Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
Sete är jäkligt duktig på att köra och kan han samarbeta med Capirex och...
Duktig på att köra? Samarbeta med Capirossi?

Jag är "duktig på att köra". Den som tävlar i MotoGP är "obegripligt snabb".

Att Capirossi och Gibernau skule "samarbeta" och "hjälpa varandra" är lika troligt som att Göran Persson skulle hjälpa Fredrik Reinfeldt med argumenten.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Till nästa år så drar Movistar sig ur och förmodligen även Gauloises då inte Rossi ville köra med tobaksreklam. Nu sägs det att även BMW kommer dra sig ur att sponsra MotoGP. Så förmodligen kommer supportracen med BMW Power-Cup försvinna till nästa år. 70 millioner euro mindre räknar man att MotoGP kommer få till nästa år pga sponsorerna som försvinner.

Om Pons går miste om Camelpengarna så måste nya sponsorer gå in för att teamet ska kunna drivas nästa år. Ryktena med Casey Stoner kanske inte är så fel då hans sponsor Carrera Sunglasses kanske kan bidra en del.

Last edited:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Om jag slapp se karln i depån så skulle jag inte ha något emot honom, köra hoj som få det kan han i alla fall!
Men typ såna här grejor, slängkyssarna och hans eviga vinkande gör ju att man helt enkelt inte klarar av att se honom! Tror att Capirex får det tufft nästa år. Faktiskt!
1111337598.jpg

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
förfaan Torkel.. lägg inte upp såna där bilder.. jag spydde här intill datorn, tur jag klarade tangetbordet..

/B

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Gresini byter från blått till röd/gult nästa år.

Bifogat

• Gresini.jpg
    Gresini.jpg
    32.1 KB · Visningar: 113

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
Duktig på att köra? Samarbeta med Capirossi?
Jag är "duktig på att köra". Den som tävlar i MotoGP är "obegripligt snabb".
Att Capirossi och Gibernau skule "samarbeta" och "hjälpa varandra" är lika troligt som att Göran Persson skulle hjälpa Fredrik Reinfeldt med argumenten.
Jag avsåg självklart hans körning i förhållande till de andra i samma klass men jag ska från och med nu skriva "obegripligt snabb" om all utom Rossi som får vara "gudabenådad".

För övrigt är det nog Göran som behöver hjälp just nu :hihi

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Har inte Honda någon egen research? Hayden hade isgnat med Yamaha, Melandri och Elias har fått sina chanser via Yamaha, Pedrosa är ju Puigs skyddsling...

MC Doktorn

Guest
RedBaron skrev:
Det där är obekräftade rykten, "is set to", "is said to" osv.
Närmare än en bekräftelse är det svårt att komma
Australian Casey Stoner looks set to ride a Camel Honda RC211V next season after Eurosport commentator Randy Mamola revealed exclusively on air that a three-year deal had been signed on Saturday evening.

Det intressanta är om camel kommer finnas kvar som sponsor till 2006 om inte så är Biaggi ganska rökt :rolleyes:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
2ono skrev:
Närmare än en bekräftelse är det svårt att komma
Australian Casey Stoner looks set to ride a Camel Honda RC211V next season after Eurosport commentator Randy Mamola revealed exclusively on air that a three-year deal had been signed on Saturday evening.

Det intressanta är om camel kommer finnas kvar som sponsor till 2006 om inte så är Biaggi ganska rökt :rolleyes:
Dvs en skribent har hört det när en expertkommentator yttrade sig i TV, vilket är ryktesspridning i Aftonbladet-klass. En officiell presskonferens är en bekräftelse

Eurosport.com "avslöjade" f.ö i lördags att det skurit sig mellan Ducati och Gibernau samt att Checa kunde komma att få behålla sin plats. Jag litar inte på deras nyheter.

Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Bj.O.rn skrev:
förfaan Torkel.. lägg inte upp såna där bilder.. jag spydde här intill datorn, tur jag klarade tangetbordet..

/B

Det är bara att gilla läget :)

Har man följt Sete några år bakåt så vet man att han kan köra ... Inom racingen är det så att det kan gå dåligt av en eller annan tillfällighet, men det går aldrig bra av en tillfällighet!

MC Doktorn

Guest
RedBaron skrev:
Dvs en skribent har hört det när en expertkommentator yttrade sig i TV, vilket är ryktesspridning i Aftonbladet-klass. En officiell presskonferens är en bekräftelse

Eurosport.com "avslöjade" f.ö i lördags att det skurit sig mellan Ducati och Gibernau samt att Checa kunde komma att få behålla sin plats. Jag litar inte på deras nyheter.

Men vissa nyheter/rykten verkar mer trovärdiga än andra och speciellt när de kommer från flera olika håll, sen kan ett rykte vara sanna med till visshet angränsande sannolikhet en sk U-båts sanning. :hihi

Men hela tråden är byggd på spekulationer.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Härligt o läsa om folk med samma tankar som jag själv ,, visst vore det underbart om det blev det blev som du önskar/skriver :tummenupp :tummenupp :banana :banana :yoparty :fyllisar :fyllisar

Nyteknik skrev:
Gibernau hos Ducati och med Capirossi som teamkollega vore riktigt bra. Om man dessutom antar att det inte var en tillfällighet att Capirossis Bridgestones greppade bra hela förra racet på Brno när han slutade trea (eller var det tvåa, mitt minne sviktar) ser vi ett seriöst hot mot Rossi torna upp sig. Ducati är ju av rent naturliga orsaker också det enda märket i MotoGP som i sig är något att tycka om eller hurra för. Om man får önska sig något vore det att Aprilia i någon form gjorde entré på nytt. Allra helst med Rossi som förare. DET vore något att längta till!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
jocke i köping skrev:
Härligt o läsa om folk med samma tankar som jag själv ,, visst vore det underbart om det blev det blev som du önskar/skriver :tummenupp :tummenupp :banana :banana :yoparty :fyllisar :fyllisar
Själv håller jag på Arai. Det är det enda märke en normalt funtad människa kan hålla på.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
En intressant aspekt är att Honda återigen spelar Yamaha i händerna genom att signa en radda med förare som är vassa men som mest komemr ta poäng av varandra istället för av Rossi.
Jag tror Yamahas racingsektion småflinar ganska ofta åt Hondas agerande de senaste åren. Tack för kaffet HRC.

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Gibbers på sin nya hoj:rofl
gibernau_ducati.jpg

RedBaron

Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
2ono skrev:
Men vissa nyheter/rykten verkar mer trovärdiga än andra och speciellt när de kommer från flera olika håll, sen kan ett rykte vara sanna med till visshet angränsande sannolikhet en sk U-båts sanning. :hihi
Jag betvivlar inte att det kan komma att bli så som det står i artikeln, jag har hört ryktet från annat håll.

2ono skrev:
Men hela tråden är byggd på spekulationer.
Just därför bör spekulationer inte presenteras som fakta.

MC Doktorn

Guest
RedBaron skrev:
Just därför bör spekulationer inte presenteras som fakta.

En spekulation kan vara fakta om det är sant eller inte får man väl se.

Däremot bör man ange ref: så man kan granska kritiskt.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Om jag inte ser fel så ser det ut som att både Vermulen och de Puniet har nr 17 på sina hojar.
Hmmm.

RedBaron

Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Lord Melchet skrev:
Om jag inte ser fel så ser det ut som att både Vermulen och de Puniet har nr 17 på sina hojar.
Hmmm.
Det gillar vi. Psyk-krig från dag 1 :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras