sandstream
Guest
Jo, att de är små och klent byggda.Gustav O skrev:Så du lägger ingen som helst värdering i ordet moped när du väljer att använda det?
Jo, att de är små och klent byggda.Gustav O skrev:Så du lägger ingen som helst värdering i ordet moped när du väljer att använda det?
sandstream skrev:Jo, att de är små och klent byggda.
Och därför är de per automatik fula?sandstream skrev:Jo, att de är små och klent byggda.
sandstream skrev:Jo, att de är små och klent byggda.
oFFkeFF skrev:Klent? De är väldigt robusta för sin storlek. Brukar hålla för vurpor betydligt bättre än sina tyngre kollegor..
Här gäller det tydligen att vara rejält pedagogiskJörgen #31 skrev:Har du kört en racer nån gång?
Nej, klent behöver inte betyda fult med automatik men just när det gäller hojar tycker jag att det är mindre vackert.Gustav O skrev:Och därför är de per automatik fula?
Du var visst villig att hjälpa till med den leda diskussionen.Don Quixote skrev:Att det går att diskutera det här så till leda
Jag tycker också 125-räsers ser fisiga ut men dom är ändå lite coola på sitt sätt, just för att dom är så ändamålsenliga.
Men snygga? Nah, tveksamt. Hojar ska se mustiga och massiva ut
OK. Man skulle ju lika gärna kunna kalla det smäckert och det är ju positivt i estetisk hänseende.sandstream skrev:Nej, klent behöver inte betyda fult med automatik men just när det gäller hojar tycker jag att det är mindre vackert.
sandstream skrev:Nej, jag har aldrig kört någon racer, .
Nej, jag värderar inte sakers utseende baserat på vad de är kapabla till.Jörgen #31 skrev:OM du kört en racer nån gång så hade du kanske sett på dem med andra ögon. Jag tyckte oxå de såg "klena" ut... Men det var innan jag förstod bättre...
sandstream skrev:Nej, jag värderar inte sakers utseende baserat på vad de är kapabla till.
Bugatti Veyron 16.4 har en W16-motor med 4 turboaggregat, ett vrid på 1250 Nm och 1001 Hk.
Den gör 0-100 på 2.5 sekunder, 0-200 på knappt 8 sekunder och toppar 407 km/h.
Med andra är den alltså vacker
Skillnaden är att en 125 Racer har sin form efter sin funktion medan Veyron inte har någon funktion mer än något folk kan bränna sina pengar på. Form efter funktion i ett sammanhang som racing blir vackert. Tycker jag.sandstream skrev:Nej, jag värderar inte sakers utseende baserat på vad de är kapabla till.
Bugatti Veyron 16.4 har en W16-motor med 4 turboaggregat, ett vrid på 1250 Nm och 1001 Hk.
Den gör 0-100 på 2.5 sekunder, 0-200 på knappt 8 sekunder och toppar 407 km/h.
Med andra är den alltså vacker
sandstream skrev:Bugatti Veyron 16.4 har en W16-motor med 4 turboaggregat, ett vrid på 1250 Nm och 1001 Hk.
Den gör 0-100 på 2.5 sekunder, 0-200 på knappt 8 sekunder och toppar 407 km/h.
Med andra är den alltså vacker
Spelar väl ingen roll, den är ju den snabbaste serieproducerade bilen (om än i en minimal serie) så då är den automatiskt snygg eftersom den uppfyller sin funktionJörgen #31 skrev:Ingen aning har aldrig sett den..
Framtagen för att vara absolut värst måste den ju bara vara snygg, eller hur?Gustav O skrev:Skillnaden är att en 125 Racer har sin form efter sin funktion medan Veyron inte har någon funktion mer än något folk kan bränna sina pengar på.
Ändamålen helgar inte alltid medlen.sandstream skrev:Framtagen för att vara absolut värst måste den ju bara vara snygg, eller hur?
Precis vad jag har försökt sägaGustav O skrev:Ändamålen helgar inte alltid medlen.
När det gäller racing gäller regeln men när det gäller feta jääsbilar för tokrika fetton gäller den inte.sandstream skrev:Precis vad jag har försökt säga
Nej, ska vi återgå till MotoGP eller
Det låter rimligt.Gustav O skrev:Nej vi ska dissikera din traumatiserade bild av GP-racers och ett troligt mopedtrauma i barndomen.
Jag tror att du inte fick skjutsa snygga Bettan på din fula moped medan killarna med racemässiga mopeder och cigg i mungipan fick både skjutsa och hångla med snyggisarna.
Eller också körde han precis som jag trimmad KS50, och har insett att ljudet är exakt lika i en Racer [tm].Gustav O skrev:När det gäller racing gäller regeln men när det gäller feta jääsbilar för tokrika fetton gäller den inte.
Nej vi ska dissikera din traumatiserade bild av GP-racers och ett troligt mopedtrauma i barndomen.
Jag tror att du inte fick skjutsa snygga Bettan på din fula moped medan killarna med racemässiga mopeder och cigg i mungipan fick både skjutsa och hångla med snyggisarna.
Har bara fina minnen från mopedåldern men längtade ständigt efter att få köra en riktig hojGustav O skrev:När det gäller racing gäller regeln men när det gäller feta jääsbilar för tokrika fetton gäller den inte.
Nej vi ska dissikera din traumatiserade bild av GP-racers och ett troligt mopedtrauma i barndomen.
Jag tror att du inte fick skjutsa snygga Bettan på din fula moped medan killarna med racemässiga mopeder och cigg i mungipan fick både skjutsa och hångla med snyggisarna.
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |