Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
kan inte Tech3 eller D'Antin vara möjliga för Camel/Max?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Sägs att Honda erbjuder Casey Stoner ena platsen hos Pons Honda.

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Gixxer 1000
Ang Camel å Biaggi

varför backar en sponsor upp en enskild förare istället för ett team?
De syns ju lika mycket på sito pons cyklar oavsett om biaggi kör där eller inte..
Vad ha biaggi gjort för att få en så stor sponsor att backa upp honom så totalt. Den frågan gäller även för zete, Cecha, barros å säker fler som jag inte vet.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Rätt åt sur-Honda att tappa en stor sponsor. Deras träiga storhetsvansinnesbeslut har ju inte fungerat så bra förut heller men de lär sig ju aldrig. Hoppas det ordnar sig för Max.

Kawa har väl sagt att de inte ska köra tre hojar i alla fall, verkar som teamet blev tvungen att göra sig av med Hoffman som de verkligen verkade vilja ha kvar så hade de kört tre hojar hade han säkert fått behålla sin plats.

Jag tycker det är synd att inte Kawa och Suzuki kör tre eller helst fyra hojar var, hade säkert snabbat upp utvecklingen och att det inte blir så riskabelt att chansa på en ny förare.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Tycker det vore coolt som fan med Biaggi hos Kawasaki eller Ducati. Tror han skulle få större gehör för anpassning av hojen där än han har fått hos Honda.

Att Camel eller andra sponsorer väljer en förare framför ett fabrikat tycker jag är lätt att förstå; ett team med ett par färglösa och smått okända förare smäller inte så högt i annonser/stortavlor/filmer som motsatsen.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Neutral skrev:
Rätt åt sur-Honda att tappa en stor sponsor. Deras träiga storhetsvansinnesbeslut har ju inte fungerat så bra förut heller men de lär sig ju aldrig. Hoppas det ordnar sig för Max.

Kawa har väl sagt att de inte ska köra tre hojar i alla fall, verkar som teamet blev tvungen att göra sig av med Hoffman som de verkligen verkade vilja ha kvar så hade de kört tre hojar hade han säkert fått behålla sin plats.

Jag tycker det är synd att inte Kawa och Suzuki kör tre eller helst fyra hojar var, hade säkert snabbat upp utvecklingen och att det inte blir så riskabelt att chansa på en ny förare.
Snarare rätt åt idioten Biaggi. Det är knappast Hondas fel att den gnällkuken misslyckas med materiel andra lyckas på.

MC Doktorn

Guest
zorro100 skrev:
De syns ju lika mycket på sito pons cyklar oavsett om biaggi kör där eller inte..
Vad ha biaggi gjort för att få en så stor sponsor att backa upp honom så totalt.

De är en bra fråga men maffian finns överallt. :rolleyes:
Ännu märkligare att De punier stavning?får en fabriksstyrning .

Men det roliga är att C Stoner har nu kontrakt med Camel Honda RC211V :banana
http://www.eurosport.com/home/pages/v4/l0/s39/e9334/sport_lng0_spo39_evt9334_sto786448.shtml

Verkar som Honda inte vill ha Biaggi men sponsorerna vill behålla honom

Last edited:

AlexH

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
Lånehoj
Chris Ash skrev:
Gibernau kommer bli frånåkt av Capirex nästa år, ska bli kul....
sandstream skrev:
Jäklar vad jag ska skratta om det blir tvärtom :D
Det är nog ingen större risk att Gibernau kör ifrån Capirex.

zorro100 skrev:
Nja, annars kan man ju göra som Yamaha - sätta sin "stjärna" i ett eget ensamt team.
Nackdelen med det är ju att då kan man inte ge någon teamorder :hihi
inte för att Rossi har behövt utnyttja den varianten men i andra team (läs klasser) är det ju gångbart.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
valmers skrev:
Snarare rätt åt idioten Biaggi. Det är knappast Hondas fel att den gnällkuken misslyckas med materiel andra lyckas på.
För en gångs skull håller jag med dig, att det är rätt åt Biaggi att Camel backar honom alltså. :hihi Honda är ju kända för att inte lyssna på förarna utan att de vet bäst själva så nog tycker jag det är deras fel allt. Om du sedan tycker andraplatser är att lyckas tror jag nog inte Honda håller med dig, de är nog inte nöjda med annat än förstaplatsen och den förtjänar de inte med sin politik.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Neutral skrev:
För en gångs skull håller jag med dig, att det är rätt åt Biaggi att Camel backar honom alltså. :hihi Honda är ju kända för att inte lyssna på förarna utan att de vet bäst själva så nog tycker jag det är deras fel allt. Om du sedan tycker andraplatser är att lyckas tror jag nog inte Honda håller med dig, de är nog inte nöjda med annat än förstaplatsen och den förtjänar de inte med sin politik.
Och vem menar du skulle kunna utmana om förstaplatsen då? Maxine? :rofl

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
valmers skrev:
Och vem menar du skulle kunna utmana om förstaplatsen då? Maxine? :rofl
De borde ha lärt sig redan under Doohans tid att de inte hade en aning om hur hojen skulle utvecklas, sedan släpper de Rossi av stolthetsskäl. Nu har de ingen utmanare och hojen verkar stå stilla i utvecklingen. Vill man vinna måste man anställa en vinnare men Honda respekterar inte starka förare utan föredrar kuvade förare som vet sin plats.

Jag tror inte heller Biaggi kan göra det så det behöver du inte göra dig lustig över men du kan ju inte vara frisk om du tror att Hayden utmanar Rossi. Det är ju skillnad på att vara på pallen och att utmana om titeln.

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
fyfaan.. nu mår jag verkligen dåligt, hoppas innerligen tråkmånsen får tokspö av Checa, oavsett vilken maskin denne än sitter på. Nån som vill köpa min hoj förresten.. Det där med Ducati blev plötsligt så motbjudande..

Satans pappskallar, jag önskar personen som tagit det här belutet allt ont.. hoppas verkligen att han vaknar upp med ett hästhuvud i sängen en vacker dag..

Satan!!!!

/B

sandstream

Guest
AlexH skrev:
Det är nog ingen större risk att Gibernau kör ifrån Capirex.
Jag tror den är större än vad många andra tror.
Sete är jäkligt duktig på att köra och kan han samarbeta med Capirex och få ordning på sitt psyke tror jag han har goda chanser att sluta på en bättre plats än Capirex i slutställningen.

Angående Honda och Biaggi så är väl inte japanerna kända för att backa om de anser att någon förolämpat dem.
Om det nu är så att Honda absolut inte vill se Biaggi på en Honda nästa år så beror det knappast på dåliga resultat utan något större (för Honda-bossarna).
Men varför fick Pons behålla Camel-sponset i år när Biaggi drog?

Suzuki borde "ta" Checa och köra med 3 hojar :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE