalet hojar så är ju dock leasingavgifterna småpengar i det stora hela. Sedan ska det ju finnas personal som kan driva det på ett bra sätt också.Neutral skrev:Jag förstår inte varför det skulle bli så dyrt för tillverkaren att ha ett satellitteam? Teamet står väl för alla sina kostnader själva inklusive hojarna. Honda bjuder väl inte direkt på hojarna till sina team? Det måste ju vara utvecklingen som är dyr, inte om man producerar 2 eller 4 stycken.
Hayden är duktig men Pedrosa är en talang utöver det vanliga.Neutral skrev:Att Pedrosa har mer talang än Hayden rådde det väl inget tvivel om ens innan säsongen började och när han kör ifrån Hayden redan i första racet så måste det till en skada för att han ska sluta efter Hayden i totalen.
Problemet är väl att hitta team som är villiga att lägga pengar på hojar som är erkänt sämre än tex Yamaha och Honda.Neutral skrev:Jag förstår inte varför det skulle bli så dyrt för tillverkaren att ha ett satellitteam? Teamet står väl för alla sina kostnader själva inklusive hojarna. Honda bjuder väl inte direkt på hojarna till sina team? Det måste ju vara utvecklingen som är dyr, inte om man producerar 2 eller 4 stycken.
Jag tror också att Pedrosa kommer att bli större än vad Hayden någonsin kommer att bli men om det sker redan i år tycker iaf jag är lite för tidigt att sia om.Neutral skrev:Att Pedrosa har mer talang än Hayden rådde det väl inget tvivel om ens innan säsongen började och när han kör ifrån Hayden redan i första racet så måste det till en skada för att han ska sluta efter Hayden i totalen.
Nyteknik skrev:2040947Kanske blir Laguna Seca säsongens höjdpunkt. Om Hayden inte lyckas hålla sin teamkompis bakom sig där tror jag han blir riktigt knäckt och att resultaten blir lidande. Jag kan se citaten i november framför mig: "With Dani in the team the bike was just not developed for my riding style and I couldn´t find the pace to be competitive. An equal bike, that's all I've ever asked for."
![]()
Ja, det är ju pinsamt att inte sluta bättre än trea i VM, en hårsmån från andraplatsen. Dessutom bara en tredjeplats i första racet. Skandal. Och hur pinsamt är det inte att vara snabbast på testet på Jerez? HRC borde kicka denne loser snarast.Neutral skrev:2040649Biaggi var bara där ett år, han var ju andreförare bakom Rossi först och det var ju då han blev The Golden Boy.![]()
Fast enligt Valmers var han väl försteförare då också så då är han ju en veteran numera. Dags att få sparken.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |