Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Ludde78 skrev:
Förutom Biaggi och Barros, så hade jag hellre sett Roberts på en RCV nästa år istället för Checa, det skulle vara intressant vad han skulle kunna prestera på RCV:n, han skulle säkerligen inte krascha efter tre varv iaf. :tungan
Att Roberts kör en RCV är ju knappast troligt men det blir kul att se honom på farsans hoj, den har ju ett bra chassi tydligen och med nya Honda-motorer (blir ju inte några gamla varianter tydligen) så kanske de kan överraska. Alla pusselbitarna i teamet har ju kapacitet så att säga (teamchef, förare, chassi, motor) så om de presterar ihop så lär de kunna ta några steg uppåt. Det skulle vara riktigt kul för vem vill inte se ett jämnare fält?
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
gthyni skrev:
Med tanke på hur mycket negativitet en viss VM-5:a drar här på forumet (från bara ett par surpuppor i o f s) så är det ju konstigt att Checa och Barros kan glida obemärkt förbi på bra material.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Neutral skrev:
Med tanke på hur mycket negativitet en viss VM-5:a drar här på forumet (från bara ett par surpuppor i o f s) så är det ju konstigt att Checa och Barros kan glida obemärkt förbi på bra material.

Bra material?
Bridgestone-däcken var inte bra förrän i slutet på säsongen,
både Capirex och Checa gjorde bra insatser när däcken började
fungera bra.

Barros var bra i början på säsongen, en av bara 5 segrare i år
på Estoril, men tappade formen totalt mot slutet.
 

MC Doktorn

Guest
Ludde78 skrev:
Sleven och Neutral uppfattade precis så som jag menade.. ;)
Det jag menar är att om Checa vore en ung, lovande förare, så hade jag kunnat "köpt" att han fortfarande eventuellt kan få styrning nästa år, trots att han har presterat sämre än andra, äldre förare.
Men när han nu är gammal, i dom här sammanhangen, och det finns andra förare som har presterat bättre, så borde dom få chansen istället.

Förutom Biaggi och Barros, så hade jag hellre sett Roberts på en RCV nästa år istället för Checa, det skulle vara intressant vad han skulle kunna prestera på RCV:n, han skulle säkerligen inte krascha efter tre varv iaf. :tungan

Pengarna styr MotoGP i högsta grad och sponsorerna väljer vilka dom vill ska synas.Checa, Biaggi och Barros vars bäst före datum är passerat har ett starkt varumärke och dom har stora pengar med sig i bagaget och åker därför i näst intill fabriksteam även om dom aldrig kommer vinna ett VM.

Personligen tror jag att framtidens världsmästare kommer att finnas bland Melandri, Rossi, Pedrosa och Stoner alla är talanger utöver det normala.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2ono skrev:
Pengarna styr MotoGP i högsta grad och sponsorerna väljer vilka dom vill ska synas.Checa, Biaggi och Barros vars bäst före datum är passerat har ett starkt varumärke och dom har stora pengar med sig i bagaget och åker därför i näst intill fabriksteam även om dom aldrig kommer vinna ett VM.

Personligen tror jag att framtidens världsmästare kommer att finnas bland Melandri, Rossi, Pedrosa och Stoner alla är talanger utöver det normala.
Passerat bäst före datum? Hur vet du det och vilka är det som inte får köra som är snabbareän de du räknar upp?

Axxexs skrev:
Från Dennis Noyes senaste artikel 11/11-05.
Var hittar du dem, artiklarna alltså?
Verkar ju vara ett ganska snurrigt arrangemang men det var ju ändå så att Barros var skyldig Altadis pengar och inte Yamaha.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Gustav O skrev:
Het kandidat 2006 om du frågar mig.
Förvisso. Och han sorteras under kategorin "Regerande och synnerligen dominerande världsmästare". Att påpeka att Rossi är en "framtida världsmästare" vore att kandidera till VM i inslagning av öppna dörrar.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Gustav O skrev:
...
Var hittar du dem, artiklarna alltså?
Verkar ju vara ett ganska snurrigt arrangemang men det var ju ändå så att Barros var skyldig Altadis pengar och inte Yamaha.

Ganska mycket sammanfattat om vad vi diskuterat här! :) Men lite nya skvaller fanns det!

http://www.speedtv.com/commentary/20718/
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Förvisso. Och han sorteras under kategorin "Regerande och synnerligen dominerande världsmästare". Att påpeka att Rossi är en "framtida världsmästare" vore att kandidera till VM i inslagning av öppna dörrar.
Förvisso men likväl sant. ;)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Gustav O skrev:
Det var ju en myckjet intressant artikel och fantastiskt att fabrikerna lyckas sumpa så mycket pengar på en gång...
Jag hoppas verkligen att Tech 3 får till det och kan köra för det får inte bli färre förare i MotoGP nu.


Jo men dom pengarna dom sumpar motsvarar bara kanske 15% av deras kostnader så det gör ingen större skillnad. Fabrikerna vill visa att det är dom som bestämmer och inte att några sponsorer som bara täcker en liten del inte ska ha för mycket att säga till om. Tobakspengarna kommer ju ändå försvinna. Lite synd och klantigt att förlora Movistar bara.




Lite intressant är att både Harald Eckl och Paul Denning har sagt att dom inte tror att dom har plats för Biaggi. Länk på Italienska . Eckl säger att Kawaski skulle förmodligen inte klara av att köra en tredjehoj och att Kawaski vill ha sina hojar gröna och Denning säger att det skulle bli komplicerat att ha Biaggi på en Suzuki. Förmodligen menar han nog att det skulle se konstigt ut att ha ett osponsrat fabriksteam och sen ha ett sponsrat satelitteam med en bättre förare och med en större budget.

Ett nytt rykte säger Tech3 Camel Kawaski för Biaggi. :3freak
På senaste listan från IRTA så är Biaggi och Barros listade för Tech3 Yamaha. Men den listan ska tydligen bara läsas så att Biaggis och Barros startnummer är reserverade och team/fabrikat kan bli vad som. Tech3 har varken färdigt med förare eller maskiner än så därför står dom där så länge.
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Gustav O Citat:
Passerat bäst före datum? Hur vet du det och vilka är det som inte får köra som är snabbareän de du räknar upp?

Var bara en motivering till varför vissa får bra styrningar trots att dom inte kommer att vinna VM.

Ingen tvekan om att de oerhört potenta förare men utvecklingen visar att som placerar sig regelbundet på pallen vinner VM.
Biaggi tex vart pinsamt efter Vermeulen i Turkiet och över 20 s efter Hayden i Velencia på samma material extrapolera utvecklingen på Biaggi så är det inte så mycket som talar för honom inte heller Barros som inte heller klarar av regelbundna pallplaceringar.
Checas uppryckning förvånar desto mer men han har aldrig hotat dom främsta och är för ojämn.
Sete var ju den snabbaste i tot QP men frågan är om han mentalt kan komma igen efter en katastrof säsong, dock önskar man honom all lycka med Ducati Desmosidici.
Nyteknik Citat:
Räknar du Rossi som en framtida världsmästare?

Min övertygelse är att 2006 VM vinnare finns bland dom yngre inkl Rossi.
Dock tror jag inte han kommer dominera som i år och är ganska övertygad om att 2007 kommer ett nytt namn att dominera.
Melandri är den som inte bara visat att han kan vinna över rossi regelbundet utan även köra ifrån honom och kontrollera racen.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
2ono skrev:
Min övertygelse är att 2006 VM vinnare finns bland dom yngre inkl Rossi.
Det är knappast en djärv eller ovanlig gissning att Rossi vinner även 2006.
2ono skrev:
Melandri är den som inte bara visat att han kan vinna över rossi regelbundet utan även köra ifrån honom och kontrollera racen.
Meandri har inte kört ifrån Rossi utan hjälp. Det har jag bara sett Gibernau och Hayden göra - sedan 2003.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Det är knappast en djärv eller ovanlig gissning att Rossi vinner även 2006.
Meandri har inte kört ifrån Rossi utan hjälp. Det har jag bara sett Gibernau och Hayden göra - sedan 2003.

Utan hjälp? :va
 

sandstream

Guest
Axxexs skrev:
Jo men dom pengarna dom sumpar motsvarar bara kanske 15% av deras kostnader så det gör ingen större skillnad. Fabrikerna vill visa att det är dom som bestämmer och inte att några sponsorer som bara täcker en liten del inte ska ha för mycket att säga till om. Tobakspengarna kommer ju ändå försvinna. Lite synd och klantigt att förlora Movistar bara.
The Japanese say that their costs in developing and maintaining these MotoGP prototypes and in running the testing and racing effort, plus signing riders, is so great that the $15,000,000 to $20,000,000 sponsorship deals are “like tips.” :hihi
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Top