Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Chris Ash skrev:
Ska Tjong-tjeng köra med de där två kineserna som förare i MotoGP med?

Ryktas att dom drar i en WSBK-förare. Men det stod inte vilken. Kan hinna ändra sig för det blir ju tidigast 2007 som dom kör isf.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Men inte kan det väl vara möjligt att Checa ska få Setes plats? Det är ju helt orimligt att Barros och Checa ska få Hondor före Max.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Neutral skrev:
Men inte kan det väl vara möjligt att Checa ska få Setes plats? Det är ju helt orimligt att Barros och Checa ska få Hondor före Max.
Undrar om inte Barros ligger lösast till av de tre?

Fast Checa till D´Antin Ducati kanske kan vara ngt eftersom de ska få bättre support och Bridgestonedäck enligt en del källor. Han har ju visat att han kan köra bra på Ducatin.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Neutral skrev:

Jag är faktiskt lite impad av Checas säsongsavslutning, men det är inte första gången har kör riktigt bra för några race. Men jag tycker ändå att om det står mellan dessa tre så bör Biaggi och Checa få styrningarna.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Chris Ash skrev:
Jag är faktiskt lite impad av Checas säsongsavslutning, men det är inte första gången har kör riktigt bra för några race. Men jag tycker ändå att om det står mellan dessa tre så bör Biaggi och Checa få styrningarna.
Jag tycker Max är solklar etta av dessa tre, det har han alltid varit och så även i år. Checa upprepar ju sitt standardmönster med positiv innan säsongen, usel under säsongen och så gnistrar han till med ett par bra race när kontraktet ska förnyas.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ska bli väldigt intressant att följa Pedrosas resultat första året på en MotoGP-hoj, en riktigt fabrikare dessutom. Tänk om han slutar sämre än 5:a totalt och/eller får mindre än 130 poäng första säsongen? Bäva månde blåtaktstalibanerna.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:
Checa är klart underskattad och hans körning from Brno har varit mycket stark, 8-4-3-6-3-5-4 är inte så pjåkigt.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Gustav O skrev:
Checa är klart underskattad och hans körning from Brno har varit mycket stark, 8-4-3-6-3-5-4 är inte så pjåkigt.

Karljäveln ledde ju tom VM för några år sen, och en rätt bra bit in på säsongen dessutom (Eller om han möjligen låg tvåa), men sen tittade den riktiga Careless Chucker fram....

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Hoppas att Capirossi kan få till en riktigt bra säsong nästa år. Det lär nog vara hans sista. (Han är ju en "gammal" man.)

Skulle gärna unna honom en VM-titel, och det gör nog nöstan Rossi oxå.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:
Karljäveln ledde ju tom VM för några år sen, och en rätt bra bit in på säsongen dessutom (Eller om han möjligen låg tvåa), men sen tittade den riktiga Careless Chucker fram....
2000 var han i delad ledning med Roberts efter sex race tror jag det var. I år har han ju varit ovaligt snäll med vurpandet.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Ska bli väldigt intressant att följa Pedrosas resultat första året på en MotoGP-hoj, en riktigt fabrikare dessutom. Tänk om han slutar sämre än 5:a totalt och/eller får mindre än 130 poäng första säsongen? Bäva månde blåtaktstalibanerna.

Jag tror mer på Stoner och Elias än Pedrosa som MotoGP-förare faktiskt. Men Pedrosa har ju guldförutsättningar det är helt klart, men hur är det egentligen, ska han köra en helt egen hoj eller en vanlig RCV?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:
Jag tror mer på Stoner och Elias än Pedrosa som MotoGP-förare faktiskt. Men Pedrosa har ju guldförutsättningar det är helt klart, men hur är det egentligen, ska han köra en helt egen hoj eller en vanlig RCV?
Det är väl en vanlig RC211-V men antagligen med jävligt låg sitthöjd etc.
Just Elias körningar i år gör att jag tror Pedrosa kan lyckas för han är snäppet vassare som förare och inte såååå mycket mindre/svagare än Elias.

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Camel lämmnar Honda!
Camel har beslutat att stanna med Max Biaggi --> Honda Pons måste hitta ny sponsor.

Nu står 2 Honda team utan confirmed sponsors, kanskje det hadde varit bättre för Honda att behålla Biaggi.

Källa: italiensk media.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Avanti skrev:
Camel lämmnar Honda!
Camel har beslutat att stanna med Max Biaggi --> Honda Pons måste hitta ny sponsor.

Nu står 2 Honda team utan confirmed sponsors, kanskje det hadde varit bättre för Honda att behålla Biaggi.

Källa: italiensk media.

Jaha och vad fasen händer nu? Kommer Camel att köpa in Biaggi något team?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen