Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Okey! Inte för att vara den men barros och checa får gärna lämna platts till
nyare förmågor!

sandstream

Guest
Biaggi kanske är på väg till Yamaha enligt rykten.
Han skulle då köra i ett Camel-sponsrat team ihop med Edwards.
Rossi kör i ett eget Yamaha-team med annan, icke tobakssponsor.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
Biaggi kanske är på väg till Yamaha enligt rykten.
Han skulle då köra i ett Camel-sponsrat team ihop med Edwards.
Rossi kör i ett eget Yamaha-team med annan, icke tobakssponsor.

Källa? Hade ju varit hur fett som helst.....och en fet arselspark till Honda som fortsätter med sina felsatsningar, Rossi och Biaggi etta-tvåa nästa år, satan vad jag hade myst....

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
Källa? Hade ju varit hur fett som helst.....och en fet arselspark till Honda som fortsätter med sina felsatsningar, Rossi och Biaggi etta-tvåa nästa år, satan vad jag hade myst....
Ingen konkret källa, därav att jag skrev rykte.

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
samuel w skrev:
Var kommer ryktet ifrån då?
Som sagt, bara ett rykte. Har sett det på noen italiensk siter.

Hvis jag säger att Biaggi skall kjöre för Royal Enfield så är ju det ett rykte också....

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Hoj
Suzuki
sandstream skrev:
Nätet, så ta det med en nypa salt. Men ingen eld utan rök brukar det ju heta :)

Sito Pons var imponerad av Stoners körning och tror att han är med och slåss i MotoGP-toppen inom 2 år:
http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=122008
"Stoner further underlined his talent by outpacing fellow Pons rider Carlos Checa - who has just completed his tenth season of racing in the premier-class - by 0.1secs. Unlike the Spaniard, who fell on his third lap, Stoner's run was also mistake free."

Man kan ju fråga sig vad som krävs för att Checa ska bli utan styrning.

sandstream

Guest
Avanti skrev:
Som sagt, bara ett rykte. Har sett det på noen italiensk siter.

Hvis jag säger att Biaggi skall kjöre för Royal Enfield så är ju det ett rykte också....
Ja, men inte så troligt :D

Ludde78 skrev:
Nu vet jag inte hur det var för Checa men många av de andra ordinarie förarna testade nya saker vilket drog ner deras varvtider.
Tex så provade Capirex Ducatis motorbromssystem som de hade på första GP:et men som sedan togs bort.

Hur som helst är det imponerande av Stoner!

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Hoj
Suzuki
sandstream skrev:
Ja, men inte så troligt :D

Nu vet jag inte hur det var för Checa men många av de andra ordinarie förarna testade nya saker vilket drog ner deras varvtider.
Tex så provade Capirex Ducatis motorbromssystem som de hade på första GP:et men som sedan togs bort.

Hur som helst är det imponerande av Stoner!
Knappast troligt att Honda skulle börja testa olika bromssystem etc med förare som aldrig tidigare har kört Hondan överhuvudtaget.

I Hondas fall var det ju bara frågan om att låta några utvalda förare provköra RCV:n, det var alltså inte frågan om något test där man utvecklar hojen.

Däremot är det helt logiskt att Ducati började testa saker som olika bromssystem, med Capirossi i sadeln, då han både har kört hojen (mycket) förut, och ska fortsätta göra det.

Japp imponerande av Stoner, väldigt hög tid att pensionera gamla kraschkungar som knappt klarar topp-tio i VM sammandraget.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Ludde78 skrev:
Han är ett säkert kort för ett team som vill plocka topp-fem-placeringar ganska regelbundet och sponsorer som vill ha ett välbekant ansikte. Klar att han är kvar.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Dessutom,
de flesta brukar inte vara så snabba direkt efter en vurpa.
Utom Bayliss förståss, då.

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Hoj
Suzuki
Nyteknik skrev:
Han är ett säkert kort för ett team som vill plocka topp-fem-placeringar ganska regelbundet och sponsorer som vill ha ett välbekant ansikte. Klar att han är kvar.
Han är ett säkert kort för de team som vill gräva upp hojen ur sandfållan regelbundet.
Om det ens är snack om att Barros, för att inte tala om Biaggi, står utan styrning nästa år, så ska Checa inte ens få provköra en hoj som RCV:n.
Men som sagt, politik står högre i kurs än prestation ibland, även i motoGP.

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Nyteknik skrev:
Vilka "fräscha unga" förare som nu kör något annat än MotoGP skulle placera sig bättre än Checa?

Läs om läs rätt. Han skrev Biaggi och Barros.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
sleven skrev:
Läs om läs rätt. Han skrev Biaggi och Barros.
Vad som skrevs var väl inte helt entydigt. Men vad Ludde verkar mena är att Checa borde bytas ut mot någon ung och i MotoGP ej använd förare. Jag är inget Checa-fan men skulle vilja veta vilka nykomlingar som skulle köra ifrån honom och därmed motivera ett byte från gammal till ung.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Nyteknik skrev:
Men vad Ludde verkar mena är att Checa borde bytas ut mot någon ung och i MotoGP ej använd förare.
Jag tolkade det heller inte så utan att Ludde tycker att Checa borde rankas sist av Biaggi, Barros och Checa. Det stämmer bra med min uppfattning så jag nöjer mig med det. :D

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Hoj
Suzuki
Sleven och Neutral uppfattade precis så som jag menade.. ;)
Det jag menar är att om Checa vore en ung, lovande förare, så hade jag kunnat "köpt" att han fortfarande eventuellt kan få styrning nästa år, trots att han har presterat sämre än andra, äldre förare.
Men när han nu är gammal, i dom här sammanhangen, och det finns andra förare som har presterat bättre, så borde dom få chansen istället.

Förutom Biaggi och Barros, så hade jag hellre sett Roberts på en RCV nästa år istället för Checa, det skulle vara intressant vad han skulle kunna prestera på RCV:n, han skulle säkerligen inte krascha efter tre varv iaf. :tungan

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Gustav O skrev:
Men det är ju Altadis som han är skyldig pengar och inte Yamaha och Fortuna har ju dragit till Gresiniteamet så ska han köra en Gauloiseshoj i Tech3 teamet? :va?

Från Dennis Noyes senaste artikel 11/11-05.

"I don’t know if the paddock rumors about Yamaha’s counter offers are true, but as of today, 11/11/05 there is still a standoff between Altadis and Yamaha and the possibility of all this going before judges in European courts is growing.

The latest rumor of a counter offer, un-confirmed, was that Yamaha proposed that Gauloises have full branding of a Yamaha “factory” team with Colin Edwards and Alex Barros for no cost. Edwards would be paid by Yamaha and Barros, it was said by those who claimed to know, would ride for nothing to “work off his debt” of 2.7 million dollars to Altadis for jumping his Gauloises contract to return to Honda at the end of the 2003 season. (Barros has been ordered by European courts to pay 2.7 million dollars plus court costs and interest to Altadis.)

This offer, if it was ever made, has not been accepted by Altadis."

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Checa skitkass....

179336.jpg

jaja...
- 9:a i VM
- kraschar en del och visa sponsorloggor i bild